Robert Kubica skutečně pro rok 2010 zamíří k Renaultu
To, o čem se už týdny mluvilo, je nyní oficiálně potvrzeno.
Robert Kubica v roce 2010 nahradí Fernanda Alonsa u Renaultu. Francouzský tým dnes potvrdil, že se Polák v příští sezóně stane jeho novým jezdcem číslo jedna.
Polák byl už několik týdnů s Renaultem spojován a šéf stáje Bob Bell dnes přiznal, že tým už Kubicu sledoval delší dobu.
"Už od svého debutu v roce 2006 byl Robert na našem radaru jako jeden z přirozeně nejtalentovanějších jezdců své generace a to také potvrdil, takže je skvělé, že jsme si jej zajistili jako pilota jednoho z našich vozů pro příští sezónu.
Renault má vysoké ambice do budoucna a my cítíme, že Robert může hrát velkou roli v jejich naplnění."
Čtyřiadvacetiletý Polák byl ve své dosavadní kariéře ve formuli 1 spjat pouze s týmem BMW Sauber, i když i k Renaultu má jisté pouto. Právě Renault mu totiž nabídl první jízdy s vozem formule 1 jako odměnu za zisk titulu ve Světové sérii Renault v roce 2005.
"Jsem velice šťastný, že v roce 2010 nastoupím k Renaultu." řekl Kubica. "Cítím, že mám k tomuto týmu speciální pouto, protože jsem v roce 2005 vyhrál Světovou sérii Renaultu. Díky tomu jsem dostal šanci testovat s týmem v Barceloně, což vedlo k mému debutu ve formuli 1.
Sdílím s Renaultem silného vítězného ducha a jejich přátelský a otevřený přístup mi vyhovuje. Jsem velice motivovaný a optimistický, že společně můžeme být v příštím roce na špici a snad i bojovat o titul."
Robert Kubica má za sebou vesměs úspěšnou kariéru, zahájil jí v roce 2006, když od Velké ceny Maďarska nahradil Jacquese Villeneuvea. Už při svém třetím startu v italské Monze vystoupil na stupně vítězů a v loňském roce se mu dokonce podařilo vyhrát Velkou cenu Kanady, což bylo také jediné dosavadní vítězství týmu BMW.
V letošním roce měl být Polák jedním z kandidátů na titul, leč, vůz BMW Sauber F1.09 od začátku sezóny nebyl příliš konkurenceschopný a BMW se v létě rozhodlo také na základě této špatné sezóny na konci roku opustit formuli 1. A ačkoliv tým finančně zachránila investiční společnost Qadbak, její místo na startovním roštu v příštím roce vůbec není jisté, protože její místo zaujmul Lotus a Mezinárodní automobilové federaci se nepodařilo přesvědčit ostatní týmy, aby mohla pole rozšířit na 14 týmů.
O Kubicu měla zájem také Toyota, její šéf John Howett ale v Japonsku přiznal, že Renault jej předběhl.