Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Ecclestone: "Není důvod k panice, nejde o žádnou krizi."

Ecclestone: "Není důvod k panice, nejde o žádnou krizi."

Šéf formule 1 navrhuje před zakročením počkat první 4 závody.

Nudnému průběhu úvodního závodu formule 1 sezóny 2010 se dostává nemalé kritiky všech zúčastněných, šéf formule 1 Bernie Ecclestone však tvrdí, že prozatím není důvod k panice.

Řada týmových šéfů volá po rychlé reakci a změně některých pravidel. Ecclestone ale naléhá na rozvážnější přístup, navrhuje počkat první čtyři závody, než se všichni zúčastnění rozhodnou pro změny pravidel.

"Není důvod k panice, nejde o žádnou krizi formule 1," řekl Ecclestone. "Myslím, že zde není nic, co bychom mohli udělat okamžitě a neměli bychom jednat unáhleně.

Momentálně jsme v období úvodních čtyř dálných závodů, uvidíme, jak se týmy adaptují, a podívejme se na to po Číně."

Ecclestone se domnívá, že nudný průběh Velké ceny Bahrajnu mohl mít za následek opatrný přístup týmů k novým pravidlům.

"Prvním závod s novými pravidly je vždy o učení se," řekl. "Nyní vědí, že se mohou zlepšit a být více statečnější, a my dostaneme více akce."

Z úst šéfů týmů se často ozývaly návrhy na změny pravidel ohledně pneumatik - například zavést dvě povinné zastávky v boxech. Ecclestone nadnesl další možné změny v této oblasti - například přidělení pouze jedné směsi měkkých pneumatik.

"Někteří se možná diví, proč mají vůbec týmy k dispozici dvě směsi," řekl. "Možná kdybychom jim dali pouze měkkou sadu, museli by zastavit dvakrát. Ale nejsem si jist, že budou jednohlasně souhlasit se zavedením dvou povinných zastávek v boxech, jak navrhuje Red Bull.

Jde v podstatě o ten samý problém, který pociťujeme posledních několik let - přítlak a neschopnost vozů dostat se blízko k sobě pro snadnější předjíždění.

Týmy o tom vědí, ale neudělají s tím nic, protože každý si chrání své zájmy, každý chce vyhrát.

Měl jsem s týmy setkání a snažil jsem se jim vysvětlit, o čem náš byznys je - o závodění a bavení lidí. Není to o hraní si s počítači a zajetí jednoho rychlého kola."