Gasly a Alpine na chvíli za hvězdy

VC Saúdské Arábie – 1. trénink
Neobvyklí vítězové prvního tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie. Nejrychlejším časem začal v Džiddě Gasly z týmu Alpine. Trénink se ovšem konal v nerelevantních podmínkách pro závod.
Francouzský pilot zaznamenal svůj čas krátce poté, co se trénink přehoupl do druhé poloviny. Právě tato doba patřila tradičně pokusům na měkké sadě pneumatik, kterým předcházely jízdy na střední nebo tvrdé směsi. Gaslyho nejlepší výkon měl hodnotu 1:29,239. Pilot týmu Alpine jím „trumfnul“ o pouhých 7 tisícin Norrise. Třetí pozicí začal víkend Leclerc.
Z výsledků prvního tréninku ovšem není možné vyvozovat mnoho. Uskutečnil se totiž ještě za denního světla a v podmínkách, které nejsou vůči kvalifikaci ani závodu směrodatné. Kvalifikace i závod se totiž pojedou od 20:00 hodin místního času. Je navíc velmi pravděpodobné, že Gasly svůj nejlepší pokus odjel s malým množstvím paliva. Jeho druhý úsek na měkké sadě, během kterého se dostal do čela, totiž trval pouhá dvě kola.
Piastri zajel na úvod víkendu čtvrtý čas. Red Bull nepředvedl po protrápeném Bahrajnu přesvědčivý začátek. Verstappen obsadil devátou pozici, Cunoda desátou. Čtyřnásobný šampion si stěžoval na chování vozu ve vysokých rychlostech. Vzhledem k tomu, že městský okruh v Džiddě je druhým nejrychlejším z celého kalendáře, nejde o zanedbatelný problém. Russell, který vedl před přezouváním na měkkou sadu, obsadil šesté místo.
Ačkoli je okruh lemován svodidly a nabízí jen minimum únikových zón, obešel se první trénink bez incidentů. Pár jezdců se pouze zlehka otřelo o zeď. Mezi nimi byli například Piastri nebo Bearman.
Možná i z důvodu velkého rizika havárie se žádný tým neodvážil dát šanci některému z nováčků. V akci jsme tak viděli celou dvacítku závodních pilotů.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:29,239 | 25 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,246 | + 0.007 | 25 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,309 | + 0.070 | 28 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,341 | + 0.102 | 25 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,606 | + 0.367 | 23 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,618 | + 0.379 | 21 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,779 | + 0.540 | 26 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,815 | + 0.576 | 27 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:29,818 | + 0.579 | 26 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:29,821 | + 0.582 | 26 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:29,907 | + 0.668 | 19 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,916 | + 0.677 | 25 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,934 | + 0.695 | 24 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,976 | + 0.737 | 24 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:30,011 | + 0.772 | 15 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:30,183 | + 0.944 | 25 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,583 | + 1.344 | 23 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,595 | + 1.356 | 21 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,029 | + 1.790 | 21 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,038 | + 1.799 | 23 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: F1