Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ascanelli popírá, že by STR4 bylo pouhou kopií RB5

Ascanelli popírá, že by STR4 bylo pouhou kopií RB5

Odlišný motor vyžaduje celou řadu specifických změn.

Scuderia Toro Rosso dnes ráno v Barceloně představila veřejnosti svůj nový monopost STR4. Ten už na první pohled jako by z oka vypadl Red Bullu RB5, to ale technický ředitel italského týmu Giorgio Ascanelli popírá.

Ačkoliv je pravda, že oba vozy byly navrženy společností Red Bull Technology v Milton Keynesu, Ascanelli trvá na tom, že STR4 se od RB5 v mnohém liší, za což může především odlišný motor. Zatímco Red Bull pohání agregát Renault, srdcem vozu Toro Rosso je motor Ferrari.

"Red Bull Technology odvádí velice významnou práci v navržení základní konstrukce nového vozu, jeho délky, rozvoru, rozložení hmotnosti, základní rozměry." řekl Ascanelli.

"Nicméně, u kteréhokoliv vozu formule 1 se všechno točí okolo motoru, máme jiný motor než naše sesterská stáj, což zahrnuje odlišný palivový systém a palivovou nádrž. Proto je náš vůz kompletně odlišný od Red Bullu a je navrhován u nás.

Stejné je to s vodním a olejovým systémem spojenými s motorem. Odlišný motor se odlišně zahřívá a má jinou provozní teplotu. Také přípustné odchylky, na které musíte při konstrukci motoru brát ohledy.

Každý motor je konstruován jinak a má jiný ideální rozsah pracovních teplot. To má samo o sobě vliv na chladiče a vnitřní aerodynamiku. Podle toho se pak odvíjí celková aerodynamika, kterou také děláme ve Faenze.

Motor je spojen s převodovkou a spojkou. Zde opět, instalace spojky je mezi dvěma vozy kompletně odlišná. Ve skutečnosti je spojka úplně jiná a instalace spojky a převodovky je také kompletně prováděna ve Faenze. Uchycení a technologie jsou zcela jiné než ty, které Red Bull Technology poskytuje Red Bullu. To samé platí pro chladící systémy, celou hydrauliku a elektronické systémy."

Toro Rosso však bude muset vůz pro příští rok postavit zcela samo, protože už nebude možné získávat zákaznická šasi ani od třetí strany. Ascanelli věří, že tým i tento úkol zvládne, i když přiznal, že bude třeba najmout více lidí, neboť v oddělení designu pracuje pouze dvanáct lidí.