Navarra - Premiérová sezona šampionátu AutoGP vrcholí
Za Charouz-Gravity Racing pojedou Charouz, Gachnang, Tambay a Sims.
Premiérová sezona šampionátu AutoGP vrcholí. O tomto a následujícím víkendu čekají účastníky seriálu poslední dva podniky ve Španělsku a v Itálii. Nejprve týmy a jezdci zavítají na nový okruh Navarra na severu Španělska, který byl otevřen teprve letos. Trojici Jan Charouz, Natacha Gachnang, Adrien Tambay tentokrát v sestavě týmu Charouz-Gravity Racing doplní Alexander Sims.
Alexander Sims sbíral úspěchy už od dob, kdy působil v závodech motokár a stejně si počínal okamžitě po svém přestupu do kokpitu monopostů: hned při svém prvním formulovém závodě totiž vybojoval druhé místo. V letech 2006 až 2008 působil Sims v britském šampionátu Formule Renault. Roku 2008 vyhrál dva závody, dvanáctkrát se prosadil na stupně vítězů a za své výkony byl odměněn prestižní britskou cenou „McLaren Autosport BRDC Young Driver of The Year“. Součástí odměny byla i účast při testování monopostu McLaren formule 1.
Od sezony 2009 působí Alexander Sims v evropské sérii formule 3. Svou nováčkovskou sezonu ozdobil vítězstvím na Nürburgringu a pěti dalšími umístěními na stupních vítězů. Celkově skončil čtvrtý, v klasifikaci nováčků byl dokonce druhý. Ve stejném šampionátu pokračuje Sims i letos. Do sezony vstoupil vítězstvím v Le Castellet, připsal si další čtyři umístění na stupních vítězů a před posledním podnikem F3 Euro Series 2010 figuruje na čtvrtém místě absolutně. V AutoGP se Sims představí ve Španělsku poprvé.
Otazník visel v posledních týdnech nad startem Jana Charouze, který si během fyzické přípravy poranil kotník a musel tak minulý týden vynechat závody Světové série Renault v Silverstone. Stav českého jezdce se ale rychle zlepšuje a třetí muž průběžného hodnocení AutoGP 2010 nebude na okruhu Navarra chybět. Až ostrá jízda ale ukáže, jak bude zraněná noha zátěž snášet.
Jan Charouz: "Čeká nás nový okruh, o kterém nikdo nic pořádně neví. Všichni na tom ale budeme stejně a bude záležet, jak rychle si kdo zvykne. Tento týden jsem už mohl na zraněnou nohu našlapovat, tak uvidíme, jak to půjde v autě. Postavení v šampionátu je dobré, proto si samozřejmě přeji, aby mě noha nijak zvlášť netrápila a mohl jsem bojovat o co nejlepší umístění."
Natacha Gachnang: "Na závodění na tomto okruhu se velice těším. Neznám ho, ale podle toho, co jsem viděla na internetu, vypadá skvěle. Tak jako pokaždé se budu i tentokrát snažit, abych ze sebe vydala to nejlepší. Dobrý výsledek by mě povzbudil, protože dosavadní průběh mé sezony hodně poznamenala havárie v Abu Dhabi. Strávila jsem hodně času u internetu, abych okruh poznala co nejlépe a teď jsem připravena pustit se do boje!"
Alexander Sims: "Bude to pro mě výzva, ale těším se na ní. Rád bych poděkoval Gravity za tuto příležitost. Zatím nemám mnoho zkušeností s vozy, které jsou silnější než F3, takže AutoGP pro mě bude dalším krokem vpřed. Doufám, že dokážu jet rychle a budu držet krok se špičkou, ačkoliv půjde o můj první závodní víkend v AutoGP. Vydám ze sebe maximum a budu se snažit, abych se učil tak rychle, jak to jen půjde."
Adrien Tambay: "Jsem víc než dobře připraven a fyzicky jsem ve skvělé kondici, abych o víkendu mohl znovu bojovat o příčky nejvyšší... Bylo by skvělé, pokud by se nám podařilo nastavit vůz tak dobře, jako pro první závod v Magny-Cours. Pak bychom snad mohli předvést stejně dobrý výkon jako tehdy!"
Časový harmonogram závodního víkendu AutoGP na okruhu Navarra:
Pátek 24. září
12:00 - 12:30 1. volný trénink
16:20 - 16:50 2. volný trénink
Sobota 25. září
10:55 - 11:25 kvalifikace
14:20 1. závod (23 kol)
Neděle 26. září
11:35 2. závod (18 kol)
Auto GP 2010
Auto GP je zcela novým šampionátem, který dává mladým jezdcům možnost předvést své schopnosti a talent a získat potřebné zkušenosti. Kalendář Auto GP pro sezonu 2010 tvoří šest podniků. Každý z nich čítá dva závody a všechny se konají na známých evropských okruzích. Sezonu Auto GP zahajuje podnik v Brně (Česká republika), kalendář pak pokračuje podniky v Imole (Itálie), Spa-Francorchamps (Belgie), Magny-Cours (Francie), Navaře (Španělsko) a uzavírá jej podnik v Monze (Itálie).
Pravidla Auto GP jsou nastavena tak, aby účastníci šampionátu měli vyrovnané podmínky, v rámci nichž mohou předvést své schopnosti a talent. S každým z jezdců, startujících na monopostech Auto GP s podvozky Lola a motory Zytec, spolupracuje závodní inženýr a dva mechanici. Tento tým poskytuje jezdci technickou podporu; náhradní díly centrálně dodává Auto GP. Odměnou za úspěch jsou pro účastníky šampionátu prize money v celkové výši 1.200.000 eur.
Průběžné pořadí AutoGP 2010
Jezdci
1. | Edoardo Piscopo | DAMS | 32 bodů |
2. | Romain Grosjean | DAMS | 30 |
3. | Jan Charouz | Charouz-Gravity Racing | 24 |
4. | Duncan Tappy | DAMS | 24 |
5. | Carlos Iaconelli | Durango | 24 |
6. | Luca Filippi | Euronova Racing | 23 |
7. | Fabio Onidi | Team Lazarus | 18 |
8. | Adrien Tambay | Charouz-Gravity Racing | 17 |
9. | Jonny Reid | SuperNova | 11 |
10. | Giorgio Pantano | SuperNova | 8 |
11. | Vladimir Arabadžijev | DAMS | 8 |
12. | Celso Miguez | RP Motorsport | 6 |
13. | Adrian Zaugg | Trident Racing | 6 |
14. | Jake Rosenzweig | SuperNova | 5 |
15. | Esteban Guerrieri | Charouz-Gravity Racing | 5 |
16. | Julian Leal | Trident Racing | 5 |
17. | Walter Grubmüller | Charouz-Gravity Racing | 2 |
18. | Stefano Coletti | Charouz-Gravity Racing | 2 |
19. | Federico Leo | Trident Racing | 2 |
Týmy
1. | DAMS | 90 bodů |
2. | Charouz-Gravity Racing | 49 |
3. | Durango | 24 |
4. | SuperNova | 24 |
5. | Euronova Racing | 23 |
6. | Team Lazarus | 18 |
7. | Trident Racing | 13 |
8. | RP Motorsport | 6 |
V seriálu AutoGP získává za každý závodní víkend šest nejlepších závodníků prize money. I v tomto hodnocení si jezdci týmu Charouz-Gravity Racing stojí dobře:
1. | Romain Grosjean | 160 000 euro |
2. | Luca Filippi | 115 000 euro |
3. | Edoardo Piscopo | 102 500 euro |
4. | Adrien Tambay | 80 000 euro |
4. | Carlos Iacconelli | 80 000 euro |
4. | Duncan Tappy | 80 000 euro |
7. | Jan Charouz | 73 333 euro |
8. | Fabio Onidi | 38 333 euro |
9. | Vladimir Arabadžijev | 30 000 euro |
10. | Giorgio Pantano | 15 000 euro |
11. | Adrian Zaugg | 13 333 euro |
12. | Celso Miguez | 12 500 euro |
Závodní víkend Auto GP
Program závodního víkendu Auto GP je rozdělen do dvou dnů. V prvním dni jezdci absolvují dva půlhodinové volné tréninky a třicetiminutovou kvalifikaci určující pořadí na startovním roštu prvního závodu. Druhý den se konají dva závody.
První závod je vypsán na 40 – 45 minut nebo 90 km s povinnou zastávkou v boxech. Body získává podle systému 10-8-6-5-4-3-2-1 bodů prvních osm jezdců v cíli. Jeden bod je udělen jezdci, který absolvuje nejrychlejší kolo závodu.
Výsledky prvního závodu určují pořadí na startu do druhého závodu, do něhož startuje prvních osm jezdců v opačném pořadí. Druhý závod je vypsán na 30 – 35 minut nebo 70 km a boduje v něm prvních šest jezdců, kteří si rozdělují body 6-5-4-3-2-1. Zvláštní bod znovu získává jezdec s nerychlejším kolem závodu.
KALENDÁŘ AUTO GP 2010
24-25/04 | Brno | (CZE) |
22-23/05 | Imola | (ITA) |
26-27/06 | Spa-Francorchamps | (BEL) |
10-11/07 | Magny-Cours | (FRA) |
25-26/09 | Navarra | (ESP) |
02-03/10 | Monza | (ITA) |