Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ecclestone nečeká, že pohyblivá zadní křídla budou fungovat

Ecclestone nečeká, že pohyblivá zadní křídla budou fungovat

Závody by raději zatraktivnil kropením tratě.

Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone si nemyslí, že by nové pravidlo o pohyblivém zadním křídle mělo mít úspěch. Podle něj jsou lepší možnosti, jak zlepšit show.

I když byla pohyblivá zadní křídla zavedena ve snaze zlepšit předjíždění, první zkušenosti z testů ukazují, že oproti současným pravidlům to příliš nepomůže.

Ecclestone si myslí, že existují také další důležité faktory, které je potřeba s křídly zvážit. Reagoval tak na prohlášení Sebastiana Vettela, podle kterého jsou křídla na vozech jen z důvodu uspokojení televizních diváků.

V rozhovoru pro oficiální stránku Formule 1 o Vettelově názoru Ecclestone řekl: "Zřejmě má pravdu. Pro komisaře je velmi těžké to kontrolovat, protože možnost využití je velmi malá.

Příležitosti pro protesty neodvratně nastanou. Mně se tento systém zdá docela nebezpečný. Co když se křídlo před zatáčkou nezdvihne zpět a jezdec tak přijde o přítlak? To může snadno vést k incidentům. Musíme to pečlivě sledovat."


Ecclestone stále věří, že ke zlepšení akce ve Formuli 1 by více pomohla jeho myšlenka s medailovým systémem i přesto, že nápad nemá ze stran týmů ani fanoušků velkou podporu.

"Stále se toho držím, pojďme zavést medaile místo bodů,"
řekl. "Jezdci chtějí vyhrávat a ne závodit o druhé, třetí nebo čtvrté místo. Pojďme proto udělat systém, kde se budou počítat vítězství. V loňské sezóně to mohlo dobře fungovat.

Vettel s Alonsem by měli po posledním závodě po pěti zlatých a stejný počet stříbrných i bronzových medailí. Vettel by získal titul, protože měl více čtvrtých míst... Tomu říkám trhák!"


Ecclestone má ale ještě radikálnější nápady. Je přesvědčen, že by F1 měla zvážit umělé kropení okruhu během závodu.

"Podívejte se na závody, které teď máme. Předjíždění je téměř nemožné, protože na trati je kvůli žmolkům gumy dobrá pro maximální rychlost jen jedna stopa. Když je mokro, je to úplně jiný obrázek. Vždy jsme měli nejzajímavější závody za mokra, tak popřemýšlejme o vytváření deště...

Jsou okruhy, na kterých můžete trať pokropit a bylo by snadné mít takový systém na řadě okruhů. Takže proč třeba nepokropit trať uprostřed závodu? Na dvacet minut, nebo posledních deset kol? Možná bychom je dvě minuty předem varovali. Napětí by bylo zaručeno a pro všechny by to bylo stejné."