Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Test nových pneumatik byl úspěšný

Test nových pneumatik byl úspěšný

Pravděpodobně se použijí již v Silverstone.

Nová technická vyhláška týkající se kontroly teploty a tlaku v pneumatikách není jedinou reakcí na exploze pneumatik Lance Strolla a Maxe Verstappena ve Velké ceně Ázerbájdžánu. Pirelli se v zájmu bezpečnosti pokusí prosadit novou kostru do letošních zadních pneumatik. Jakákoliv změna pneumatik od monopolního dodavatele v průběhu sezony je nezvyklá, ale italská společnost tvrdí, že je to kvůli bezpečnosti a že konkurenceschopnost týmů změna nijak neovlivní.

"Pokud bude test úspěšný, nová specifikace zadních pneumatik se začne používat od VC Velké Británie, nahradí současnou specifikaci. Nová zadní kostra obsahuje elementy z vývoje 18palcové pneumatiky vyvíjené pro sezonu 2022. Díky nové kostře bude moci Pirelli garantovat ještě vyšší úroveň odolnosti vůči extrémním silám generovaným současnými vozy F1," oznámilo s předstihem tiskové oddělení Pirelli.

V tréninku před VC Rakouska dostal vzorky nových pneumatik každý jezdec, aby je libovolně vyzkoušel v pátečních trénincích. Jelikož Pirelli nezaznamenalo žádný vážnější problém, je velmi pravděpodobné, FIA požádá o změnu v zájmu bezpečnosti, což je jediný případ, kdy takovou náhlou změnu nemusí odsouhlasit zástupci týmů.

"Od jezdců jsme dostali pozitivní zpětnou vazbu," řekl v pátek večer Mario Isola, šéf divize čtyřkolového závodění Pirelli. "Někdo tvrdil, že měl o trochu lepší přilnavost, někdo by pneumatiku prý téměř neodlišil od současné C4. Nakonec, to bylo naším cílem. Nová kostra je robustnější, ale nechtěli jsme změnit vlastnosti pneumatiky a zasáhnout tak do soutěže. V podstatě máme potvrzeno, že se nám to povedlo."

Robustnější kostra má spolehlivěji zabránit deformování pneumatiky pod tlakem aerodynamiky vozu ve vysoké rychlosti. Právě deformace a kolaps vnitřní boční stěny pneumatiky pravděpodobně způsobil obě havárie v Baku.

Jezdci v Rakousku otestovali upravené zadní pneumatiky. Foto: Ferrari

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Pirelli