Motory V8 o objemu 2,4 litru ve F1 od roku 2006?
Theissen s tím nesouhlasí.
Výrobci motorů pro formuli 1 se podle časopisu Autosport měli údajně dohodnout na změnách týkajících se agregátů. Ty by měly vstoupit v platnost počínaje sezónou 2006. Současný koncept třílitrových motorů V10 by měl být opuštěn ve jménu snížení nákladů a výkonu.
V tomto okamžiku se sice nejedná o oficiální informaci, ale má se za to, že by nový motor V8 by měl mít objem 2,4 litru. Sportovní šéf BMW Dr.Mario Theissen však není přesvědčen o tom, že se jedná o krok správným směrem.
"Mám takový pocit, že někteří výrobci znovu zvažují svá stanoviska. Motory by měly disponovat výkonem zhruba 600 koní," uvedl Němec. Delší životnost současných motorů by však byla podle Theissena lepší alternativou.
"Máme několik důvodů, proč bychom měli pokračovat cestou V10. Diskuse na téma V8 začala před třemi lety, kdy se od technických ředitelů požadovaly motory o výkonu 700 koní. V té době se vše točilo okolo bezpečnosti. Nikdo nebral na zřetel otázku nákladů. Někteří konstruktéři a motoráři se tím stále cítí vázáni. Ve skutečnosti však šéfové týmů, Bernie a Max změnili původní cíle. Vše je teď podřízeno snižování nákladů, což je něco jiného.
Pokud potřebujete motor o výkonu sedmi set koní bez úsporných opatření, pak by mělo smysl přejít na technologii V8 o objemu 2,4 litru. V tom případě byste získali motor, který je možná o pět procent levnější, než V10 při použití stejné technologie. Pokud se současně pokusíte snížit náklady omezením použitých materiálů, návrhu, nebo prodloužením životnosti, nebudete mít motor o sedmi stech koních, ale šesti set padesáti nebo ještě méně.
Pokud bude GP2 používat čtyřlitrové motory o výkonu více než 600 koní, nevidím v tom žádný rozdíl a ani důvod, proč by agregát formule 1 měl mít 700 koní. Asi bychom měli přehodnotit cíle. Dnešek je skutečně jen a jen o snižování nákladů a to je také důvod, proč jsem nejen pro V10, ale rovněž pro prodloužení jeho životnosti. Snížení nákladů může být nejlépe dosaženo prodloužení životnosti motorů. Prostě by se jich vyrobilo za rok méně. Kvantita a ceny dílů jsou nejnáročnější částí rozpočtů motorářů."