Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli podporuje myšlenku umělého deště

Pirelli podporuje myšlenku umělého deště

Dodavateli pneumatik se Ecclestonův nápad zamlouvá.

Bernie Ecclestone na začátku týdne přišel s myšlenkou zavedení umělých mokrých závodů, ve snaze zatraktivnit sport. Dodavateli penumatik Pirelli se tento nápad zamlouvá.

Šéf Formule 1 naznačil, že napětí vytvořené pomocí umělého zavlažení tratě uprostřed závodu by mohlo zlepšit show více než pohyblivá zadní křídla.

"Jsou tratě, na kterých snadno můžete vytvořit umělý déšť a bylo by snadné mít takové systémy na řadě dalších tratí. Proč nenechat pršet' uprostřed závodu? Po dobu dvaceti minut či na posledních deset kol? Možná s varováním dvě minuty předem. Napětí by bylo zaručeno a bylo by to stejné pro všechny," řekl Ecclestone pro oficiální stránky Formule 1.

Ecclestonův nápad může rozdělit fanoušky s různými názory, ale dodavatel pneumatik Pirelli věří, že by to byl skvělý krok pro Formuli 1.

K nápadu se vyjádřil ředitel motorsportu u Pirelli Paul Hembery: "Myslím, že komentář Bernieho Ecclestona byl docela zajímavý. Po našem nedávném úspěšném testu na mokru v Abú Zabí jsem ho viděl a řekl mu 'proč neuděláme mokrý závod?' Technologie spočívá v tom, že pomocí postřikovacího systému zavlažíte trať, takže nápad není tak hloupý, jak vypadá.

Když jsem to viděl v Abú Zabí, zajisté by závody s tímto prvkem vypadaly velkolepě. A s viditelností by neměl být problém, jelikož nebudou mraky. Z našeho pohledu by nebyl problém připravit vhodné pneumatiky. Viděli jsme v minulosti skvělé závody při proměnlivých podmínkách, takže proč ne?"

Přestože zavedení umělých mokrých závodů by mohlo být některými viděno jako příliš velký úlet pro F1, Hembery je přesvědčen, že sport by se měl dívat na možnosti, jak zvýšit zábavu. A také si myslí, že jsou i jiné úlety, které byly přijaté jako normální.

"Nakonec chcete, aby se lidé dívali na to, co jim nabízíte. Formule 1 přece soutěží s ostatními sporty na poli zábavy, takže lidé potřebují vidět něco zajímavého. Z tohoto úhlu pohledu může umělý mokrý závod přidat na show a vy chcete něco, co budou lidé sledovat.

Dobrým příkladem radikální myšlenky v tomto sportu je VC Singapuru. Můžete argumentovat, že noční závod pod světly je úlet, ale ukázalo se, že jde o jeden z nejpozoruhodnějších závodů sezóny. To je ohromující. Nedalo by se vlastně tvrdit, že městský okruh je sám o sobě úlet? Nakonec, takový okruh je postavený na normálních silnicích.

Souhlasím, že něco falešného, jako časté používání safety caru pro smazání rozdílů mezi vozy, už zachází až příliš daleko, ale nová výzva, jakou by byl umělý mokrý závod pro jezdce, stratégy i inženýry, by byla skvělá,"
dodal Hembery.

Pirelli několik dní testovalo noční mokré jízdy v Abú Zabí, aby simulovalo podmínky, které mohou nastat začátkem sezóny v asijských závodech.