Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Horner má mírné obavy z korejských rovinek

Horner má mírné obavy z korejských rovinek

Zbytek okruhu by však měl Red Bullu sedět.

Šéf Red Bullu Christian Horner považuje dlouhé rovinky na okruhu v Koreji za potenciální slabinu jeho týmu při nadcházejícím závodu v Jižní Koreji.

Red Bull se letos dostal pod tlak na vysokorychlostních okruzích jako je Spa či Monza. Rychlost na rovinkách by mohla být klíčovým faktorem i nového korejského okruhu, který nabídne hned tři rovinky v prvním sektoru, jedna z nich je přitom nejdelší v letošním kalendáři Formule 1. Další dva sektory by však měly svou charakteristikou vozům Red Bull vyhovovat.

"Korea je nová pro všechny, ale při pohledu na plán okruhu - s nejdelší rovinou v kalendáři - dalo by se říct, že to pro nás bude těžké vzhledem k balíku, který máme," řekl Horner.

"Avšak sektory 2 a 3 mají celkem dost rychlých, plynulých zatáček, které by, doufejme, měly silným stránkám našeho šasi vyhovovat více. Myslím, že bychom měli s těmito silnými i slabými stránkami býti konkurenceschopnými, avšak nebereme nic za dané. Budeme muset splnit naše domácí úkoly, nadále tvrdě pracovat a samozřejmě se soustředit na závod."

Pilot Red Bullu Mark Webber v současnosti vede šampionát jezdců s náskokem 14 bodů před svým kolegou Sebastianem Vettelem a Fernandem Alonsem z Ferrari. Horner tvrdí, že je boj o titul stále otevřený a znovu popřel, že by jeho tým měl v plánu favorizovat jednoho ze svých jezdců.

"Je nemožné mít křišťálovou kouli," dodal. "Piloti jsou odděleni 14 body, což je méně než třetí místo v cíli - při loňském bodovacím systému jde o méně než 6 bodů. Je nemožné předvídat, jak se budou následující tři závody odvíjet, čili není korektní, jak jsme vždy tvrdili, favorizovat jednoho pilota před druhým. Tým bude podporovat oba své piloty tak rovnoměrně, jak jen to půjde, a dá oběma pilotům stejně dobré šance pro výhru v šampionátu. Je fantastické, že máme stále dva piloty v boji o Pohár jezdců."