V Kansasu opět triumfoval vítěz letošního závodu Indy 500
Závod skončil druhým nejtěsnějším dojezdem v historii IRL
Stájový kolegové z týmu Rahal-Letterman Racing Buddy Rice a Vitor Meira se postarali o téměř infarktový dojezd závodu na 300 mil v Kansas City. Jejich bratrovražedný souboj v posledních deseti kolech závodu vyústil v druhý nejtěsnější dojezd v historii závodů série IRL. Na cílové pásce je dělilo pouhých 0.0051 sekundy. Speciální vysokorychlostní kamera systému měření času dodaná firmou TAG Heuer zachytila na cílové fotografii oba vozy, jejichž špičky přídí od sebe dělilo pouhých 7 palců.
Oba vozy stáje Bobbyho Rahala rovněž zablokovaly jakýkoliv pokus trojice jezdců stáje Andretti-Green Racing protáhnout se vpřed na první pozice a tak trojice Kanaan, Franchitti a Herta obsadila pouze třetí až páté místo.
Závod se neobešel vez havárií, z nichž o tu první se postarali již při letmém startu Scott Sharp a Tora Takagi. Naštěstí startovali až z chvostu startovního pole, a tak se do havárie už nikdo další nazapletl. K druhé havárii došlo pak až dvacet osm kol před koncem a tentokráte byli postiženými Kosuke Matsuura a Jeff Simmons. Následná žlutá fáze, která trvala až do 190. kola se pak postarala o vzrušující konec závodu, kdy chtěli oba jezdci týmu Bobbyho Rahal strhnout vítězství na svoji stranu.
O další vzrušení se postaral při své první zastávce v boxech Brit Dan Wheldon. Dostal totiž pokyn k odjezdu dříve, než mechanik stačil odpojit od vozu tankovací hadici. Hadice se nepřetrhla a Wheldon dotáhl nádrž s methanolem až na boxovou zeď. Nebezpečná situace, která mohla skončit velkým neštěstím, však naštěstí skončila zázračně bez velkého požáru. Pro Wheldona však znamenala zdržení, které se mu do konce závodu už nepodařilo dohnat. Wheldon, který je stále jedním z horkých uchazečů o titul, tak ztratil na celkově vedoucího Kanaana další body.
Závod skončil dalším jasným úspěchem vozů poháněných motory Honda, které obsadily prvních šest míst. Pouze Helio Castroneves z týmu Rogera Penskeho s vozem poháněným motorem Toyota se dokázal udržet ve stejném kole jako vedoucí šestice. Všichni ostatní pak měli minimálně kolo ztráty. Nemuselo to však být tak výrazné vítězství pro Hondu, neboť v první části závodu všem na špici ztrpčoval život Thomas Scheckter z týmu Panther Racing s vozem poháněným motorem Chevrolet. Výborně rozjetý závod mu však paradoxně zkazil vlastní tým, protože špatně spočetl spotřebu a množství paliva v nádrži. Ve 108. kole začal Scheckterův motor vynechávat a Jihoafričan jen tak tak stačil dotáhnou svůj vůz s prázdnou nádrží do boxů. Navíc mu při odjezdu ze stání zhasl motor a tak z toho všeho byla nakonec ztráta čtyř kol na vedoucí jezdce.
Ve startovním poli chyběl po desetiletích zástupce slavné americké závodnické rodiny Unserů. Al Unser Jr. totiž po předcházejícím závodě ohlásil ukončení své závodní kariéry.
p. |
Jezdec | Tým |
Ujeto kol |
1. |
B.Rice | Team Rahal |
200 |
2. |
V.Meira | Team Rahal |
200 |
3. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
200 |
4. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
200 |
5. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
200 |
6. |
A.Fernandez | Fernandez Racing |
200 |
7. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
200 |
8. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
199 |
9. |
D.Wheldon | Andretti Green Racing |
199 |
10. |
A.Barron | Red Bull Cheever Racing |
199 |
11. |
D.Manning | Target Chip Ganassi Racing |
198 |
12. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
197 |
13. |
A.J.Foyt IV | A.J. Foyt Enterprises |
197 |
14. |
E.Carpenter | Red Bull Cheever Racing |
197 |
15. |
T.Scheckter | Panther Racing |
196 |
16. |
F.Giaffone | Dreyer Racing |
191 |
17. |
T.Bell | Menards Racing |
189 |
18. |
K.Matsuura | Super Aguri Fernandez Racing |
172 |
19. |
J.Simmons | Mo Nunn Racing |
172 |
20. |
S.Sharp | Kelley Racing |
0 |
21. |
T.Takagi | Mo Nunn Racing |
0 |