Norrise s Piastrim dělí méně než dvě desetiny, Cunoda přidělal mechanikům práci

VC Saúdské Arábie – 2. trénink
Páteční duel mezi piloty McLarenu skončil vítězně pro Norrise. Lídr šampionátu zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku a porazil rozdílem 163 tisícin Piastriho. Cunoda v závěru havaroval a postaral se o červené vlajky.
Na rozdíl od prvního tréninku mají výsledky toho druhého větší váhu. Začalo se totiž ve 20:00 hodin místního času. V tu dobu začne rovněž sobotní kvalifikace a hlavně nedělní závod. Šlo proto o jediný trénink, který se vzhledem k velké ceně konal v relevantních teplotách a podmínkách. Piloti absolvovali jak závodní simulace, tak nácvik kvalifikačních kol. Ten se tradičně odehrával zhruba v polovině tréninku.
Ačkoli byl ve druhém tréninku Norris nejrychlejší, rozhodně to neznamená, že se ve zbytku víkendu nemusí svého kolegy obávat. V první polovině tréninku totiž oba jezdci McLarenu absolvovali na střední sadě závodní simulaci o délce 8 kol a rychlejší v ní byl Piastri.
U Red Bullu to po trápení v Bahrajnu opět vypadá o něco lépe. Verstappen zajel třetí čas a na Norrise ztratil 280 tisícin. Cunoda se ovšem postaral mechanikům o noční směnu. Japonec totiž 9 minut před koncem tréninku havaroval v poslední zatáčce a postaral se o jediné červené vlajky. I přesto obsadil šestou příčku. Po nehodě pilota Red Bullu sice ještě byl trénink restartován, v tu dobu ale do konce zbývala už jen minuta. Jezdci proto mohli návrat na trať využít maximálně k nácviku startu.

Sainz má důvod, aby se mu dobře spalo. Pilot Williamsu totiž zaznamenal slibný pátý čas. Naopak Hamilton má o čem přemýšlet. Sedminásobný šampion obsadil až 13. příčku.
Kromě Cunodovy havárie se trénink obešel bez vážnějších potíží. V úvodních minutách ale zatrnulo také Strollovi, který se roztočil v první zatáčce. Bortoleto do tréninku vůbec nevyjel. Na jeho voze byl odhalen únik paliva a problém se nepodařilo včas opravit.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,267 | 19 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,430 | + 0.163 | 20 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,547 | + 0.280 | 21 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,749 | + 0.482 | 20 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,942 | + 0.675 | 22 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,963 | + 0.696 | 19 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,973 | + 0.706 | 19 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:29,106 | + 0.839 | 20 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,193 | + 0.926 | 19 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,220 | + 0.953 | 21 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,242 | + 0.975 | 16 |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:29,306 | + 1.039 | 17 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,371 | + 1.104 | 21 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:29,488 | + 1.221 | 20 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,662 | + 1.395 | 16 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,754 | + 1.487 | 17 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:29,912 | + 1.645 | 19 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,007 | + 1.740 | 16 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,019 | + 1.752 | 20 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren