Valtteri Bottas prodloužil vítěznou šňůru ART v F3 Masters

F3 Masters, Zandvoort - závod
Valtteri Bottas se stal prvním finským vítězem formule 3 Masters, když stylem start-cíl opanoval závod na Zandvoortu.
Bottas startoval z pole position poté, co byl jeho kolega Jules Bianchi, vítěz kvalifikace, penalizován za zdržování soupeřů během jejich ostrých kol. Bianchi poté, co zajel svůj nejrychlejší čas, překážel v cestě několika dalším jezdcům. Do závodu po penalizaci pěti míst vyrazil jako šestý.
Loňský šampion formule Renault Eurocupu Valtteri Bottas předvedl dobrý start, udržel se před svým krajanem Mikou Mäkim na vnitřní stopě a v první zatáčce si vedení pohlídal.
Kvůli defenzivní jízdě byl ale jeho průjezd první zatáčkou pomalý a následkem toho za vedoucí dvojicí došlo ke kolizi, když Mäkiho týmový kolega Jean-Karl Vernay zezadu postrčil Roberta Merhiho.
Zmatku za svými zády využili první dva k tomu, aby se odpoutali. Bottas navíc zajel fantastické první kolo a před Mäkim si najel dvousekundový náskok. Ten v průběhu první třetiny ještě zdvojnásobil, pak ale začal úřadovat zase Mäki.
Fin ve službách stáje Signature snížil odstup za Bottasem na 2,2 sekundy, lídr závodu ale Mäkiho blíž nepustil a nakonec s náskokem dvou a půl sekundy proťal cílovou pásku jako první.
"Byl to skutečně těžký závod, možná vypadal snadně, ale já jsem tlačil tak moc." řekl Bottas. "Klíčem k vítězství byl dobrý start a v prvních třech kolech jsem tlačil tak moc, abych najel náskok na Miku a mohl kontrolovat závod. Bylo obtížné udržet koncentraci, tlak byl velký, ale já jsem byl schopen zachovat klid a udělat, co jsem potřeboval."
Za vedoucí dvojicí musel Stefano Coletti, který se také vyhl kolizi Merhiho s Vernayem, odolávat velkému tlaku ze strany loňského vítěze F3 Masters a hříšníka z kvalifikace Julese Bianchiho. To se mu povedlo a poprvé v historii tak pozvedl monackou vlajku na stupně vítězů, zatímco Bianchi se musel spokojit s nevděčnou čtvrtou pozicí.
Merhi se po kolizi v první zatáčce propadl do hloubi pole a s poškozeným vozem nakonec dojel na sklonku elitní desítky, zatímco Vernay jezdil dlouho čtvrtý, než kolidoval s Henkiem Waldschmidtem. Tato nehoda znamenala pro oba konec.
Alexanderu Simsovi se brzy povedlo najít cestu před Vernaye a nakonec dojel pátý jako nejlepší Brit. Domácí hrdina Renger van der Zande přečkal divoký úvod závodu a skončil šestý, jako nejlépe umístěný jezdec britské F3.
Fotogalerii ze závodu naleznete zde.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
![]() |
ART Grand Prix |
39:12.544 |
2.
|
![]() |
Signature |
+ 2.610
|
3.
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 18.248
|
4.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 18.749
|
5.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 28.736
|
6.
|
![]() |
Hitech Racing |
+ 32.838
|
7.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 33.678
|
8.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 36.181
|
9.
|
![]() |
Signature |
+ 45.353
|
10.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 46.165
|
11.
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 55.767
|
12.
|
![]() |
Prema Powerteam |
+ 56.282
|
13.
|
![]() |
Motopark Academy |
+ 56.460
|
14.
|
![]() |
Hitech Racing |
+ 56.866
|
15.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 1:00.630
|
16.
|
![]() |
Fortec |
+ 1:03.061
|
17.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 1:03.224
|
18.
|
![]() |
Double R Racing |
+ 1:17.408
|
19.
|
![]() |
Double R Racing |
+ 1:22.465
|
20.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 1:23.729
|
21.
|
![]() |
BVM |
+ 1:24.976
|
22.
|
![]() |
Fortec |
+ 1:25.128
|
23.
|
![]() |
SG Formula |
+ 1:25.486
|
24.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 1:25.783
|
25.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 1:26.801
|
26.
|
![]() |
Mücke Motorsport |
+ 1:27.014
|
27.
|
![]() |
SG Formula |
+ 1:27.691
|
28.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 1:28.235
|
29.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 1:28.738
|
30.
|
![]() |
Manor Motorsport |
+ 1:29.552
|
31.
|
![]() |
Carlin Motorsport |
+ 1:32.488
|
|
![]() |
ART Grand Prix |
13 kol
|
|
![]() |
Signature |
9 kol
|
|
![]() |
SG Formula |
9 kol
|
|
![]() |
Motopark Academy |
9 kol
|
|
![]() |
Carlin Motorsport |
0 kol
|