Čechům se přes veškerou snahu doma nepovedlo vyhrát
IFM, Brno - 1. a 2. závod
Josef Král pro letošní sezónu přestoupil k loni mistrovskému týmu JD Motorsport, zatím se mu ale nepodařilo práci svou a práci týmu přetavit ve vítězství. Pokusil se o to i na domácím okruhu v Brně, smůla a kontroverzní rozhodnutí komisařů mu ale v jeho snaze zabránily.
Do prvního závodu Král startoval ze druhé pozice vedle vítěze kvalifikace Pala Varhauga. Za nimi stál na třetím místě lídr průběžného pořadí Fabio Leimer. Švýcarovi se podařil start a Krále předjel, důvod by ale nasnadě.
"Základem byl start. Vyrážel jsem ze špinavé stopy a to auto hrabalo ještě na dvojku, nemohl jsem najít žádný grip a tím jsem ztratil celý závod, protože jsme neměli auto úplně vychytané, všechny tréninky se totiž jezdily na vodě. Auto bylo nedotáčivé, byť fungovalo dobře. Kdybych se dostal přes Varhauga, tak věřím, že bych Leimerovi stačil." řekl Král.
Leimer ve čtvrtém kole Varhauga předjel a pak už mu v cestě za vítězstvím nebránilo nic. To Josef Král vystavil Pala Varhauga velkému tlaku, kvůli zmiňované nedotáčivosti se ale přes norského soupeře nemohl dostat.
Závod tedy vyhrál Leimer před svým týmovým kolegou Varhaugem, Král alespoň před druhým závodem nabudil své fanoušky třetím místem.
Ve druhém závodě mohlo být všechno jinak, Král po skvělém startu, kdy se ze šestého místa dostal na třetí, mohl na vítězství útočit. Z pole position startující Nicolas Maulini se totiž brzy ze druhého místa roztočil.
V tu chvíli závod vedl Alexander Rossi. Američan pro podnik v Brně přestoupil k českému týmu ISR, jeho dosavadní tým JVA už se na české půdě neukázal.
Král Rossiho stahoval mílovými kroky, než se na jeho voze uvolnilo přední křídlo. Ředitelství závodu mu vystavilo černou vlajku s oranžovým kruhem, která jezdci přikazuje zajet do boxů, protože jeho vůz není v pořádku. Král byl z celé situace rozčarovaný.
"Je to škoda, závod jsem měl rozjetý dobře, všechno mi vyšlo, ať už to byl start nebo předjíždění. Dojel jsem Rossiho úplně v pohodě a na předjetí jsem měl, připravoval jsem si útok, aby to bylo na jistotu, ale už jsem se k němu nedostal.
Kvůli tomu křídlu jsem začal ztrácet, nějakých sedm kol do konce to začínalo být horší, bylo znát, že povadá, začalo to být trochu nedotáčivé a přestávalo to brzdit."
Na otázku, zda by s tímto problémem závod dojel, odpověděl: "V pohodě, já jsem pořád tu rychlost tak nějak měl, musel jsem samozřejmě trochu změnit jízdní styl, ale i když jsem ztrácel nějakých sedm desetin, měl jsem nějakých pět sekund najeto a ve chvíli, kdy mi signalizovali ty vlajky, do konce zbývala tři kola.
Dojel bych to i bez křídla. S křídlem bych udržel druhé místo a kdybych jel bez křídla, tak bych dojel třeba pátý, ale pořád to jsou body."
K signalizaci černooranžovou vlajkou řekl: "Bylo to sporné. Ředitel závodu je celkem přísný. Například minulý rok na Oscherslebenu Schlegelmilch s tímto problémem normálně dokončil závod, nechali ho to dojet."
Král kvůli své diskvalifikaci přišel také o bod za nejrychlejší kolo.
Závod tak vyhrál Alexander Rossi a aspoň trochu českým barvám udělal radost, na počest vítězného týmu ISR totiž zazněla česká hymna.
Rossiho na stupních vítězů doplnilo duo týmu JD Motorsport Vladimir Arabadzhiev a Sergej Afanasiev.
V Brně se v rámci seriálu IFM představil také další Čech, Erik Janiš. Oba závody dokončil na čtvrtém místě.
"Když shrnu celý víkend, provázela mě smůla. Už v pátek, jsem měl problémy s převodovkou v prvním tréninku a ve druhém tréninku mi odešla spojka, takže jsem moc kol neodjel a šel jsem rovnou do kvalifikace, kde pršelo.
To jsem dokázal perfektně využít, nastavili jsme dobře auto a celou kvalifikaci jsem bez problémů vedl a byl bych na pole position téměř jistě, ale bohužel, když trať osychala, jsem se rozhodl přezout na suché gumy, ale zasekla se nám matice a nepovedlo se přezout kolo, takže jsem strávil sedm minut v boxech, kdežto ostatní mohli zlepšovat svůj čas.
První závod auto fungovalo dobře, ale nedojel jsem dobře na startu, ztratil jsem nějakou pozici a potom jsem to musel dohánět, asi nejhorší bylo dojíždět čtvrtého Afanasieva. To zabralo téměř celý závod, takže na víc nezbyl čas.
Pro nedělní závod jsme kompletně změnili nastavení včetně převodovky, převody byly dobré, ale nastavení auta bylo hodně špatné, takže jsem se téměř celý závod potýkal s problémy. Trápil jsem se s přetáčivostí vozu, téměř v každé zatáčce jsem kontroloval smyk a to bylo hodně nepříjemné. Navíc jsem byl celý postříkaný od oleje, nevím, odkud to unikalo.
Čtvré místo je dobré, ale na domácí závod bych čekal víc."
Výsledky prvního závodu:
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/ztráta |
1.
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
35:21.057
|
2.
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
+ 10.693
|
3.
|
![]() |
JD Motorsport |
+ 11.043
|
4.
|
![]() |
JD Motorsport |
+ 12.133
|
5.
|
![]() |
ISR |
+ 12.992
|
6.
|
![]() |
JD Motorsport |
+ 18.593
|
7.
|
![]() |
ISR |
+ 24.944
|
8.
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
+ 37.539
|
9.
|
![]() |
Hitech Junior |
+ 38.034
|
10.
|
![]() |
AR Motorsport |
+ 39.846
|
11.
|
![]() |
Cram Competition |
+ 40.738
|
12.
|
![]() |
AR Motorsport |
+ 50.368
|
13.
|
![]() |
Iris Project |
+ 1:02.849
|
14.
|
![]() |
Cram Competition |
+ 1:50.618
|
|
![]() |
Iris Project |
+ 15 kol
|
Výsledky druhého závodu:
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/ztráta |
1.
|
![]() |
ISR |
25:57.064
|
2.
|
![]() |
JD Motorsport |
+ 7.005
|
3.
|
![]() |
JD Motorsport |
+ 7.266
|
4.
|
![]() |
ISR |
+ 9.906
|
5.
|
![]() |
Hitech Junior |
+ 10.978
|
6.
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
+ 11.976
|
7.
|
![]() |
Cram Competition |
+ 13.287
|
8.
|
![]() |
AR Motorsport |
+ 36.943
|
9.
|
![]() |
AR Motorsport |
+ 37.843
|
10.
|
![]() |
Iris Project |
+ 38.184
|
11.
|
![]() |
Iris Project |
+ 38.430
|
12.
|
![]() |
Cram Competition |
+ 1:13.785
|
|
![]() |
JD Motorsport |
+ 3 kola
|
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
+ 13 kol
|
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
+ 14 kol
|
Průběžné pořadí jezdců po šesti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
38
|
2.
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
29
|
3.
|
![]() |
JD Motorsport |
24
|
4.
|
![]() |
JD Motorsport |
18
|
5.
|
![]() |
ISR |
14
|
6.
|
![]() |
JD Motorsport |
13
|
7.
|
![]() |
Cram Competition |
11
|
8.
|
![]() |
Hitech Junior |
11
|
9.
|
![]() |
ISR |
7
|
10.
|
![]() |
AR Motorsport |
6
|
11.
|
![]() |
Team JVA |
4
|
12.
|
![]() |
Iris Project |
4
|
13.
|
![]() |
ADM Motorsport |
3
|
14.
|
![]() |
Cram Competition |
2
|
15.
|
![]() |
ADM Motorsport |
2
|
16.
|
![]() |
Jenzer Motorsport |
2
|
17.
|
![]() |
ADM Motorsport |
1
|