Proč musel Verstappen zpomalit?
U konkurence byly pozorovány žárlivé poznámky.
Když Max Verstappen uštval Carlose Sainze a v souladu s očekáváním se dostal do čela Velké ceny Itálie, okamžitě si vybudoval slušný náskok. Pak se režie televizního přenosu soustředila hlavně na boj Sergia Péreze proti oběma jezdcům Ferrari, ale i na další souboje a na Verstappena vpředu se jaksi zapomnělo. Proto bylo překvapením vidět, že Pérez po urputném ale úspěšném boji dojel do cíle se ztrátou pouhých šest sekund na vítěze, přičemž v případě jezdců Ferrari to bylo 11 sekund. Verstappena však o zpomalení požádal tým, proto se nepokusil získat také bod za nejrychlejší kolo.
„Problém byl v teplotách. Nechtěli jsme dopustit jejich další zvýšení, potřebovali jsme je udržet v rozumných mezích,“ prozradil po závodě Helmut Marko. "Beztak byl 12 sekund před ostatními, nebyl důvod riskovat."
„Bylo před ním pár vozů (o kolo zpět), například Gasly,“ přidal se Christian Horner. "Nechtěli jsme riskovat, že bude jezdit ve špinavém vzduchu za nimi (což by problém s chlazením zhoršilo), proto jel poslední kola pomaleji."
Verstappen jistě pošetřil motor, a to může přispět k prodloužení jeho již rekordně dlouhé vítězné šňůry. V Monze si připsal desáté vítězství v řadě, čímž se v historických tabulkách dostal před Sebastiana Vettela, jenž tento rekord držel s devíti vítězstvími ve druhé části sezony 2013, také s Red Bullem. Když šéf konkurenčního týmu Mercedes dostal otázku, proč jeho jezdec nikdy na tento rekord neútočil, z odpovědi se dala vytušit troška žárlivosti a troška frustrace.
„My jsme to měli jinak, u nás o vítězství bojovali dva jezdci,“ řekl Toto Wolff. „Nevím, jestli on přikládá zlomení takového rekordu nějakou váhu. Tyto statistiky jsou dobré pouze pokud pro Wikipedii, nikoho už nezajímají.“
Také Wolff ale uznal, že pokud by se Red Bullu podařilo vyhrát všechny závody sezony, což také ještě žádný tým nedokázal, byl by to ohromující úspěch.
Verstappen už včera potřeboval všech 10 prstů. Jak si pomůže v cíli VC Singapuru?
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull