Clos vítězem sprintu, Grosjean podruhé asijským šampionem
GP2 Asia, Imola - sprint
Dani Clos vybojoval poslední vítězství letošní sezóny GP2 Asia, když vyhrál dnešní sprint v Imole. Romain Grosjean si pak díky výpadku Julese Bianchiho jako první jezdec v historii zajistil svůj druhý titul asijské GP2.
V boji o celkové vítězství v šampionátu bylo rozhodnuto už v samém úvodu. Bianchi nastupoval do závodu se ztrátou pěti bodů na Grosjeana a potřeboval jej tak výrazně porazit. Na startu sice stál o dvě pozice výš, jenže už v první zatáčce mohl pouze nedobrovolně vystoupit ze svého vozu.
Z pole position startující Fairuz Fauzy totiž vyrazil velice pomalu a propadl se dozadu. V první zatáčce pak nedobrzdil a zezadu trefil Stefana Colettiho, který Bianchiho bezmocně nabral. Spolu s Jolyonem Palmerem byli všichni ze hry venku.
Grosjean tak měl titul jistý a mohl se proto oproštěn od tlaku soustředit na boj o co nejlepší umístění.
Vpředu mezitím ujížděli Dani Clos a Fabio Leimer, po celý závod nerozlučná dvojka. Leimer však ani jednou nedokázal Close výrazněji ohrozit a Španěl tak sprint vyhrál. Dotáhl přitom k dokonalosti zajímavou statistiku letošní sezóny, každý ze čtyř závodů totiž viděl jiného vítěze. Leimer skončil druhý.
Grosjean se brzy posunul na čtvrté místo za Gieda van der Gardeho, který stejně jako včera skvěle odstartoval, když se tentokrát posunul ze sedmého místa na třetí. Nizozemec byl sice znatelně pomalejší než Francouz, o své třetí místo se však připravit nenechal.
Novopečený šampion se přitom v závěru musel soustředit spíše na dotírajícího Estebana Gutierreze, který po skvělém startu dokázal postoupit o několik pozic dopředu. Oba dvě kola před cílem při souboji vyjeli v šikaně Variante Alta mimo trať, pořadím to však nezamíchalo.
Bodovanou šestku uzavřel Michael Herck z týmu Coloni, který dnes odjel víceméně osamocený závod. Na šesté místo se přitom dostal díky chybě Marcuse Ericssona a odstoupení Rodolfa Gonzaleze.
Josef Král byl jedním z těch, kteří většinu závodu strávili v dlouhém vláčku vedeném Palem Varhaugem. Nor byl v cíli odmáván jako sedmý. Osmý skončil Oliver Turvey, na kterého Král dlouho tlačil.
Český závodník se ale nakonec musel soustředit spíše na Lucu Filippiho, který se postupně probíjel vpřed. Ital ale nakonec Krále nepředjel a musel se spokojit s desátým místem.
p.
|
Jezdec | Tým | Odstup |
1.
|
D.Clos | Racing Engineering |
|
2.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 0.931
|
3.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 4.007
|
4.
|
R.Grosjean* | DAMS |
+ 7.826
|
5.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 8.366
|
6.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 15.312
|
7.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 27.415
|
8.
|
O.Turvey | Ocean Racing Technology |
+ 29.294
|
9.
|
J.Král | Arden International |
+ 29.721
|
10.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
+ 30.139
|
11.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 32.505
|
12.
|
A.Caldarelli | Ocean Racing Technology |
+ 36.006
|
13.
|
N.Berthon | Racing Engineering |
+ 36.893
|
14.
|
L.Razia | Team AirAsia |
+ 38.998
|
15.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 39.815
|
16.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 40.192
|
17.
|
D.Valsecchi | Team AirAsia |
+ 42.100
|
18.
|
J.Leal | Rapax |
+ 1:05.466
|
19.
|
J.Cecotto jr. | Super Nova Racing |
+ 1 kolo
|
20.
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 1 kolo
|
|
S.Bird | iSport International |
+ 5 kol
|
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 11 kol
|
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 25 kol
|
|
J.Palmer | Arden International |
+ 25 kol
|
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 25 kol
|
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 25 kol
|
* - nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:28.722
Konečné pořadí po čtyřech závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
27
|
2.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
18
|
3.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
16
|
4.
|
S.Coletti | Trident Racing |
11
|
5.
|
D.Valsecchi | Team AirAsia |
9
|
6.
|
M.Ericsson | iSport International |
9
|
7.
|
F.Leimer | Rapax |
9
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
8
|
9.
|
J.Král | Arden International |
8
|
10.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
8
|
11.
|
S.Bird | iSport International |
2
|
12.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
2
|
13.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
1
|