Ascanelli popírá, že by STR4 bylo pouhou kopií RB5
Odlišný motor vyžaduje celou řadu specifických změn.
Scuderia Toro Rosso dnes ráno v Barceloně představila veřejnosti svůj nový monopost STR4. Ten už na první pohled jako by z oka vypadl Red Bullu RB5, to ale technický ředitel italského týmu Giorgio Ascanelli popírá.
Ačkoliv je pravda, že oba vozy byly navrženy společností Red Bull Technology v Milton Keynesu, Ascanelli trvá na tom, že STR4 se od RB5 v mnohém liší, za což může především odlišný motor. Zatímco Red Bull pohání agregát Renault, srdcem vozu Toro Rosso je motor Ferrari.
"Red Bull Technology odvádí velice významnou práci v navržení základní konstrukce nového vozu, jeho délky, rozvoru, rozložení hmotnosti, základní rozměry." řekl Ascanelli.
"Nicméně, u kteréhokoliv vozu formule 1 se všechno točí okolo motoru, máme jiný motor než naše sesterská stáj, což zahrnuje odlišný palivový systém a palivovou nádrž. Proto je náš vůz kompletně odlišný od Red Bullu a je navrhován u nás.
Stejné je to s vodním a olejovým systémem spojenými s motorem. Odlišný motor se odlišně zahřívá a má jinou provozní teplotu. Také přípustné odchylky, na které musíte při konstrukci motoru brát ohledy.
Každý motor je konstruován jinak a má jiný ideální rozsah pracovních teplot. To má samo o sobě vliv na chladiče a vnitřní aerodynamiku. Podle toho se pak odvíjí celková aerodynamika, kterou také děláme ve Faenze.
Motor je spojen s převodovkou a spojkou. Zde opět, instalace spojky je mezi dvěma vozy kompletně odlišná. Ve skutečnosti je spojka úplně jiná a instalace spojky a převodovky je také kompletně prováděna ve Faenze. Uchycení a technologie jsou zcela jiné než ty, které Red Bull Technology poskytuje Red Bullu. To samé platí pro chladící systémy, celou hydrauliku a elektronické systémy."
Toro Rosso však bude muset vůz pro příští rok postavit zcela samo, protože už nebude možné získávat zákaznická šasi ani od třetí strany. Ascanelli věří, že tým i tento úkol zvládne, i když přiznal, že bude třeba najmout více lidí, neboť v oddělení designu pracuje pouze dvanáct lidí.