Charouz-Gravity Racing bude ve Spa obhajovat druhou pozici
Seriál Auto GP pokračuje třetím podnikem ve Spa-Francorchamps.
Premiérová sezona seriálu Auto GP pokračuje o nadcházejícím víkendu (25. až 27. června) třetím podnikem ve Spa-Francorchamps. Tým Charouz-Gravity Racing se v Belgii pokusí navázat na úspěchy, kterých dosáhl před měsícem v Itálii, kde Adrien Tambay vybojoval pro sebe i česko-lucemburskou stáj premiérové vítězství.
Mladý Francouz se po závodech v italské Imole posunul díky zisku bodů za vítězství a čtvrté místo na druhou příčku průběžného hodnocení šampionátu jezdců a stejná pozice patří také Charouz-Gravity Racing v klasifikaci týmů. Ve stejném duchu by tým rád pokračoval i v Belgii, kde budou jeho barvy hájit Francouz Adrien Tambay, Čech Jan Charouz a Švýcarska Natacha Gachnang.
Natacha Gachnang měla s monopostem týmu Charouz-Gravity Racing absolvovat už dva úvodní podniky Auto GP 2010, které však musela vynechat kvůli zranění nohy. K němu došlo při havárie v kvalifikaci na úvodní podnik světového šampionátu FIA GT1, v němž Švýcarka letos také startuje. Po několikatýdenní rekonvalescenci se ale Natacha k závodům vrátila už před dvěma týdny při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a nyní je připravena na svůj debut v Auto GP.
V Le Mans se počtvrté v řadě představil také oficiální rezervní jezdec týmu Renault F1 Jan Charouz. Pražský jezdec obsadil ve slavném závodě druhé místo v hodnocení třídy LMP2 a sedmé absolutně. Mezi Le Mans a závody Auto GP ve Spa absolvoval Jan Charouz ještě podnik World Series by Renault ve francouzském Magny-Cours. Včetně závodu Auto GP ve Spa tak Jan vystřídá tři různé závodní stroje během tří týdnů.
Jan Charouz: "Na závody ve Spa-Francorchamps se samozřejmě jako pokaždé velice těším, protože se jedná o krásný okruh s výjimečnou atmosférou. Letos na jaře jsem tu absolvoval dva závody v rámci Světové série Formule Renault 3.5 a celkově tento okruh docela dobře znám, ale s monopostem Auto GP tu pojedu poprvé, takže to zase bude nová zkušenost. Každopádně bych se ve výsledcích víkendových závodů rád prosadil do první pětky."
Adrien Tambay: "Při předchozím podniku Auto GP v italské Imole se mi podařilo zvítězit a v celkovém hodnocení šampionátu jsem na druhém místě, proto jsou samozřejmě očekávání nyní vyšší, než byla dříve. Samozřejmě bychom úspěch rádi zopakovali, ale bude velice záležet na tom, zda se nám už ve volném tréninku podaří najít ideální set-up. Je trochu nevýhoda, že volný trénink trvá jen půl hodiny, což není mnoho na to, abychom našli optimální nastavení. Pokud ale bude vše fungovat a budeme rychlí od začátku, pak bychom samozřejmě chtěli znovu útočit co nejvýš. Ve Spa-Francorchamps jsem v minulosti už závodil s formulí BMW a trať se mi moc líbila. Teď však budu mít k dispozici nesrovnatelně silnější monopost, takže to bude hodně jiné."
Natacha Gachnang: "Zdravotně se už cítím velice dobře a jsem na závody více než stoprocentně připravená. Ve Spa jsem absolvovala už několik závodů s různými vozy v rámci různých šampionátů a musím říct, že mám tuto trať opravdu ráda. Je tu hodně rychlých zatáček a spousta příležitostí na předjíždění. Velice se těším na závod s monopostem Auto GP. Při testech jsem se ve voze cítila velmi dobře, i když jeho řízení není vůbec jednoduché."
První víkendový závod Auto GP odstartuje ve Spa-Francorchamps v neděli 27. června v 9:55 hod, druhá jízda pak téhož dne v 15:35 hod. Přímé přenosy obou závodů můžete sledovat na televizním programu SPORT 5.
Harmonogram závodního víkendu
sobota 26/06/2010 | |
10:25 - 10:55 | volný trénink |
17:30 - 18:00 | kvalifikace |
neděle 27/06/2010 | |
09:55 | 1. závod (13 kol, max. 40 min) |
15:35 | 2. závod (10 kol, max. 30 min) |
Průběžné pořadí Auto GP 2010 po 4 z 12 závodů:
Jezdci
1. |
Edoardo Piscopo | DAMS |
20 |
2. |
Adrien Tambay | Charouz-Gravity Racing |
16 |
3. |
Luca Filippi | Euronova Racing |
13 |
4. |
Duncan Tappy | DAMS |
13 |
5. | Fabio Onidi | Team Lazarus |
12 |
6. | Carlos Iaconelli | Durango |
10 |
7. |
Vladimir Arabadzhiev | DAMS |
8 |
8. |
Jan Charouz | Charouz-Gravity Racing |
7 |
9. | Celso Miguez | RP Motorsport |
6 |
10. |
Adrian Zaugg | Trident Racing |
3 |
11. |
Jonny Reid | SuperNova |
5 |
12. |
Julian Leal | Trident Racing |
3 |
13. |
Walter Grubmüller | Charouz-Gravity Racing |
2 |
14. |
Stefano Coletti | Charouz-Gravity Racing |
2 |
15. |
Federico Leo | Trident Racing |
2 |
16. |
Giorgio Pantano | SuperNova |
1 |
Týmy
1. | DAMS | 39 |
2. | Charouz-Gravity Racing | 27 |
3. | Euronova Racing | 13 |
4. | Team Lazarus | 12 |
5. | Trident Racing | 11 |
6. | Durango | 10 |
7. | RP Motorsport | 6 |
8. | SuperNova | 6 |
Auto GP 2010
Auto GP je zcela novým šampionátem, který dává mladým jezdcům možnost předvést své schopnosti a talent a získat potřebné zkušenosti. Kalendář Auto GP pro sezonu 2010 tvoří šest podniků. Každý z nich čítá dva závody a všechny se konají na známých evropských okruzích. Sezonu Auto GP zahajuje podnik v Brně (Česká republika), kalendář pak pokračuje podniky v Imole (Itálie), Spa-Francorchamps (Belgie), Magny-Cours (Francie), Navaře (Španělsko) a uzavírá jej podnik v Monze (Itálie).
Pravidla Auto GP jsou nastavena tak, aby účastníci šampionátu měli vyrovnané podmínky, v rámci nichž mohou předvést své schopnosti a talent. S každým z jezdců, startujících na monopostech Auto GP s podvozky Lola a motory Zytec, spolupracuje závodní inženýr a dva mechanici. Tento tým poskytuje jezdci technickou podporu; náhradní díly centrálně dodává Auto GP. Odměnou za úspěch jsou pro účastníky šampionátu prize money v celkové výši 1.200.000 eur.
Závodní víkend Auto GP
Program závodního víkendu Auto GP je rozdělen do dvou dnů. V prvním dni jezdci absolvují dva půlhodinové volné tréninky a třicetiminutovou kvalifikaci určující pořadí na startovním roštu prvního závodu. Druhý den se konají dva závody.
První závod je vypsán na 40 – 45 minut nebo 90 km s povinnou zastávkou v boxech. Body získává podle systému 10-8-6-5-4-3-2-1 bodů prvních osm jezdců v cíli. Jeden bod je udělen jezdci, který absolvuje nejrychlejší kolo závodu.
Výsledky prvního závodu určují pořadí na startu do druhého závodu, do něhož startuje prvních osm jezdců v opačném pořadí. Druhý závod je vypsán na 30 – 35 minut nebo 70 km a boduje v něm prvních šest jezdců, kteří si rozdělují body 6-5-4-3-2-1. Zvláštní bod znovu získává jezdec s nerychlejším kolem závodu.