Účastníci MS GT1 2011: 7. díl
Young Driver AMR.
Na bílé vozy s červenými popisy byly upřeny zraky nejednoho českého fanouška, protože v úspěšnější posádce byl kolegou Darrena Turnera liberecký rodák Tomáš Enge. Britsko-české dvojici se podařilo vyhrát dva kvalifikační a jeden hlavní závod, k nimž přidala tři druhá místa a další tři bodovaná umístění. Hůře na tom byla posádka se Stefanem Mückem, jehož většinou střídal Christopher Nygaard, ale Němec sdílel kokpit taky s Lamym a Lópezem. Stáj byla před závěrečným podnikem na bronzovém stupínku, ale výsledky nepříliš vydařeného víkendu nestačily na drtivou převahu čtvrtého týmu v pořadí, Hexis AMR. Na německý tým tak zbylo pouze nelichotivé čtvrté místo.
Stáj Fischer Racing, kterou založil v roce 2006 Erhard Fischer, začínala v německé SEAT Leon Supercopa. V roce 2009 následovalo rozšíření aktivit s vozy Ford GT do GT3 a ADAC GT Masters. Na konci této sezóny byl tým vybrán automobilkou Aston Martin jako jeden ze zástupců v MS GT1 2010. Zde vystupuje pod názvem Young Driver AMR, který naznačuje příslušnost k Aston Martin Racingu a programu Young Driver. Loni se stáj účastnila kromě GT1 také jednoho závodu série LMS a 24 hodin v Le Mans, kde skončila třetí po opakovaných problémech s poloosou. Letos plánuje tým nasadit vozy do GT1, GT3 a také do LMS vůz Aston Martin Vantage třídy GT2 s posádkou Müller/Enge/Nygaard.
Hlavním šéfem stáje je Erhard Fischer. Ten zastává rovněž stejnou roli ve Fischer Racingu ve třídě GT3.
Posádka vozu č. 7: Alex Müller /Tomáš Enge
Novým členem týmu a kolegou Tomáše Engeho je Alex Müller. Loni začínal ve stáji Mad Croc Racing, kde získal bod v úvodním hlavním závodě. Přesto v týmu nesetrval a musel si nedobrovolně dopřát přestávku. Byl angažován stájí Triple H Team Hegersport, kde usedl do kokpitu Maserati MC12, v němž nahradil Margaritise. Hned ve Spa se mu podařilo s Altfridem Hegerem dojet si pro stříbro v hlavním závodě. V dalších závodech se již tak nedařilo a pokud dosáhl na body, byl přínos na bodové konto hubený. V celkovém hodnocení nasbíral pouze 24 bodů a umístil se na 26. místě. V minulosti však za volanty vozů třídy GT1 zažíval lepší chvilky, během nichž si vybudoval pověst rychlého jezdce. Nejlépe se umístil šestý v roce 2009 s vozem Maserati MC12 stáje Vitaphone Racing. Vystřídal několik vozů mezi něž patří také Aston Martin DBR9, s nímž nastupoval ve FIA GT v roce 2008 a v sérii LMS o rok později.
Tomáš Enge byl loni před poslední dvojicí závodů na druhé pozici celkového pořadí, ale po nevydařeném víkendu se propadl na čtvrtou příčku. Pronásledovatelům Mutschovi a především Makowieckiemu se vedlo o poznání lépe a předstihl našeho jezdce o pouhý bod po dvojici výher. Enge se svým kolegou Turnerem dokázali loni ovládnout celý víkend v Německu, vyhrát kvalifikační závod v Brazílii a přidat tři druhá místa. Britsko-české posádce se podařilo vyhrát i v Silverstone, ale vůz neprošel technickou přejímkou pro nedostatečnou tloušťku desky na spodku vozu a dvojice byla ze závodu vyloučena. Přestože Enge vypadl pouze dvakrát, kromě zmíněných podiových umístění se mu podařilo bodovat již jen třikrát. Přesto Tomáš zhodnotil sezonu kladně: „Byla to pěkná a učební sezóna pro náš tým, mě a Darrena, se kterým se mi výborně spolupracovalo. Vyhráli jsme na Silverstonu, kde nás diskvalifikovali a na Nürburgringu. V Brně a Brazílii jsme skončili druzí, takže beru tuto sezónu určitě pozitivně.“ Výčet úspěchů, které v minulosti dosáhl všestranný a zkušený rodák z Liberce by byl velmi dlouhý a zahrnuje mj. titul ze série LMS v roce 2009 anebo výhru ve třídě GTS (GT1) v Le Mans v roce 2003.
Posádka vozu č. 8: Darren Turner /Stefan Mücke
Britský pilot byl loni s Engem v sehrané dvojici, která však skončila těsně pod stupni vítězů. Také rodák z Camberley je ostříleným pilotem nejen vozů třídy GT, s nimiž má zkušenosti již od roku 2003. Ty prokázal mj. v nejslavnějším 24 hodinovém závodě, kde byl v letech 2007 a 2008 členem vítězné posádky ve třídě GT1 s vozem Aston Martin DBR9.
Rovněž jeho kolega je velmi protřelý pilot ověnčený titulem z roku 2009 ze série LMS (spolu s Engem a Charouzem mladším). Berlínský rodák usedl poprvé za volant vozu GT1 v roce 2007, přesto tehdy dokázal dovézt své lamborghini k první výhře italské značky. V GT1 se mu však loni nedařilo, když skončil až 20. s 34 body. Nejlepším umístěním byla třetí příčka v kvalifikačním závodě v Belgii, k nimž přidal tři pátá místa v hlavních závodech.
Také v této sezoně bude stáj využívat vozů Aston Martin DBR9 (více o voze Zde), které byly během zimní přestávky zcela repasovány. Mírné změny doznalo zbarvení vozidel, které jsou nyní barevně odlišena. U vozu č. 7 doplní bílou černé polepy, u č. 8 je použita bílo oranžová kombinace.
Po zkompletování jezdeckých sestav koncem února vyjádřil Erhard Fischer spokojenost se složením týmu, ale naznačil pouze víru v dobrý výsledek. Cíl stáje však zmínil již o měsíc dříve: „Během naší první sezony s vozem Aston Martin DBR9 jsme se hodně naučili, naším cílem pro letošní rok je vyhrát šampionát.“
Sídlo stáje je v městečku Paderborn, 80 kilometrů východně od Dortmundu. Připravují se zde i Fordy GT pro GT3 stáje Fischer Racing.
Facebook: Zde
Twitter: http://twitter.com/YoungDriverAMR