Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jezdci hlásí znatelné opotřebení pneumatik

Jezdci hlásí znatelné opotřebení pneumatik

Někteří jsou proti, jiní vidí zajímavější závodění.

Jezdci Formule 1 očekávají, že letošní sezóna bude znatelně náročnější, neboť opotřebení nových pneumatik Pirelli je výraznější než opotřebení do loňské sezóny používaných gum Bridgestone.

Potvrdila se tak slova italské značky, která se pokusila vyrobit méně výdržné obutí, aby tak zatraktivnila závody Formule 1. Někteří jezdci se však obávají o bezpečnost.

Například Fernando Alonso řekl: "Nebylo snadné udržet pneumatiky na konstantní úrovni. Když jsou pneumatiky nové, je u nich vidět určitý propad. První kolo je dobré, ale pak ztratíte dvě až tři sekundy na kolo. Pak jedete víceméně konzistentně, ale samozřejmě příliš pomalu.

Zkoušíme nějaká nová řešení ve smyslu nastavení, abychom dosáhli konzistence. Dnes odpoledne jsme byli spokojení s dlouhými jízdami, které jsme absolvovali, takže je to pro všechny určitě starost, ale dá se najít určitá cesta v nastavení a jezdeckém stylu atd., abyste byli k pneumatikám trošku šetrnější."

Robert Kubica po dnešním dni tvrdil, že opotřebení pneumatik je příliš velké, ačkoliv přiznal, že určitou roli mohlo sehrát počasí a charakteristika okruhu.

"Ano, je to příliš velké," řekl. "Aspoň, pokud chcete mít závody s pěti nebo šesti zastávkami v boxech, tak je to dobré, ale pak budeme potřebovat více pneumatik! Žertuji.

Skutečně to záleží na konkrétní směsi, ale s tvrdší směsí se situace rapidně zlepší. Ale nejde tu o problém s drolením, jde o opotřebení. Pneumatiky najednou odejdou.

Musíte je opravdu sledovat, protože v závodech máte vždycky tendenci zůstat na trati déle a musíme brát ohled na bezpečnost, protože pokud pneumatika exploduje, pak je to to poslední, co chcete vidět.

Myslím, že prvním skutečným testem bude pro gumy Bahrajn. Doufám, že situace bude lepší, ale pokud to bude jako teď, bude to náročné a budete muset více popřemýšlet o nastavení a o tom, jak dosáhnout toho, aby pneumatiky vydržely déle. Je to něco, co musíte vážně zvážit a pracovat na tom. Existuje řada způsobů, aby pneumatiky vydržely a na voze fungovaly lépe."

Nico Rosberg vidí ve větším opotřebení atraktivnější závodění.

"Já nemám obavy," řekl. "Závodění tak bude napínavější. V minulosti jsme viděli, že ty nejzajímavější závody byly, když pneumatiky ve velkém odcházely, jako loni v Montrealu, takže to není problém.

Důležité je, abychom pak měli dobré auto, protože pokud máte dobré auto, můžete hodně vydělat na takovém opotřebení pneumatik."

Na otázku, zda je současné opotřebení horší než loni v Montrealu, Rosberg odpověděl: "Ne, není to tak špatné. Montreal byl kvůli drolení extrémně špatný a my se v tuhle chvíli s drolením nepotýkáme."

Lewis Hamilton, který se s loňským mclarenem zaměřoval právě na test pneumatik, dodal: "Nyní se zdá, že mezi směsmi je docela velký rozdíl, nebo se to tak zdá některým lidem. Co se nás týče, nevím, jestli je v nich takový rozdíl.

Loni jsme samozřejmě jezdili na jednu zastávku a nyní je opotřebení na těchto pneumatikách masivní a někteří by tak mohli jet na dvě až na tři zastávky, což je podle mě dobré.

Mně se to loni popravdě s jednou zastávkou nelíbilo, nemyslím si, že to bylo tak napínavé, jak to bylo v minulosti, kdy jsme jeli na dvě nebo na tři. Doufám, že letos budeme muset do boxů víckrát, protože to dodává více vzrušení."