Grosjean se vítězstvím posunul do průběžného vedení
GP2 Asia, Imola - hlavní závod
Romain Grosjean se posunul do čela průběžného pořadí GP2 Asia, když dominantním způsobem vyhrál hlavní závod závěrečného podniku sezóny v italské Imole.
Francouz si včera vyjel pole position a té na startu dnešního závodu zužitkoval. Do karet mu nahrál také velice pomalý start Sama Birda, který spolu s ním vyrážel z první řady, Grosjean tak do první zatáčky najížděl bezpečně ve vedení.
Několik kol se za ním jeho pronásledovatalé, vedeni skvěle startujícím Giedem van der Gardem, dokázali držet, Grosjean však brzy začal ujíždět. Ani povinné zastávky v boxech na jeho pozici nic nezměnily a Francouz si tak s přehledem dojel pro vítězství, které jej posunulo do čela průběžného pořadí.
Grosjean byl navíc třetím vítězem ve třech závodech, úvodní hlavní závod v Abú Zabí totiž vyhrál Jules Bianchi a sprint na témže okruhu Stefano Coletti.
Druhý dojel Giedo van der Garde, který svůj progres zaznamenal na startu, když se z pátého místa posunul na druhé. V závodě pak sice nestačil Grosjeanovi, na druhou stranu se však nenechal ohrozit nikým dalším.
Třetí místo vybojoval Jules Bianchi, pro kterého závod nezačal nejlépe. Francouz se po startu propadl ze čtvrtého místa na páté. Před ním totiž jezdili vedoucí Grosjean, van der Garde, Michael Herck a také Josef Král, který odstartoval velmi dobře.
Krále však už po několika kolech potkal defekt, po kterém český závodník musel pomalu dojet do boxů. Bianchi pak při své zastávce v boxech přeskočil ještě Hercka. Rumun byl v cíli odmáván na čtvrté pozici.
Pátý skončil vítěz sprintu z Abú Zabí Stefano Coletti, šestý byl loňský šampion GP2 Asia Davide Valsecchi, bodovanou osmičku završili Fabio Leimer a Dani Clos, který tak získal výhodu startu z pole position do zítřejšího sprintu.
Závod začal velmi slibně pro Arden, Král a jeho týmový kolega Jolyon Palmer totiž jezdili na čtvrtém a šestém místě. Krále však následně potkal zmiňovaný defekt. Aby toho nebylo málo, v závěru závodu přišel další, tentokrát pomalý. Král tak byl sice schopen dojet do cíle, rozhodně se ale nemohl posouvat vpřed. Pod šachovnicovou vlajkou tak nakonec projel až jako třináctý.
Podobně neúspěšně skončil závod pro Palmera, který se výrazně zdržel v boxech a v cíli byl odmáván na devatenácté pozici.
p.
|
Jezdec | Tým | Odstup |
1.
|
R.Grosjean* | DAMS |
52:59.103
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 14.349
|
3.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 17.527
|
4.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 21.502
|
5.
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 41.228
|
6.
|
D.Valsecchi | Team AirAsia |
+ 44.563
|
7.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 51.867
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 52.813
|
9.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 53.964
|
10.
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 54.224
|
11.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 54.661
|
12.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 55.390
|
13.
|
J.Král | Arden International |
+ 55.840
|
14.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 1:07.700
|
15.
|
O.Turvey | Ocean Racing Technology |
+ 1:19.721
|
16.
|
J.Cecotto jr. | Super Nova Racing |
+ 1:20.567
|
17.
|
J.Leal | Rapax |
+ 1:22.066
|
18.
|
A.Caldarelli | Ocean Racing Technology |
+ 1:24.224
|
19.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 1:24.503
|
20.
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 1:26.672
|
21.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 1:29.215
|
22.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 1:31.023
|
23.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
+ 1:31.058
|
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 20 kol
|
|
S.Bird | iSport International |
+ 28 kol
|
|
L.Razia | Team AirAsia |
+ 35 kol
|
* - nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:28.097 (32. kolo)
Průběžné pořadí po třech závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
23
|
2.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
18
|
3.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
12
|
4.
|
D.Valsecchi | Team AirAsia |
12
|
5.
|
S.Coletti | Trident Racing |
11
|
6.
|
M.Ericsson | iSport International |
9
|
7.
|
J.Král | Arden International |
8
|
8.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
7
|
9.
|
F.Leimer | Rapax |
3
|
10.
|
S.Bird | iSport International |
2
|
11.
|
D.Clos | Racing Engineering |
1
|