Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Team Lotus započne sezónu bez systému KERS

Team Lotus započne sezónu bez systému KERS

Potenciální zisk by prý nepřevážil způsobené problémy.

Team Lotus potvrdil, že na startu sezónu 2011 nenasadí ve svých vozech systém rekuperace kinetické energie (KERS), nicméně nevylučuje jeho nasazení v pokročilejší fázi šampionátu.

Šéfdesigner Lewis Butler sdělil, že se tým rozhodl nenasadit KERS, jelikož by to vyžadovalo příliš mnoho kompromisů v ostatních oblastech vývoje.

"Rozhodnutí nepoužít KERS učinilo designerskou práci o něco snazší, neboť dostat ho do vozu je vždy tak trochu hlavolam," řekl.

"Stejné je to u nás v aerodynamice - nemít KERS je pro nás v podstatě jednodušší, protože dostat do vozu všechny části, které pro to potřebujete, je doopravdy dost limitující pro některé tvary v aerodynamice, které v určitých oblastech potřebujete," řekla šéfka aerodynamiky Marianne Hinson.

Dle výkonného ředitele týmu Keitha Saunta Lotus cítil, že potenciální zisk z KERSu nepřeváží nevýhody, kterým by tým čelil, kdyby by nucen systém do vozu integrovat.

"Pokud by nás KERS dostal z osmého na šesté místo, pak bychom ho měli," řekl. "Když se však podíváte na jeho váhu a inženýrské problémy s ním související, myslím, že je dobré rozhodnutí nezačínat s ním."

Pokud by však Lotus byl nucen KERS později nasadit, dle Saunta by se s tím dokázal vypořádat.

"Nakonec ho můžeme mít, kdo ví," pokračoval. "Pokud by k tomu došlo, máme mnoho zkušených lidí, kteří by se na to vrhli."

"Pokud bychom museli během jednoho dne navrhnout motorizovaný katamaran, myslím, že i to bychom zvládli!" zažertoval. "Máme tu pár velmi chytrých lidí."

Modelu T128 však nechybí povinné nastavitelné zadní křídlo a sportovní ředitel Dieter Gass je přesvědčen, že Lotus v této oblasti odvedl dobrou práci.

"Byla to o něco menší výzva, než jsem si původně myslel," řekl Gass. "Jakmile se podíváte na všechny odlišné koncepty, které můžete použít, není příliš těžké dosáhnout řešení. Myslím, že máme ve voze v celku elegantní, jednoduchý systém."