Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Enge, Janiš a spol. míří také do Dubaje

Enge, Janiš a spol. míří také do Dubaje

Tradiční vytrvalostní závod 14.-16. ledna 2011.

Čtyřiadvacetihodinový závod ve Spojených arabských emirátech na okruhu Dubai Autodrome se stal každoročním symbolem začínající motoristické sezóny. V roce 2011 se na moderní trati uskuteční již šestý ročník závodu Dunlop 24h Dubai, kde nebudou chybět také čeští jezdci Tomáš Enge, Jarek Janiš, Petr Charouz, Jakub Knoll a Jan Šťovíček.

Na pět tisíc a čtyři sta metrů dlouhém okruhu Dubai Autodrome se v půli prvního letošního měsíce (14. - 16. ledna 2011) uskuteční tradiční vytrvalostní závod na čtyřiadvacet hodin. Filosofií tohoto závodu je týmová práce, zážitek a nabídka jednoho z nejtěžších závodů sezóny nejen profesionálním týmům, ale také poloprofesionálním stájím a jezdcům. V předběžné startovní listině figuruje na čtyřiaosmdesát týmů a tři sta padesát jezdců. Mezi nimi jsou taková jména jako Peter Kox, Augusto Farfus, bratři Leo a Greg Mansellovi, Tommy Miller nebo manželka Michaela Schumachera Cora. V této společnosti se s lednovou výzvu poperou také čeští jezdci Tomáš Enge, Jarek Janiš, Petr Charouz, Jakub Knoll a Jan Šťovíček.

Tomáše Engeho čeká start v týmu Gravity Racing International s vozem Mosler MT 900 GT3 kategorie SP2. S českým závodníkem se v americkém voze bude střídat šéf týmu Lotus Renault GP Gerard Lopez, výkonný ředitel společnosti Genii Capital Eric Lux, Loris de Sordi a Vincent Radermecker. Tomáš Enge na Dubai Autodrome startoval již v roce 2005 v šampionátu A1 Grand Prix, kde pro český tým získal třetí místo. „Zimní přestávka byla letos opravdu krátká, alespoň nevypadnu z rytmu. Auto by mělo výkonnostně patřit určitě k těm lepším, ale uvidíme, jak se bude dařit celé naší posádce. Určitě se do Dubaje těším. Závod beru jako trénink a rád bych dojel až do cíle,“  uvedl ke svému startu Tomáš Enge.

Jarek Janiš absolvoval poslední čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans v roce 2009, když s továrním týmem Spyker Squadron dorazil do cíle na výborném pátém místě. Český jezdec bude v Dubaji startovat v týmu Jetalliance Racing v pohárovém voze Porsche 997 Cup. Vedle Jarka Janiše usedne do vozu Lukas-Lichtner Hoyer, Vitus Eckert, Oskar Slingerland a Martin Rich. Český jezdec absolvoval zdejší závod v roce 2006, kdy zde také startoval ve FIA GT Championship. „Je to velký závod s dobrou atmosférou. Naším cílem bude tento podnik především dokončit. Jsem rád za to, že jsem od Lukase-Lichtner Hoyera dostal další šanci, abych mohl startovat za jeho tým. Již v roce 2006 jsem za jeho stáj mohl startovat v posledním podniku FIA GT Championship a díky tomu získat třetí pozici v celkové klasifikaci šampionátu,“ zavzpomínal Jarek Janiš a pokračoval. „Tím, že okruh je postavený v poušti, je všude písek. Ve stopě je většinou čisto, ale jakmile vyjedete mimo stopu, když třeba předjíždíte, může to být nebezpečné. Do závodu je přihlášeno na čtyřiaosmdesát vozů, což na trati zaručuje velký provoz a mnoho předjížděních manévrů.

Se startovním číslem 24 pojede trojice českých jezdců Petr Charouz, Jakub Knoll a Jan Šťovíček. Ti pojedou společně s rakouskými jezdci Dominikem Baumannem a Gerhardem Tweraserem v německém týmu Rhino´s Leipert s Lamborghini Gallardo GT3 spadající do kategorie A6. Petr Charouz a Jan Šťovíček znají specifikaci italského vozu z českého okruhového mistrovství v závodech automobilů na okruzích. Jakub Knoll si automobil s býkem ve znaku poprvé vyzkoušel v šestihodinovém závodě v Brně loni na podzim. „Čeká mě první čtyřiadvacetihodinový závod v životě. Přes zimu jsem se připravoval po fyzické stránce, když jsem chodil cvičit s Jarkem a Honzou. Dubajský okruh znám pouze ze simulátoru a už se těším, až jej poznám na vlastní kůži. Nevím, co mám čekat, pro mě bude vše nové. Především bych chtěl spatřit šachovnicovou vlajku,“ řekl Petr Charouz.

Bez předchozích zkušeností s vytrvalostním závodem takovéhoto charakteru je také Jakub Knoll, který v závěru loňského roku vyměnil formuli Renault 2.0 za gétečkové Lamborghini. „Bude to pro mě první čtyřiadvacetihodinový závod, ale připravuji se na něj jako na každý jiný. Na závodní speciál Lamborghini si stále zvykám. Přechod z formule do auta není jednoduchý. Poprvé jsem s vozem startoval na Epilogu a myslím, že kolo od kola je to lepší. Dubajský okruh neznám, a tak více uvidím až na místě. Mým cílem je takto těžký závod především dokončit, neudělat žádnou chybu a podat konzistentní výkon,“ uvedl ke svému startu Jakub Knoll.

Na závod v Dubaji se moc těším, beru ho jako zimní přípravu na další sezónu a samozřejmě sbírání dalších zkušenosti. Týmové kolegy, kromě Petra Charouze, znám jen z médií, a musím říct, že se mi složení týmu moc líbí! Vždycky jsem v motorsportu fandil mladým talentům a tohle je určitě nejmladší tým ve startovním poli. Všichni ti kluci už mají něco za sebou a jsou rychlí. Takže cíl vytknutý týmem, první desítka, je určitě reálný,“ uvedl k ambicím týmu Rhino´s Leipert Jan Šťovíček a zároveň dodal: „Já sám vůbec nevím, co se mnou čtyřiadvacetihodinovka udělá. Jestli to vůbec vydržím. Bude to průzkum bojem. Ale když to půjde a chytí mne to, tak určitě dřív nebo později na řadu Le Mans příjde!