Mosley trvá na návrhu jednotných motorů
Formule 1 by se měla zaměřit na oblasti, které pomohou motorismu.
Max Mosley stále trvá na svém návrhu zavést do formule 1 jednotné motory a tvrdí, že tento krok posune formuli 1 dál. Týmy by se totiž podle něj měly snažit překonat své soupeře v jiných oblastech, například ve využití systému rekuperace energie, jako je KERS.
Ideál prezidenta FIA se setkal u samotných týmů s negativními reakcemi, ty tvrdí, že tento krok automobilky spíše odradí od formule 1 do jiných oblastí motorsportu.
Mosley, který chce formuli 1 výrazně zlevnit, ale trvá na svém názoru a říká, že by měla formule 1 udávat směr vývoji, který má smysl pro praktické využití v automobilovém průmyslu.
"KERS bude v budoucnu pro běžné silniční automobily nepostradatelný, bez ohledu na hlavní prostředky jejich pohonu. FIA proto chce, aby KERS dělal rozdíly ve formuli 1 a v roce 2011 ještě navýší jeho důležitost.
To dá formuli 1 daleko větší význam a důvěru než nesmírně drahé závodní motory, nebo extrémně lehké a sofistikované převodovky, které jsou pro moderní silniční dopravu téměř zcela zbytečné."
Mosley říká, že bude nadále usilovat o prosazení jednotných motorů na setkání FOTA v Ženevě a je přesvědčen, že nové regule donutí týmy utrácet své peníze v oblastech, ze kterých budou těžit všechna odvětví motorismu.
"Standardizovat novou technologii, která je přímo důležitá pro největší problém, kterému čelí silniční doprava - efektivita energie - a přitom povolit vývoj ve zcela irelevantních oblastech, jako je aerodynamika formule 1, není racionální.
Technologie jako KERS, stejně tak jako rekuperace výfukové energie a tepla, by měla v budoucnu odlišovat výkony ve formuli 1, ne staré, nebo nepotřebné technologie jako ultravysokorychlostní motory nebo specifická aerodynamika."