Technické pasti
"Během víkendu je třeba najít dva odlišné setupy."
Tentokrát se chceme věnovat dvěma technickým aspektům, které sehrávají v letošní sezoně Světové serie Renaultu významnou úlohu.
Prvním z nich je takzvané lehké nastavení. To je nařízeno pro sobotní závod (kdy nedochází k povinné zastávce v boxech). V praxi to znamená, že zadní křídlo je menší a aerodynamický přítlak klesá zhruba o 20 %. Podstatně tím vzrůstá význam výkonu motoru na úkor aerodynamiky. „Během víkendu je třeba najít dva odlišné setupy. Zejména s tím lehkým mají mnohé stáje dodnes nemalé problémy. Upravit musíme samozřejmě i svůj jezdecký styl, s lehkou konfigurací se vůz ovládá hůře,“ vysvětluje Filip Salaquarda.
Jako ve všech ostatních formulových seriálech, i ve World Series by Renault o mnohém rozhodují pneumatiky, respektive jejich správná volba při nejisté prognóze vývoje počasí. Jejich výhradním dodavatelem je z celkem pochopitelných důvodů francouzský koncern Michelin. Na výběr jsou směsi na suchý povrch (pod označením FR 3.5) a do mokra (FR 3.5 R). Salaquardova stáj ISR Racing má stejně jako všichni ostatní k dispozici celkem čtyři sady obutí na jezdce a podnik. Dvě jsou určeny na páteční volné tréninky (2x po 75 minutách), s ostatními musí vystačit pro dvě kvalifikace a oba závody. V neděli je navíc potřeba během jízdy odbočit do boxů a nechat si vyměnit alespoň dvě pneumatiky. Pitstop je možné uskutečnit pouze v rozmezí předem určených kol (za zastávku mimo toto „okno“ hrozí penalizace 20 sekund, za její ignorování celá minuta). Na autě smí při něm pracovat maximálně šest mechaniků.