BMW nadále prosazuje technologii V10
Podle Theissena lze ušetřit prodloužením životnosti motorů V10.
Svět není ideální a nejinak je tomu ve formuli 1. Formuli 1 čekají od roku 2006 změny, které by měly znamenat zlevnění celého sportu. Velké diskuse probíhají i na téma motorů, které by měly nové formule pohánět.
BMW v minulosti opakovaně vyjádřilo svůj zájem setrvat ve formuli 1. Z prohlášení čelních představitelů automobilky však bylo jasné, že mají svou vlastní představu o tom, jak svou angažovanost zlevnit .
Vůle BMW být součástí formule 1 má jisté hranice. Automobilka hájí ve formuli 1 své zájmy a pokud by budoucnost výkladní skříně motoristického sportu neměla být spojena s motory V10, mohlo by to v konečném důsledku znamenat i odchod BMW.
Dodavatel motorů pro monoposty Williams usiluje o prodloužení žibvotnopsti stávajících motorů a nikoliv přechod na technologii V8.
Většina dalších motorářů však změnu ve prospěch V8 prosazuje. Sportovní ředitel BMW Mario Theissen si myslí, že by dosažená úspora nebyla dostatečná.
"Pro BMW by to nebyl zásadní problém (pokud by většina referovala V8). Ve formuli 1 však nelze garantovat nic," uvedl Theissen na otázku týkající se možného odchodu BMW
"Máme ten samý názor, jako na začátku. Myslíme si, že pokud by mělo být cílem skutečně zlevnění, je nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, prodloužení životnosti motorů a omezení týkající se jednotlivých komponent.
Pokud to uděláte s V10, dostanete se na osm set koní a přitom současně snížíte náklady. Stále to prosazujeme. Jsme sice sami, ale podle mého názoru Mercedes svůj přístup přehodnocuje.
Pokud se chceme do roku 2008 někam posunout, musíme spolu mluvit a najít nějaký společný základ."