Sainz musel hodně riskovat
Leclerc mohl být první, kdyby dostal pomoc.
V prvním tréninku byl Carlos Sainz druhý, za Maxem Verstappenem. Ve druhém a třetím tréninku už byl první a vyhrál i včerejší kvalifikaci. Pro Španěla je to první letošní kvalifikační vítězství a samozřejmě je to cennější, že bylo vybojováno na domácí půdě Ferrari v Monze. Verstappena nakonec porazil o 0.013 vteřiny a potřeboval k tomu nejen své zkušenosti, ale i trochu riskovat.
„Už jsem tady ve Q3 měl pár dobrých kol, ještě jako jezdec McLarenu, ale třeba i loni se mi vydařily průjezdy Ascari i Parabolicou. Musíte zahodit strach, alespoň část z něj, riskovat,“ vysvětluje závodník Ferrari. „Opět jednou mi to vyšlo. Je to zvláštní pocit, když v extrémně rychlé zatáčce najednou cítíte, jako by vůz ztrácel hmotnost a pouze doufáte, že přítlak je opravdu dostatečný. Získal jsem tam čas a o držiteli pole position nakonec rozhodovaly setiny.“
Necelých sedm setin vteřiny ztratil na Sainze jeho týmový kolega Charles Leclerc, kterého tak čeká start ze třetí pozice. Po skončení kvalifikace si postěžoval, že kdyby se na rovinkách mohl ukrýt do aerodynamického stínu za jiným vozem, mohlo mít Ferrari obsazenou celou první řadu.
„Samozřejmě jsem za sebe trochu zklamaný, chtěl jsem být první, ale pro Ferrari je skvělé mít Carlose na pole position. Po celý víkend odvádí fantastickou práci. Já jsem měl trochu horší tréninky, ale kvalifikace mi vyšla, takže bych měl být rád. Naneštěstí jsem ale ve Q3 neměl slipstream. Pravděpodobně nás to stálo minimálně jednu pozici, ale takový je život.“
Šéf Scuderie, Frédéric Vasseur, se nechal slyšet, že podle něj je v Monze lepší neposílat jezdce do aerodynamického stínu, neboť v zatáčkách mohou ztratit mnohem více než získají na rovinkách.
Kvalifikaci včera Ferrari zvládlo, body se budou udělovat dnes. Foto: Ferrari
A Ferrari může být rádo, že o získané pozice nepřišlo. Před kvalifikací byl totiž stanoven minimální čas pro zahřívací kolo, aby se jezdci nečekali před Parabolicou, jak jsme to vídali v minulosti. A oba jezdci tento čas překročili ve Q1. Komisaři pak i oznámili, že to budou vyšetřovat po skončení kvalifikace, jenže krátce poté, co jezdci Ferrari obsadili první a třetí místo, oznámili, že věc se nebude vyšetřovat. Vasseur řekl, že trest nebyl udělen díky výjimce z pravidla pro jezdce, kteří se v zahřívacím kole uhýbají jezdcům v měřeném kole, což byl případ obou jezdců v červených vozech.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari