Sobota dopoledne, slovo opět přebírá Red Bull, v čele Vettel
Velká cena Turecka - 3. trénink
Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas v závěrečném volném tréninku na Velkou cenu Turecka v Istanbulu. Znovu tak prokázal, že Red Bull je velmi silný a pro kvalifikaci je vážným adeptem na letošní sedmou pole position v řadě.
Ke konci se zdálo, že s nejrychlejším časem odejde z dnešního dopoledního tréninku Lewis Hamilton, který i přes svůj smyk a výlet do kačírku byl v čele. Oba jezdci Red Bullu totiž v závěru pokazili svá rychlá kola chybami.
Jenže Vettel po průzkumu únikové zóny v osmé zatáčce ve svém prvním rychlém kole poslední jízdy zabral a dalším pokusem se vyšvihl do čela s náskokem tří desetin sekundy. O chvíli později se pak před Hamiltona dostal ještě Nico Rosberg s mercedesem.
Mark Webber nezačal dnešní trénink dobře, už v prvním kole výrazně zpomalil a postižen problémem s plynovým pedálem musel zajet do boxů. Tým však závadu během několika minut odstranil a Australan se tak znovu mohl vydat do akce.
Nejprve se dostal na druhé místo za kolegu Vettela, který byl po většinu času v čele. Po přezutí na měkké pneumatiky ale Webber předvedl několik výletů mimo trať, když nejprve netrefil první a pak čtvrtou zatáčku. Vrcholem pak byl smyk v náročné osmé zatáčce, kde dnes dopoledne celá řada okusila nebezpečnost tohoto úseku.
Webber se nakonec se svým časem zařadil na čtvrtou pozici za Lewise Hamiltona. I ten měl problém v osmé zatáčce, když zhruba v polovině tréninku přetáhl její třetí apex, dostal se na vnějšku za obrubník a roztočil se. Přitom doklouzal až do kačírku. Traťoví komisaři mu však pomohli ven a Brit se s poškozenými zadními pneumatikami, ale minimálním poškozením vozu dobelhal zpět do boxů, kde byl jeho vůz připraven k další jízdě.
Pátý dnes skončil Robert Kubica z Renaultu před šestým Fernandem Alonsem z Ferrari, sedmým Michaelem Schumacherem z Mercedesu, osmým Jensonem Buttonem z McLarenu, devátým Felipem Massou z Ferrari a Vitalijem Petrovem z Renaultu, který uzavřel první desítku.
Do třetího tréninku příliš nezasáhl Adrian Sutil, kterého už v prvním kole potkal problém s hydraulikou. Němec pak strávil zbytek hodiny v garáži, nezajel tedy žádný čas a skončil poslední.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:27.086
|
|
18
|
2.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:27.359
|
+ 0.273
|
16
|
3.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:27.396
|
+ 0.310
|
14
|
4.
|
M.Webber | Red Bull |
1:27.553
|
+ 0.467
|
15
|
5.
|
R.Kubica | Renault |
1:27.784
|
+ 0.698
|
20
|
6.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:27.861
|
+ 0.775
|
18
|
7.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:27.879
|
+ 0.793
|
16
|
8.
|
J.Button | McLaren |
1:27.963
|
+ 0.877
|
17
|
9.
|
F.Massa | Ferrari |
1:27.969
|
+ 0.883
|
20
|
10.
|
V.Petrov | Renault |
1:28.344
|
+ 1.258
|
18
|
11.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
1:28.610
|
+ 1.524
|
22
|
12.
|
P.de la Rosa | Sauber |
1:28.652
|
+ 1.566
|
20
|
13.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
1:28.734
|
+ 1.648
|
21
|
14.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:29.036
|
+ 1.950
|
20
|
15.
|
N.Hülkenberg | Williams |
1:29.044
|
+ 1.958
|
18
|
16.
|
V.Liuzzi | Force India |
1:29.211
|
+ 2.125
|
15
|
17.
|
R.Barrichello | Williams |
1:29.305
|
+ 2.219
|
14
|
18.
|
J.Trulli | Lotus |
1:30.618
|
+ 3.532
|
19
|
19.
|
H.Kovalainen | Lotus |
1:30.884
|
+ 3.798
|
22
|
20.
|
T.Glock | Virgin |
1:31.341
|
+ 4.255
|
21
|
21.
|
L.di Grassi | Virgin |
1:32.180
|
+ 5.094
|
16
|
22.
|
B.Senna | HRT |
1:32.230
|
+ 5.144
|
21
|
23.
|
K.Chandhok | HRT |
1:32.762
|
+ 5.676
|
19
|
24.
|
A.Sutil | Force India |
žádný čas
|
|
1
|