McLaren kraluje dál, Hamiltona vystřídal na čele Button
Velká cena Turecka - 2. trénink
Tým McLaren pokračuje ve výborném tažení v přípravách na Velkou cenu Turecka. Poté, co v prvním tréninku naprosto dominoval Lewis Hamilton, jej v tom odpoledním na čele vystřídal loňský mistr světa Jenson Button.
Do poloviny tréninku se na čele tabulky utvořily týmové dvojice. Jezdci McLarenu vedli před dvojící jezdců týmu Red Bull, následoval Mercedes, Renault, Sauber a Force India, kteří byli na jedenáctém a dvanáctém místě.
Čtyřicet minut před koncem Hamilton přezul na měkčí sadu pneumatik a zajel čas 1:28.672. V zápětí jej ale překonal Sebastian Vettel na red bullu časem o necelou desetinu rychlejším.
Vettel zůstal na čele jen pět minut, než jej překonal časem 1:28.280 Jenson Button, který zůstal na čele až do konce.
Za Buttonem se umístilo duo jezdců týmu Red Bull, přičemž rychlejším z nich byl vítěz posledních dvou závodů Mark Webber. Tomu se pět minut před koncem tréninku vyvalil ze zadní části vozu kouř a Australan musel svůj vůz na trati odstavit. V době, kdy byl odtlačován Webberův vůz, si jeho týmový kolega Vettel do vysílačky naopak stěžoval na tlak vody. Tým Red Bull se tak bude muset zajímat o spolehlivost svých vozů.
Čtvrtý čas si ve druhém tréninku na své konto připsal vítěz dopoledního tréninku Lewis Hamilton na mclarenu před Fernandem Alonsem, který uzavřel nejlepší pětku.
Šesté a sedmé místo patří jezdcům týmu Mercedes. Na rozdíl od prvního tréninku, ve kterém byl rychlejší Michael Schumacher, byl tentokrát lepší jeho mladší krajan Nico Rosberg.
Za dvojicí mercedesů skončilo duo jezdců Renaultu před Felipem Massou, který zajel desátý čas.
Rovněž ve druhém tréninku nebyla nouze o incidenty. O jeden z nich se postaral například Vitantonio Liuzzi, který dostal smyk v osmé zatáčce. Přesně v ní dopoledne havaroval jeho týmový kolega Adrian Sutil. Ve stejné zatáčce měl problémy rovněž trojnásobný vítěz z Istanbulu, Felipe Massa.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
J.Button | McLaren |
1:28.280
|
|
30
|
2.
|
M.Webber | Red Bull |
1:28.398
|
+ 0.098
|
24
|
3.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:28.590
|
+ 0.310
|
27
|
4.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:28.672
|
+ 0.392
|
32
|
5.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:28.725
|
+ 0.445
|
30
|
6.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:28.914
|
+ 0.634
|
22
|
7.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:28.974
|
+ 0.694
|
22
|
8.
|
R.Kubica | Renault |
1:29.225
|
+ 0.945
|
34
|
9.
|
V.Petrov | Renault |
1:29.501
|
+ 1.221
|
36
|
10.
|
F.Massa | Ferrari |
1:29.620
|
+ 1.340
|
26
|
11.
|
A.Sutil | Force India |
1:29.629
|
+ 1.349
|
16
|
12.
|
N.Hülkenberg | Williams |
1:29.987
|
+ 1.707
|
17
|
13.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:30.053
|
+ 1.773
|
34
|
14.
|
P.de la Rosa | Sauber |
1:30.176
|
+ 1.896
|
34
|
15.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
1:30.386
|
+ 2.106
|
32
|
16.
|
V.Liuzzi | Force India |
1:30.627
|
+ 2.347
|
28
|
17.
|
R.Barrichello | Williams |
1:30.776
|
+ 2.486
|
32
|
18.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
1:30.933
|
+ 2.653
|
37
|
19.
|
H.Kovalainen | Lotus |
1:31.610
|
+ 3.330
|
37
|
20.
|
L.di Grassi | Virgin |
1:33.013
|
+ 4.733
|
28
|
21.
|
J.Trulli | Lotus |
1:33.081
|
+ 4.801
|
11
|
22.
|
T.Glock | Virgin |
1:33.312
|
+ 5.032
|
29
|
23.
|
B.Senna | HRT |
1:33.420
|
+ 5.140
|
35
|
24.
|
K.Chandhok | HRT |
1:33.740
|
+ 5.460
|
26
|