Dan Wheldon v Kansasu obhájil loňské vítězství
Kansas Roadrunner Indy Turbo 300 - výsledky závodu
Dan Wheldon dokázal v Kansasu obhájit své loňské vítězství a jako první v historii se zapsal do listiny vítězů na Kansas Speedway podruhé. Druhý dojel Tony Kanaan, třetí pak Scott Dixon, který byl až do posledních zastávek v boxech dominujícím pilotem závodu. Tomas Scheckter si prožil smolný závod. Nejprve do jeho vozu narazil během zastávky v boxech Marty Roth a poté nezaviněně kolidoval s Ernestem Visem, což pro něj znamenalo konec závodu. Viso měl rovněž závod skvěle rozjetý, ale během souboje s Scheckterem doplatil na své prozatím malé zkušenosti s jízdou na oválu. Nejlepší výsledek z pilotů CCWS tak zaznamenal Justin Wilson, který dojel desátý.
Roadrunner Turbo Indy 300 - Kansas Speedway
200 kol - 300 mil
23°C - zataženo
4 žluté fáze - celkem 49 kol
nejrychlejší kolo: Scott Dixon - 25.5084 sekundy ve 175. kole
Stejně jako v Motegi tak i v Kansasu museli jezdci absolvovat první kola pod žlutou vlajkou, tentokráte ale byl jejím strůjcem Enrigue Bernoldi, jehož vůz se roztočil již při akcelerování na startovní rovinku při startu závodu. Po restartu v sedmém kole se na čele objevily oba monoposty stáje Chipa Ganassiho, mezi které se krátce vklínil Tomas Scheckter. V 18. kole však neodolal útoku Dana Wheldona a od té doby již patřilo čelo závodu na dlouho oběma červeným vozům stáje TCGR.
Další žlutá přišla ve 23. kole, když havaroval Will Power. Tentokráte již zabočilo téměř celé pole jezdců do boxů. Tam došlo k nepříjemnému incidentu, když Marty Roth nezvládl svůj vůz při nájezdu do svého boxového stání a narazil do mechanika Tomase Schecktera, kterého přimáčkl na Scheckterův vůz. Scheckter zůstal zablokován ve svém stání a než byl Rothův vůz odtlačen, ztratil mnoho míst. Jeden z Scheckterových mechaniků navíc poté, co mu Rothův monopost přejel nohu, uhodil rukou Rotha do přilby.
Incident v boxech mezi Marty Rothem a mechaniky stáje Luczo Dragon
Po restartu v 31. kole se na okamžik na čele objevil Justin Wilson, kterého tým nepovolal k zastávkám, ale brzy byl zpátky na čele Scott Dixon, následován Danem Wheldonem. Vedoucí duo se začalo vzdalovat svým pronásledovatelů vedeným v té době skvěle jedoucím Edem Carpenterem. Daleko zajímavější však byly boje ve středu pole. Upozornil na sebe především Ernesto Viso, kterému dobře pracující vůz dodal sebedůvěru a během několika kol se propracoval až do skupinky pronásledovatelů vedoucí trojice. Podobnou stíhací jízdu předváděl i Tomas Scheckter. Právě tyto dva jezdce však svedl jejich boj až ke vzájemnému kontaktu ve 97. kole. Viso doplatil na své zatím malé zkušenosti s těsnými boji na oválu a lehce kolidoval s Scheckterem. Pro Jihoafričana znamenal prasklý závěs kola konečnou, Viso dokázal pokračovat.
Tony Kanaan a Ryan Briscoe v těsném souboji
Za vedoucí dvojici se v té době zavěsil zkušený Tony Kanaan a začalo se schylovat k závěrečnému finiši. Ještě však piloty čekaly závěrečné zastávky v boxech. K těm zabočil ze špičky jako první Dixon, zatímco Wheldon, který kroužil po celou dobu v jeho aerodynamickém stínu, dokázal ušetřit trochu paliva a zůstal na dráze déle. To se nakonec ukázalo jako rozhodující, neboť krátce poté, co Dixon vyjel z boxů, tvrdě havaroval Buddy Rice. Toho zklamal zřejmě závěs kola a Rice sešrotoval vůz v nepěkném nárazu do ochranné zdi. Z vozu naštěstí vystoupil nezraněn.
Následná žlutá fáze znamenala, že Dixon se propadl až na deváté místo, stejně tak doplatil na tento vývoj závodu i Carpenter, kterému navíc zablokoval boxové stání Viso. Zatímco po restartu vyrazil Dan Wheldon nazadržitelně vpřed pronásledován pouze Tony Kanaanem, Dixon nasadil ke strhující stíhací jízdě ze zadních pozic. Stejně tak se rozhořela bitva mezi oběma jezdci stáje Penske Racing a Andrettim a Mutohem ze stáje AGR. Tomu všemu již jen přihlížela Danica Patrick, která musela odstoupit pro technickou závadu.
Dixon se sice dokázal probít až na třetí místo, dostihnou svého stájového kolegu ale již nedokázal. Na toho nestačil ani Tony Kanaan, který si alespoň dojel pro druhé místo. První pětici doplnili ještě Helio Castroneves a Marco Andretti, který svým včerejším výkonem nechal zapomenout na své problémy v Motegi.
IndyCar série pokračuje slavnou pětistovkou v Indianapolis, která se letos jede 25. května. Program jízd v Indy však začíná již 4. května jízdami nováčků.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
1:52:44.9806 |
2. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
2.1778 |
3. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
4.3922 |
4. |
H.Castroneves | Team Penske |
9.2889 |
5. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
9.2986 |
6. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
9.3647 |
7. |
R.Briscoe | Team Penske |
9.9823 |
8. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
14.4757 |
9. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1 kolo |
10. |
E.Carpenter | Vision Racing |
2 kola |
11. |
O.Servia | KVR Technology |
2 kola |
12. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
2 kola |
13. |
J.Howard | Roth Racing |
3 kola |
14. |
E.Viso | HVM Racing |
3 kola |
15. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
4 kol |
16. |
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
5 kol |
17. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
7 kol |
18. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
31 kol |
19. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
porucha |
20. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
havárie |
21. |
J.Camara | Conquest Racing |
porucha |
22. |
V.Meira | Panther Racing |
porucha |
23. |
T.Scheckter | Dragon Luczo Racing |
havároe |
24. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
ovládání |
25. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
ovládání |
26. |
M.Roth | Roth Racing |
ovládání |
27. |
W.Power | KVR Technology |
havárie |
Všechny časy neoficiální