Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dan Wheldon v Kansasu obhájil loňské vítězství

Dan Wheldon v Kansasu obhájil loňské vítězství

Kansas Roadrunner Indy Turbo 300 - výsledky závodu

Dan Wheldon dokázal v Kansasu obhájit své loňské vítězství a jako první v historii se zapsal do listiny vítězů na Kansas Speedway podruhé. Druhý dojel Tony Kanaan, třetí pak Scott Dixon, který byl až do posledních zastávek v boxech dominujícím pilotem závodu. Tomas Scheckter si prožil smolný závod. Nejprve do jeho vozu narazil během zastávky v boxech Marty Roth a poté nezaviněně kolidoval s Ernestem Visem, což pro něj znamenalo konec závodu. Viso měl rovněž závod skvěle rozjetý, ale během souboje s Scheckterem doplatil na své prozatím malé zkušenosti s jízdou na oválu. Nejlepší výsledek z pilotů CCWS tak zaznamenal Justin Wilson, který dojel desátý.

Roadrunner Turbo Indy 300 - Kansas Speedway
200 kol - 300 mil
23°C - zataženo
4 žluté fáze - celkem 49 kol

nejrychlejší kolo: Scott Dixon - 25.5084 sekundy ve 175. kole

Stejně jako v Motegi tak i v Kansasu museli jezdci absolvovat první kola pod žlutou vlajkou, tentokráte ale byl jejím strůjcem Enrigue Bernoldi, jehož vůz se roztočil již při akcelerování na startovní rovinku při startu závodu. Po restartu v sedmém kole se na čele objevily oba monoposty stáje Chipa Ganassiho, mezi které se krátce vklínil Tomas Scheckter. V 18. kole však neodolal útoku Dana Wheldona a od té doby již patřilo čelo závodu na dlouho oběma červeným vozům stáje TCGR.

Další žlutá přišla ve 23. kole, když havaroval Will Power. Tentokráte již zabočilo téměř celé pole jezdců do boxů. Tam došlo k nepříjemnému incidentu, když Marty Roth nezvládl svůj vůz při nájezdu do svého boxového stání a narazil do mechanika Tomase Schecktera, kterého přimáčkl na Scheckterův vůz. Scheckter zůstal zablokován ve svém stání a než byl Rothův vůz odtlačen, ztratil mnoho míst. Jeden z Scheckterových mechaniků navíc poté, co mu Rothův monopost přejel nohu, uhodil rukou Rotha do přilby.

Incident v boxech mezi Marty Rothem a mechaniky stáje Luczo Dragon

Po restartu v 31. kole se na okamžik na čele objevil Justin Wilson, kterého tým nepovolal k zastávkám, ale brzy byl zpátky na čele Scott Dixon, následován Danem Wheldonem. Vedoucí duo se začalo vzdalovat svým pronásledovatelů vedeným v té době skvěle jedoucím Edem Carpenterem. Daleko zajímavější však byly boje ve středu pole. Upozornil na sebe především Ernesto Viso, kterému dobře pracující vůz dodal sebedůvěru a během několika kol se propracoval až do skupinky pronásledovatelů vedoucí trojice. Podobnou stíhací jízdu předváděl i Tomas Scheckter. Právě tyto dva jezdce však svedl jejich boj až ke vzájemnému kontaktu ve 97. kole. Viso doplatil na své zatím malé zkušenosti s těsnými boji na oválu a lehce kolidoval s Scheckterem. Pro Jihoafričana znamenal prasklý závěs kola konečnou, Viso dokázal pokračovat.

Tony Kanaan a Ryan Briscoe v těsném souboji

Za vedoucí dvojici se v té době zavěsil zkušený Tony Kanaan a začalo se schylovat k závěrečnému finiši. Ještě však piloty čekaly závěrečné zastávky v boxech. K těm zabočil ze špičky jako první Dixon, zatímco Wheldon, který kroužil po celou dobu v jeho aerodynamickém stínu, dokázal ušetřit trochu paliva a zůstal na dráze déle. To se nakonec ukázalo jako rozhodující, neboť krátce poté, co Dixon vyjel z boxů, tvrdě havaroval Buddy Rice. Toho zklamal zřejmě závěs kola a Rice sešrotoval vůz v nepěkném nárazu do ochranné zdi. Z vozu naštěstí vystoupil nezraněn.

Následná žlutá fáze znamenala, že Dixon se propadl až na deváté místo, stejně tak doplatil na tento vývoj závodu i Carpenter, kterému navíc zablokoval boxové stání Viso. Zatímco po restartu vyrazil Dan Wheldon nazadržitelně vpřed pronásledován pouze Tony Kanaanem, Dixon nasadil ke strhující stíhací jízdě ze zadních pozic. Stejně tak se rozhořela bitva mezi oběma jezdci stáje Penske Racing a Andrettim a Mutohem ze stáje AGR. Tomu všemu již jen přihlížela Danica Patrick, která musela odstoupit pro technickou závadu.

Dixon se sice dokázal probít až na třetí místo, dostihnou svého stájového kolegu ale již nedokázal. Na toho nestačil ani Tony Kanaan, který si alespoň dojel pro druhé místo. První pětici doplnili ještě Helio Castroneves a Marco Andretti, který svým včerejším výkonem nechal zapomenout na své problémy v Motegi.

IndyCar série pokračuje slavnou pětistovkou v Indianapolis, která se letos jede 25. května. Program jízd v Indy však začíná již 4. května jízdami nováčků.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
1:52:44.9806
2.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
2.1778
3.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
4.3922
4.
 H.Castroneves  Team Penske
9.2889
5.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
9.2986
6.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
9.3647
7.
 R.Briscoe  Team Penske
9.9823
8.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
14.4757
9.
 J.Wilson  Newman/Haas/Lanigan Racing
1 kolo
10.
 E.Carpenter  Vision Racing
2 kola
11.
 O.Servia  KVR Technology
2 kola
12.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
2 kola
13.
 J.Howard  Roth Racing
3 kola
14.
 E.Viso  HVM Racing
3 kola
15.
 B.Junqueira  Dale Coyne Racing
4 kol
16.
 M.Duno  Dreyer & Reinbold Racing
5 kol
17.
 M.Moraes  Dale Coyne Racing
7 kol
18.
 R.Hunter-Reay  Rahal Letterman Racing
31 kol
19.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
porucha
20.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
havárie
21.
 J.Camara  Conquest Racing
porucha
22.
 V.Meira  Panther Racing
porucha
23.
 T.Scheckter  Dragon Luczo Racing
havároe
24.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
ovládání
25.
 E.Bernoldi  Conquest Racing
ovládání
26.
 M.Roth  Roth Racing
ovládání
27.
 W.Power  KVR Technology
havárie

Všechny časy neoficiální