Brawny díky strategii vyhrály, Hamilton zahodil třetí místo
Velká cena Itálie - závod
V závodě strategií se jako ta správná ukázala volba jedné zastávky v boxech, která nakonec pomohla jezdcům Brawnu na první a druhou příčku v podání Rubense Barrichella a Jensona Buttona.
Životní zkušenost za sebou má Lewis Hamilton, který v posledním kole dostal smyk a havaroval v zatáčkách Lesmo, čímž ze závodu odstoupil ze třetího místa.
Kimi Räikkönen se tak dostal na stupně vítězů a jeho závod spolu se závodem Adriana Sutila dal vzpomenout na minulou Velkou cenu Belgie.
Start jezdci poměrně zvládli. První těsná zatáčka se obešla bez karambolů. Jaime Alguersuari startoval z boxové uličky. Podstatné události se začaly dít až v průběhu prvního kola. Třetí Räikkönen předjel druhého Sutila, Kubica lehce šťouchl do Webbera, čímž ho poslal mimo trať a donutil ukončit závod. Sám si při tom mírně poškodil přední přítlačné křídlo. Kovalainen neudržel svojí slibnou čtvrtou příčku z kvalifikace a propadal se startovním polem. Dostali se před něj oba brawny, Vitantonio Liuzzi a Fernando Alonso. Pak svůj pád Kovalainen naštěstí zastavil.
Ve 4. kole závodu zajel k mechanikům Rosberg, zřejmě kvůli problémům s pravým předním kolem. O 3 kolo později jel na výměnu křídla Kubica. Do boxů jej poslalo ředitelství závodu.
Podle výsledků z kvalifikace a váhy vozů bylo zřejmé, že Hamilton, Sutil a Räikkönen pojedou na dvě zastavení v boxech, zatímco ostatní na jedno plánované dotankování paliva a výměnu pneumatik. Průběh závodu dal těmto předpokladům zapravdu. Hamilton tankoval ve 14. kole (Kubica v 16. kole svoje dnešní snažení ukončil a zamířil do garáže), Sutil v 17. a Räikkönen o dvě kola později. Do garáže pak zajel také Alguersuari.
Ve 22. kole se Räikkönen dostal před Sutila, zatímco Liuzzi skončil kvůli technické poruše.
Od 26. do 30 kola zajeli do boxů také Alonso, Kovalainen, Vettel, Button a Barrichello. Barrichello měl před zajetím k mechaniků náskok na Hamiltona 14.5 vteřiny. A protože téměř všichni jezdci drželi své tempo, začalo být jasné, že jezdci s dvouzastávkovou strategií nebyli s to si vyjet dostatečný náskok. Hamilton zamířil ke své druhé zastávce ve 34. kole a zařadil se za Barrichella a Buttona, kterému se dokázal už jen přiblížit. Ve 36. kole zajeli shodně do boxů Räikkönen a Sutil. Räikkönen se ve svém stání trochu zdržel, ale Sutil svým divokým nájezdem mezi mechaniky své kolegy nejenom vyrušil, ale také o jednoho mechanika urazil pravé zpětné zrcátko. Pořadí si proto nevyměnili. Po zbytek závodu Sutil na Räikkönena tlačil podobně jako při minulém závodě Fisichella.
Zbytek závodu se vedl relativně v poklidném duchu. Na trati byl k vidění jen souboj obou toyot. Vítězně z toho minisouboje vyšel Jarno Trulli. Dále pak vyjetí mimo trať Sebastiana Vettela a minutí šikany Timem Glockem. O rozruch v posledním kole se postaral Hamilton, když nezvládl výjezd z první zatáčky Lesmo, dostal smyk a narazil do vnitřní bariéry. Ztratil tím jistých 6 bodů.
p. | Jezdec | Tým | Čas |
1. | R.Barrichello | Brawn | 1h16:21.706 |
2. | J.Button | Brawn | + 2.866 |
3. | K.Räikkönen | Ferrari | + 30.664 |
4. | A.Sutil | Force India | + 31.131 |
5. | F.Alonso | Renault | + 59.182 |
6. | H.Kovalainen | McLaren | + 1:00.693 |
7. | N.Heidfeld | BMW | + 1:22.412 |
8. | S.Vettel | Red Bull | + 1:25.427 |
9. | G.Fisichella | Ferrari | + 1:26.856 |
10. | K.Nakadžima | Williams | + 2:00.000 |
11. | T.Glock | Toyota | + 2:43.925 |
12. | L.Hamilton | McLaren | + 1 kolo |
13. | S.Buemi | Toro Rosso | + 1 kolo |
14. | J.Trulli | Toyota | + 1 kolo |
15. | R.Grosjean | Renault | + 1 kolo |
16. | N.Rosberg | Williams | + 2 kola |
Neklasifikováni:
Jezdec | Tým | ||
NC | V.Liuzzi | Force India | kolo 2 |
NC | J.Alguersuari | Toro Rosso | kolo 2 |
NC | R.Kubica | BMW | kolo 1 |
NC | M.Webber | Red Bull | kolo 1 |