A1GP má premiéru na okruhu v Chengdu
Vyhraje Jani, Andretti, Doornbos či někdo jiný?
Série A1GP zamířila ke svému druhému závodu šampionátu 2008/2009 do čínské provincie Sečuan . Na zbrusu novém okruhu u Chengdu, hlavního města provincie, se tento víkend čínskému publiku představí téměř kompletní startovní pole této série. Nový okruh leží 16 km jihozápadně od centra města a podnik A1GP bude prvním mezinárodním závodem, který bude zbrusu nový komplex hostit.
Okruh se čtrnácti zatáčkami má délku 3,367 km, nejdelší rovinka měří 820 metrů a jede se ve směru hodinových ručiček. Šířka trati se pohybuje od 12 do 22 metrů. Veškerý profit ze závodu půjde na konto fondu pro pomoc postiženým zemětřesením, které zasáhlo provincii začátkem tohoto roku.
Přes veškerou snahu bojuje série stále se skluzem v dodávkách nových vozů, a tak týmy Velké Británie, Indie a Mexika nastoupí k prvním tréninkům aniž by měly možnost nový vůz dříve otestovat. V pátek dostanou alespoň možnost testovat přímo na trati.
Do kokpitu vozu velké Británie usedne Danny Watts, který testoval nový vůz série během jeho vývojového procesu, což by týmu mohlo pomoci zkrátit dobu sžívání se s novým monopostem. Danny má za sebou desetiletou závodní kariéru, během které střídal kokpity monopostů se starty v GT sériích. Za Indii nastoupí dvojnásobný vítěz z loňské sezóny Narain Karthikeyan, Mexiko bude reprezentovat David Garza.
Mezi velké favority je na domácí trati počítán i tým Číny, pro který testovali minulý týden v Silverstone jak Ho-Pin Tung, tak Congfu Cheng. Kdo z nich usedne do monopostu na domácí trati však ještě známo není.
Mezi horké favority bude určitě patřit znovu tým Nizozemí, jen Jeroena Blekemolena vystřídá Robert Doornbos. Ten ale najel zatím s novým monopostem jen 20 kol.
Velké očekávání obklopuje i start Marca Andrettiho za tým USA. Přestože jsou jeho zkušenosti s novým monopostem minimální, může se spolehnout na profesionální zázemí velkého týmu svého otce, který zvládl v letošní sezóně nasazovat nejen 4 vozy do Indycar Series, ale i úspěšně závodit v ALMS a příprava monopostu A1GP by mu neměla po technické stránce činit problémy.
Přestože Earl Bamber zajel za tým Nového Zélandu v Holandsku skvěle, v Číně ho vystřídá jistě neméně schopný Chris van der Drift.
Po úvodním závodě jsou na čele šampionátu týmy Malajsie a Francie. Zatímco prvně jmenovaný bude opět reprezentovat Fauzy, do kokpitu vozu týmu Francie usedne Nicolas Prost, momentálně vedoucí muž Eurosérie 3000.
Mezi týmy bude chybět pouze tým Pakistánu, pro který pořadatelé šampionátu ještě upravují kokpit vozu. Jeho jezdec Adam Khan je totiž momentálně nejvyšším pilotem ve startovním poli a během testů ve Snettertonu mu řízení vozu ve extrémně stísněném kokpitu činilo značné problémy.
Série A1GP odjela v Číně zatím deset závodů , nikdo však nedokázal zvítězit dvakrát. Podaří se to některému z týmů o tomto víkendu? Jaký bude debut Marca Andrettiho a Roberta Doornbose? A jak se jezdci vyrovnají s neznámou tratí a mnohdy téměř neznámými monoposty? Na vše odpoví nedělní závod.
Chengdu International Circuit
Délka trati: 3,367 km
Počet zatáček: 14
Rekord okruhu: nebyl dosud ustanoven
Časový rozvrh (časy v SEČ):
pátek 7.11.2008
03:45 - 05:05 1. trénink s přestávkou 20 minut (nováčci)
07:00 - 08:00 2. trénink
sobota 8.11.2008
04:00 - 05:00 3. trénink
07:15 - kvalifikace
neděle 9.11.2008
04:00 – start sprintu
08:00 – start hlavního závodu