Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Clos vítězem sprintu, Grosjean podruhé asijským šampionem

Clos vítězem sprintu, Grosjean podruhé asijským šampionem

GP2 Asia, Imola - sprint

Dani Clos vybojoval poslední vítězství letošní sezóny GP2 Asia, když vyhrál dnešní sprint v Imole. Romain Grosjean si pak díky výpadku Julese Bianchiho jako první jezdec v historii zajistil svůj druhý titul asijské GP2.

V boji o celkové vítězství v šampionátu bylo rozhodnuto už v samém úvodu. Bianchi nastupoval do závodu se ztrátou pěti bodů na Grosjeana a potřeboval jej tak výrazně porazit. Na startu sice stál o dvě pozice výš, jenže už v první zatáčce mohl pouze nedobrovolně vystoupit ze svého vozu.

Z pole position startující Fairuz Fauzy totiž vyrazil velice pomalu a propadl se dozadu. V první zatáčce pak nedobrzdil a zezadu trefil Stefana Colettiho, který Bianchiho bezmocně nabral. Spolu s Jolyonem Palmerem byli všichni ze hry venku.

Grosjean tak měl titul jistý a mohl se proto oproštěn od tlaku soustředit na boj o co nejlepší umístění.

Vpředu mezitím ujížděli Dani Clos a Fabio Leimer, po celý závod nerozlučná dvojka. Leimer však ani jednou nedokázal Close výrazněji ohrozit a Španěl tak sprint vyhrál. Dotáhl přitom k dokonalosti zajímavou statistiku letošní sezóny, každý ze čtyř závodů totiž viděl jiného vítěze. Leimer skončil druhý.

Grosjean se brzy posunul na čtvrté místo za Gieda van der Gardeho, který stejně jako včera skvěle odstartoval, když se tentokrát posunul ze sedmého místa na třetí. Nizozemec byl sice znatelně pomalejší než Francouz, o své třetí místo se však připravit nenechal.

Novopečený šampion se přitom v závěru musel soustředit spíše na dotírajícího Estebana Gutierreze, který po skvělém startu dokázal postoupit o několik pozic dopředu. Oba dvě kola před cílem při souboji vyjeli v šikaně Variante Alta mimo trať, pořadím to však nezamíchalo.

Bodovanou šestku uzavřel Michael Herck z týmu Coloni, který dnes odjel víceméně osamocený závod. Na šesté místo se přitom dostal díky chybě Marcuse Ericssona a odstoupení Rodolfa Gonzaleze.

Josef Král byl jedním z těch, kteří většinu závodu strávili v dlouhém vláčku vedeném Palem Varhaugem. Nor byl v cíli odmáván jako sedmý. Osmý skončil Oliver Turvey, na kterého Král dlouho tlačil.

Český závodník se ale nakonec musel soustředit spíše na Lucu Filippiho, který se postupně probíjel vpřed. Ital ale nakonec Krále nepředjel a musel se spokojit s desátým místem.

p.
 Jezdec  Tým  Odstup
1.
 D.Clos  Racing Engineering
 
2.
 F.Leimer  Rapax
+ 0.931 
3.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 4.007 
4.
 R.Grosjean*  DAMS
+ 7.826 
5.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 8.366 
6.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 15.312 
7.
 P.Varhaug  DAMS
+ 27.415 
8.
 O.Turvey  Ocean Racing Technology
+ 29.294 
9.
 J.Král  Arden International
+ 29.721 
10.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 30.139 
11.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 32.505 
12.
 A.Caldarelli  Ocean Racing Technology
+ 36.006 
13.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 36.893 
14.
 L.Razia  Team AirAsia
+ 38.998 
15.
 M.Chilton  Carlin
+ 39.815 
16.
 M.Ericsson  iSport International
+ 40.192 
17.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
+ 42.100 
18.
 J.Leal  Rapax
+ 1:05.466 
19.
 J.Cecotto jr.  Super Nova Racing
+ 1 kolo 
20.
 M.Aljošin  Carlin
+ 1 kolo 
 
 S.Bird  iSport International
+ 5 kol 
 
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 11 kol 
 
 S.Coletti  Trident Racing
+ 25 kol 
 
 J.Palmer  Arden International
+ 25 kol 
 
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 25 kol 
 
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 25 kol 

* - nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:28.722

Konečné pořadí po čtyřech závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
27 
2.
 J.Bianchi  Lotus ART
18 
3.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
16 
4.
 S.Coletti  Trident Racing
11 
5.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
6.
 M.Ericsson  iSport International
7.
 F.Leimer  Rapax
8.
 D.Clos  Racing Engineering
9.
 J.Král  Arden International
10.
 M.Herck  Scuderia Coloni
11.
 S.Bird  iSport International
12.
 E.Gutierrez  Lotus ART
13.
 F.Fauzy  Super Nova Racing