Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bez peněz je to dnes těžší, než kdy jindy, tvrdí de la Rosa

Bez peněz je to dnes těžší, než kdy jindy, tvrdí de la Rosa

Příští rok prý bude z pohledu placených sedaček jedním z nejhorších.

Pedro de la Rosa se nechal slyšet, že situace pro jezdce, kteří za sebou nemají silné sponzory, je nyní ve Formuli 1 horší, než kdy dřív, zatím se totiž marně snaží najít místo pro příští sezónu.

Španěl nyní zastává roli testovacího pilota Pirelli, když po Velké ceně Itálie přišel o své místo u týmu Sauber, kde jej nahradil Nick Heidfeld.

"Co vím jistě, je fakt, že kdybych měl peníze, stoprocentně bych měl možnost závodit," řekl de la Rosa.

"Vždycky to tak bylo, ale řekl bych, že příští rok bude jedním z nejhorších z toho pohledu, jak týmy prodávají své závodní sedačky."

De la Rosa byl po náhlé ztrátě svého angažmá u Sauberu zklamaný, přesto podle něj má smysl nadále se snažit dívat se po příležitostech pro příští rok.

"Je velice jasné, že letos jsem opět svěží, jsem silný a chci v tomto trendu pokračovat. V opačném případě, pokud byste byli testovacím jezdcem, myslím, že byste potřebovali jeden rok testování a jeden rok závodění, protože jinak být dva roky testovacím jezdcem...

Proto se musím vrátit k závodění. Ale ještě mě čeká pár testů s Pirelli a to si užívám. Takže nemusím činit rozhodnutí zrovna teď. Ještě si to trochu užiju a pak se uvidí, co se otevře."

De la Rosa řekl, že jeho prioritou je najít si tým, u kterého by byl spokojený, i kdyby to mělo znamenat angažmá ve stáji z konce pole.

"Nepotřebuji vyhrávat závody, nepochopte mě špatně, takhle arogantní nejsem, nejsem takový snílek. Ale chci být někde, kde si to užiju a chci pracovat s lidmi, se kterými si to užiju.

Chci mít možnost mít dobrý rok, protože to může být jedna z mých posledních sezón. Vím, kde jsem a jsem ve fázi své kariéry, kde mě nikdo nebude do ničeho tlačit."

Španěl potvrdil, že v poslední době vyjednává s týmem Hispania Racing, se kterým byl zatím nejčastěji spojován, řekl ale, že nejprve chce více poznat technické plány této stáje. HRT má sice smluvně zajištěnou dodávku převodovek od Williamsu, jenže Toyota mu nedávno ukončila kontrakt na dodávku šasi.

"Pro mě bude všechno záležet na tom, co je jejich sportovním projektem. Pokud bude zajímavý, půjdu do toho. Pokud ne, nebo si uvědomím, že není, pak nebudu ztrácet svůj čas.

Ať už dělám cokoliv, vždycky to dělám na 100 procent. Dávám do toho hodně nadšení. Cokoliv dělám, dělám s nadšením. A pokud půjdu k Hispanii, chci to cítit stejně."

De la Rosa dodal, že s ohledem na sezónu 2011 se dívá pouze po nabídkách ve Formuli 1, jiné závodní série zatím nezvažuje.

"V příštím roce se budu soustředit jen na Formuli 1. Jakmile tenhle vlak ujede, už ho nikdy nechytíte. Vždy jste ale dost mladí na to jezdit Le Mans nebo DTM. Ale ne vždycky jste dost mladí na Formuli 1."