"Silly Season" v plném proudu
Boj o místa v ICS vypukl
IndyCar Series se po loňském nečekaném sloučení s CCWS zhluboka nadechla a s vypětím všech sil absolvovala první sezónu nové éry. A dá se říct, že velmi úspěšnou. Čas oslav je ale už dávno pryč a všichni se soustředí na letošní ročník. V ekonomickou krizí zmítaných USA je to ale tvrdý boj. Již teď je jasné, že několik velmi kvalitních pilotů příští rok na startu neuvidíme. Jak tedy v současné době vypadá situace na trhu s piloty a volnými sedačkami? Pojďme se na to podívat.
Bezesporu nejatraktivnější místo se nachází u "Kapitána" Rogera Penskeho. Helio Castroneves čelí obvinění z daňových úniků a vše nasvědčuje tomu, že jeho dlouholetá kariéra u Penske Racing je u konce nebo bude alespoň na nějakou dobu přerušena. A právě o místo v kokpitu vozů v barvách cigaretové značky Marlboro bude největší zájem. Je předem jasné, že Penske si bude vybírat jen z těch nejlepších. Na současné kandidátce jsou dvě esa z bývalé CCWS - Justin Wilson a Will Power a americká naděje Ryan Hunter-Reay. Všichni tři totiž mají budoucnost nejasnou. Wilson byl propuštěn z Newman/Haas/Lanigan pro nedostatek peněz, budoucnost KV Racing Willa Powera je také nejistá a Ryan Hunter-Reay společně s týmem Rahal/Letterman utrpěl tvrdou ránu při ztrátě titulního sponzora, společnosti Ethanol. Alespoň jeden z těchto pilotů by tedy měl mít budoucnost zajištěnou.
Zajímavé spekulace se množí kolem NHL. Po smrti Paula Newmana, který z nemalé části sponzoroval tým ze svých peněz, se tým rozhodl propustit již zmiňovaného Justina Wilsona. McDonalds totiž pokryje jen jeden vůz, a ten bude z celkem pochopitelných důvodů řídit američan Graham Rahal, syn trojnásobného šampiona CART a vítěze Indy 500, Bobbyho Rahala. Již delší dobu ale prosakují na veřejnost zprávy, že se v týmu objeví i mladý sympaťák Robert Doornbos, přezdívaný v Americe "Bobby D", kterému by se mohlo podařit přesvědčit banku ING, aby jej sponzorovala. V souvislosti s pravděpodobným koncem kariéry Sebastiana Bourdaise v F1 se také nedávno mihla informace, že se tým snad snaží získat peníze pro návrat francouzského pilota, se kterým získali v CCWS rekordní čtyři tituly v řadě.
Další novinka se týká týmu KV Racing. Ten by měl najmout mladičkého brazilce Maria Moraese, který by mohl vylepšit finanční situaci týmu. Jiný důvod to pravděpodobně nemá, vzhledem k tomu, že jezdecká dvojice Power/Servia patřila k tomu nejlepšímu v celém závodním poli.
A aby spekulací nebylo málo, Nelson Philippe prý koupil vybavení od Martyho Rotha a hodlá založit francouzský tým, kde by jezdil se svým mladším bratrem Richardem.
Kolem skutečné podoby startovního roštu v St.Pete 2009 visí ještě nespočet dalších otazníků. Podaří se najít místo většině kvalitních pilotů? Seženou týmy slibující druhý vůz peníze nebo se jedná jen o nerealizovatelné přání? Kolik vozů se bude účastnit jen některých závodů? Příští týdny a měsíce nám snad dají více odpovědí.
Všechny informace zveřejněné v tomto článku jsou neoficiální.