Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

GT1 - Tomáš Enge chce v Německu na stupně vítězů

GT1 - Tomáš Enge chce v Německu na stupně vítězů

Loni zde vyhrál v sérii Le Mans v třídě LMP1.

Šestým podnikem pokračuje poslední srpnový víkend mistrovství světa vozů GT1 na německém okruhu Nürburgring. Pro tým Young Driver AMR se jedná o domácí závod, Tomáš Enge na zdejším okruhu v loňském roce triumfoval.

Po jedenácti měsících se Tomáš Enge vrací na Nürburgring, kde v loňském roce společně s Janem Charouzem a Stefanem Mückem jasně triumfoval v závodě 1000 km Nürburgring (Le Mans Series). Tehdy zde startoval s prototypem Aston Martin LMP1, letos jej čeká vůz kategorie GT1 – Aston Martin DBR9.

Na jezdce čeká v Německu pětikilometrový okruh Grand Prix ležící nedaleko Nordschleife v pohoří Eifel. Tak jako poslední závodní víkend ve Spa-Francorchamps, bude i zde v hlavní roli počasí. Němečtí meteorologové předpovídají na poslední srpnový víkend teploty okolo patnácti stupňů Celsia a časté dešťové přeháňky.

V pátém podniku FIA GT1 World Championship v belgickém Spa-Francorchamps dokázala posádka ve složení Tomáš Enge – Darren Turner šestým místem bodovat. V Německu však míří celý tým ještě výše. Stáj Young Driver AMR bude také těžit z „Balance of Performance“, kde FIA povolila všem vozům Aston Martin DBR9 snížit váhu o dvacet kilogramů.

Tomáši Engemu a jeho britskému kolegovi patří v šampionátu jezdců průběžná dvanáctá pozice. Tým Young Driver AMR okupuje místo osmé.

Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Nebude to vůbec jednoduchý víkend. Samozřejmě by bylo hezké, kdybych zde triumfoval jako v loňském roce. Když však budu realistický, chceme skončit v první pětce a popřípadě zasáhnout do bojů o pódiové umístění. Bude to domácí závod pro tým Young Driver AMR, tak chceme všichni skončit co nejlépe.

Okruh Nürburgring znám velice dobře. Po českých tratích to bude místo, kde jsem toho najezdil zřejmě nejvíce. Poprvé jsem zde startoval ještě s formulí Ford. Okruh se mi líbí a doufám v dobrý výsledek. Pomoci by nám mělo také snížení hmotnosti našeho vozu o 20 kilogramů.“

Průběžné pořadí v šampionátu jezdců naleznete ZDE

 

 

 ČASOVÝ HARMONOGRAM

 Pátek 27/08/2010  
 10:40-12:00  Volný trénink
 16:10-17:30  Volný trénink
   
 Sobota 28/08/2010  
 09:00-10:00  Kvalifikace
 14:15-15:15  Kvalifikační závod
   
 Neděle 29/08/2010  
 10:15-10:45  Warm-up
 15:15-16:15  Hlavní závod