Novinky

  • 27.12.2024 Good Ferrari Sainzovi darovalo SF-75, ve kterém zvítězil na Silverstonu

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

Facebook Instagram

Virgin jako první nováček představil svůj monopost

Virgin jako první nováček představil svůj monopost

VR-01 je první vůz postavený výhradně pomocí CFD technologie.

Tým Virgin se stal ve středu prvním z nováčkovských týmů, který představil svůj monopost pro rok 2010. Vůz s označením VR-01 je prvním monopostem vyrobeným výhradně pomocí tzv. CFD technologie, namísto použití klasického aerodynamického tunelu.

Virgin Racing, původně Manor GP před majetkovým vstupem společnosti Sira Richarda Bransona, představil svůj červeno-černý vůz ve středu v britském Leighton Buzzardu, poprvé na trať vyjede o den později na soukromých testech týmu na okruhu v Silverstonu.

Nick Wirth, mimojiné i bývalý majitel týmu Simtek nebo šéfdesigner Benettonu, se vrací do formule 1 jako technický ředitel týmu Virgin Racing.

"Dnes je velmi důležitý den pro všechny ve Virgin Racing," komentoval Wirth. "Ačkoli v tuto chvíli je hlavní hvězdou náš monopost, rád bych vzdal hold všem těm úžasným lidem ve Wirth Research, kteří si za VR-01 zaslouží velké uznání.

Dát dohromady F1 tým, shromáždit skupinu inženýrů a navrhovat nové auto zcela od píky, to je obrovský úkol v tak krátkém čase, jaký jsme měli.

Měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat s těmi naprosto nejlepšími designery ve formuli 1 a jsem si dobře vědom, co přesně je potřeba pro dosažení úspěchu v tomto sportu. Když se podíváte, čeho dosáhly existující týmy - používající konveční, nicméně prověřenou technologii - není potom překvapivé, že je zde mnoho skepse ohledně návrhu vozu výhradně pomocí CFD technologie (Computational Fluid Dynamics = počítačově simulovaná dynamika proudících kapalin - pozn. red.).

Soutěžíme však ve sportu, který momentálně prochází významnou změnou, tváří v tvář dnešní tvrdé ekonomické situaci. S omezenými zdroji se konvenční metody stanou příliš nákladné a tak přijde na řadu invence. Mám v 'digitální navrhování' naprostou důvěru a je to skvělá příležitost otestovat cestu za pomocí výhradně CFD technologie na té nejvyšší úrovni - a ukázat, že toto by mohla být budoucnost formule 1."