Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Technické pasti

Technické pasti

"Během víkendu je třeba najít dva odlišné setupy."

Tentokrát se chceme věnovat dvěma technickým aspektům, které sehrávají v letošní sezoně Světové serie Renaultu významnou úlohu.

Prvním z nich je takzvané lehké nastavení. To je nařízeno pro sobotní závod (kdy nedochází k povinné zastávce v boxech). V praxi to znamená, že zadní křídlo je menší a aerodynamický přítlak klesá zhruba o 20 %. Podstatně tím vzrůstá význam výkonu motoru na úkor aerodynamiky. „Během víkendu je třeba najít dva odlišné setupy. Zejména s tím lehkým mají mnohé stáje dodnes nemalé problémy. Upravit musíme samozřejmě i svůj jezdecký styl, s lehkou konfigurací se vůz ovládá hůře,“ vysvětluje Filip Salaquarda.

Jako ve všech ostatních formulových seriálech, i ve World Series by Renault o mnohém rozhodují pneumatiky, respektive jejich správná volba při nejisté prognóze vývoje počasí. Jejich výhradním dodavatelem je z celkem pochopitelných důvodů francouzský koncern Michelin. Na výběr jsou směsi na suchý povrch (pod označením FR 3.5) a do mokra (FR 3.5 R). Salaquardova stáj ISR Racing má stejně jako všichni ostatní k dispozici celkem čtyři sady obutí na jezdce a podnik. Dvě jsou určeny na páteční volné tréninky (2x po 75 minutách), s ostatními musí vystačit pro dvě kvalifikace a oba závody. V neděli je navíc potřeba během jízdy odbočit do boxů a nechat si vyměnit alespoň dvě pneumatiky. Pitstop je možné uskutečnit pouze v rozmezí předem určených kol (za zastávku mimo toto „okno“ hrozí penalizace 20 sekund, za její ignorování celá minuta). Na autě smí při něm pracovat maximálně šest mechaniků.