Pedro de la Rosa: MCL32 je překvapivě nervózní
McLaren nepatří mezi favority, není to jen chybou Hondy.
McLaren během prvních dnů zimních testů na okruhu Barcelona-Catalunya trápily poruchy pohonné jednotky Hondy, ale zkušený jezdec Pedro de la Rosa si všiml, že jeho bývalý tým má i jiný vážný problém.
"McLaren je nervóznější než jsem očekával," cituje španělského jezdce El Confidencial. "Všiml jsem si, že Fernando (Alonso) pracuje s volantem více, než by bylo ideální. Vůz je nestabilní v první i páté zatáčce a má tendenci zablokovat kola. Nikdo nejel stejnou stopou jako Fernando. Opravdu jsem si nemyslel, že vůz McLarenu bude i na takhle širokých pneumatikách tak nervózní."
Nejsilnějším soupeřem Mercedesu by mělo být Ferrari.
"Ferrari má velmi hbitý a očividně dobrý vůz. Samozřejmě nevím, kolik paliva vozil v nádrži, ale na trati vypadal opravdu velmi dobře."
Favoritem ale i po změně pravidel zůstal Mercedes. Výkon motoru opět doplňuje efektivní aerodynamika.
"Mercedes je dobrý v první a druhé zatáčce. Žádný jiný vůz tam není rychlejší. Podle mě má hodně přítlaku."
Zkušený jezdec nakonec okomentoval i celou novou generaci vozů F1.
"Nové vozy se mi velmi líbí. Chybí jim jediná věc, pořádně hlučné motory! Co se týče vzhledu, nechápu, proč týmům opět povolili žraločí ploutve. Jednou byly zakázány, protože vozy s nimi byly ošklivé. Tak proč jsou teď zpět?"
Ross Brawn, výkonný ředitel F1, se už nechal slyšet, že žraločí ploutve chce časem z vozů odstranit, stejně jako T-křídla. Měnit se může i přístup k pneumatikám, pokud závody po návratu k pomaleji degradujícím pneumatikám nebudou pro fanoušky dostatečně zajímavé. V ideálním případě se během pár let najde i způsob, jak se zbavit DRS.
"McLaren je nervóznější než jsem očekával," cituje španělského jezdce El Confidencial. "Všiml jsem si, že Fernando (Alonso) pracuje s volantem více, než by bylo ideální. Vůz je nestabilní v první i páté zatáčce a má tendenci zablokovat kola. Nikdo nejel stejnou stopou jako Fernando. Opravdu jsem si nemyslel, že vůz McLarenu bude i na takhle širokých pneumatikách tak nervózní."
Nejsilnějším soupeřem Mercedesu by mělo být Ferrari.
"Ferrari má velmi hbitý a očividně dobrý vůz. Samozřejmě nevím, kolik paliva vozil v nádrži, ale na trati vypadal opravdu velmi dobře."
Favoritem ale i po změně pravidel zůstal Mercedes. Výkon motoru opět doplňuje efektivní aerodynamika.
"Mercedes je dobrý v první a druhé zatáčce. Žádný jiný vůz tam není rychlejší. Podle mě má hodně přítlaku."
Zkušený jezdec nakonec okomentoval i celou novou generaci vozů F1.
"Nové vozy se mi velmi líbí. Chybí jim jediná věc, pořádně hlučné motory! Co se týče vzhledu, nechápu, proč týmům opět povolili žraločí ploutve. Jednou byly zakázány, protože vozy s nimi byly ošklivé. Tak proč jsou teď zpět?"
Ross Brawn, výkonný ředitel F1, se už nechal slyšet, že žraločí ploutve chce časem z vozů odstranit, stejně jako T-křídla. Měnit se může i přístup k pneumatikám, pokud závody po návratu k pomaleji degradujícím pneumatikám nebudou pro fanoušky dostatečně zajímavé. V ideálním případě se během pár let najde i způsob, jak se zbavit DRS.