Button se již plně sžil se svým vozem
"Cítím všechno, co se s autem děje."
Obhájce titulu Jenson Button se po dnešním testovacím dni v Jerezu cítí plně sžitý se svým novým závodním náčiním, monopostem McLaren MP4-25.
Brit po svém prvním svezení ve Valencii přiznal, že se ještě nemohl zcela soustředit na práci s nastavením vozu, neboť v něm nebyl stoprocentně sebevědomý. Dva dny jízd ale pomohly tuto fázi překonat.
"Můj den byl dobrý. Včera jsme odvedli spoustu práce, abychom zajistili, že budu vůz stoprocentně cítit a budu v něm jako doma. Nyní se v kokpitu cítím skvěle," řekl Button reportérům na konci dne.
"Včerejšek byl dobrým dnem, odvedli jsme spoustu práce na nastavení vozu do mokrých podmínek a snažili jsme se získat přilnavost na dvou odlišných typech pneumatik.
Dnešek byl pro mě lepší, protože jsme mohli jezdit na suchu a já se poprvé ve voze cítil dobře, dost dobře na to, abych mohl začít skutečně makat na nastavení, najít správné vyvážení vozu a také jezdit s různými součástkami. Dnešek byl pozitivním dnem.
Na voze je stále ještě potřeba odvést spoustu práce. Základ vozu jako takový je, myslím si, dobrý. Když jsem dnes ráno skočil do vozu, hned jsem s ním byl spokojený, s jeho základem.
Ale také vím, že nás ještě čeká dlouhá cesta, než bude vůz schopen vyhrávat závody, ale to je stejné pro všechny. To je testování.
Vůz formule 1 je vůz formule 1. Existují různé způsoby, jak získat nejlepší auto, ale pocit, který ve voze mám, není tak odlišný od toho, jak jsem zvyklý řídit. Není to kompletně jiný styl designu.
V tomto voze se cítím jako doma. Neřídím ho a necítím, že jsem jeho součástí. Já cítím, že cítím všechno, co se s ním děje, a to je strašně důležité, když skočíte do nového vozu."
Button dnes najezdil celkem 83 kol, ale netrápí jej fakt, že někteří soupeři toho najeli mnohem více.
"Rozhodně bych rád jezdil ještě ty dva dny," řekl Button, kterého od zítřka v kokpitu nahradí jeho kolega Lewis Hamilton. "Ale to není o tom prostě vyjet a nakroužit tolik kol, kolik je možné. My víme, že náš vůz je spolehlivý a to je vždycky důležité.
Když testujete různé věci, nepotřebujete nutně odjet spoustu kol. My pracujeme na ověřování a nastavení a to je pro mě v tuto chvíli důležitější než jezdit se sadou pneumatik velké vzdálenosti."
Pro Buttona dnešní dne skončil o něco dříve, když zhruba deset minut před koncem zastavil v šesté zatáčce a způsobil vyvěšení červených vlajek. Podle něj ale nešlo o nic vážného.
"Nic vážného. Rozsvítila se mi varovná kontrolka, tak jsem auto zastavil. Ale není nijak poškozené nebo tak."