Norris je na zcela novém okruhu
Sainz teď lituje výměny motoru.
Velká cena Turecka se koná na stejné trati jako loni, a přesto je to trať hodně odlišná. Loni na mimořádně kluzkém čerstvém asfaltu předvedla F1 zajímavou show, ale mnozí si stěžovali, že utrpěl sportovní aspekt. Turci se tedy rozhodli před letošním závodem povrch trati ošetřit tak, že se zlepšilo nejen odvádění vody, ale dramaticky vzrostla i mechanická přilnavost.
Podle šéfa programu Pirelli ve F1 je nyní Istanbul Park jedním z okruhů s nejlepší přilnavostí. Zároveň uznává, že možná nepřivezli nejlepší pneumatiky a sady z nejměkčí směsi nemohou dlouho vydržet vysoké přetížení v zatáčkách, kterými teď monoposty projíždějí podstatně rychleji.
"Měkké pneumatiky byly dost agresivní volbou," připouští Mario Isola. "Myslím, že některé týmy v pátek jezdily na těchto pneumatikách prostě proto, aby se jich zbavily a po zbytek víkendu budou jezdit na středních a tvrdých, pokud počítají pouze s jednou zastávkou v boxech."
"Je to o dost jiné než loni," potvrzuje Lando Norris z McLarenu. "Pocitově jsme o pět, šest sekund rychlejší než loni. Takže je to jako jízda na jiném okruhu. Je to zábava a bude to dobrá výzva."
Podle druhého pátečního tréninku bude taková trať sedět vozu Ferrari. Charles Leclerc si připsal druhé nejrychlejší kolo, pouze s malou ztrátou na Lewise Hamiltona, který ale na startu přijde o 10 míst. Jeho týmový kolega začal litovat, že si nechal do vozu nainstalovat novou pohonnou jednotku a závod začne na chvostu pole.
"Když teď vidím Charlesův čas s lehkým vozem a že by mohl zabojovat o pódiové umístění, tak je mi líto, že já nebudu vpředu v sobotu ani v neděli, pokud se tedy nestane něco mimořádného," řekl Carlos Sainz.
Leclerc má dobrou šanci dostat se na stupně vítězů. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: McLaren