Nejméně dvě zastávky v silném provozu
Pirelli – strategie pro závod
Protože na startu velké ceny bude chybět šampion Lewis Hamilton, naskýtá se ostatním jezdcům velká šance na vítězství. Kvalifikace ovšem potvrdila, že nejvyšší ambice má znovu tým Mercedes.
Zdá se, že nejvhodnější bude strategie se dvěma zastávkami. Závod se jede na 87 kol, což je nejvíc v této sezoně. I když jsou požadavky na pneumatiky o něco menší než před týdnem při VC Bahrajnu, jejich opotřebení bude na drsném povrchu znovu vysoké.
Nejrychlejší by měly být dva úseky po 26 kolech na střední směsi plus jeden na tvrdé směsi na 35 kol. Nejspíš ve střední fázi závodu. Alternativou je jeden úsek na měkkých pneumatikách na 21 kol a dva po 33 kolech na tvrdé směsi. Velmi blízká této variantě je i možnost jednoho úseku na střední (25 kol) a dvou na tvrdé směsi (po 35 kolech). A možná se objeví i někdo, kdo v závodě použije všechny tři směsi pneumatik.
Nejvýhodnější pozici mají první dva jezdci, startující na střední směsi pneumatik. Podle míry degradace a vývoje závodu mohou volit optimální variantu. Valtteri Bottas a George Russell jsou totiž jediní, kdo dokázali ve druhé části kvalifikace zajet nejrychlejší čas na středních gumách.
K zisku postavení v čele startu stačil nejkratší čas ve formuli 1 od doby, kdy jezdec Ferrari Niki Lauda získal pole position pro VC Francie v Dijonu 1974. Obtížné bylo nalezení čistého kola v silném provozu, což bude problém i v závodě.
Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.
Zdroj: Pirelli. Úvodní foto: Pirelli.