Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli slibuje agresivní přístup k volbě pneumatik

Pirelli slibuje agresivní přístup k volbě pneumatik

Divákům formule 1 chce nabídnout dobrou podívanou.

Nový dodavatel pneumatik pro formuli 1, italský Pirelli, slíbil od příští sezóny agresivní přístup k volbě pneumatik v zájmu zlepšení podívané.

Dobrým příkladem, že pneumatiky mohou udělat napínavý závod, ukázala letošní Velká cena Kanady, kdy měly týmy s dosažením ideálního fungováním svého obutí problémy.

Pirelli se vyjádřilo, že promyslí ideální přístup ke svým pneumatikám v roce 2011. Nechce však pokračovat v konzervativním přístupu, nýbrž hodlá dodávat takové pneumatiky, které by maximálním způsobem přispěly k dobrému závodění.

Ředitel Pirelli pro motorsport Paul Hembery řekl Autosportu: "Chystáme se být agresivní, poskytnout jednu 'bezpečnou' volbu a pak jednu agresivní, která by tvořila podívanou. To je něco, co promotér rozhodně rád uvidí a po čem Bernie dychtí.

Jsem si jistý, že i fanoušci po tomto touží, a musím říci, že i komentáře týmů po Kanadě byly ve skutečnosti takové, že si to samy užívaly. Šéfové týmů, s kterými jsem mluvil, říkali, že to byla zábava. Výsledky možná nebyly takové, jaké čekali, ale přidalo to na strategickém elementu."

Hembery věří, že Pirelli má šanci dát pneumatikám mnohem větší vliv na závodění - podobně jako je tomu podle něj například v MotoGP.

"Chceme se účastnit formule 1 a tvořit show," pokračoval Hembery. "Kanada byla dobrým příkladem toho, co můžete udělat, pokud poskytnete extrémní řešení. Z pohledu výrobce pneumatik přemýšlíte, zda veřejnost nebude pneumatiky považovat za špatné, ale nakonec je to jen o komunikaci.

Jsou zde i jiné formy motorsportu, jako motocykly, kde jsou pneumatiky vždy až na limitu. Pokud vezmete někoho jako je Valentino Rossi, jeho velké úspěchy po dlouhá léta jsou důsledkem jeho práce s pneumatikami ke koncích závodů. Na konci pak předvede své kolo, ve kterém všechny zničí.

Čili jde o dovednost, o které jsme mluvili všude možně v motorsportu, kdy si piloti hlídají své pneumatiky. Možná jsme v posledních letech vyvinuli technologie, díky kterým mohou jet naplno mnohem déle, a tato dovednost se možná postupně vytratila.

Pokud zvládnete dobře komunikaci, jezdci to pochopí a nebudou mluvit o špatných pneumatikách, pochopí, že jde o součást show, a bude to dobré. Myslím, že by všichni po Kanadě potvrdili, že si za takového scénáře užili mnohem více zábavy, než by si pravděpodobně užili v obvyklém závodě. Z pohledu fanoušků to rozhodně bylo fantastické."