Tomáš Enge odstartuje sezónu FIA GT1 World v Abu Dhabi
Český pilot hovoří o změnách v GT1.
Světový šampionát vozů GT1 odstartuje již tento víkend úvodním podnikem v Abu Dhabi. V Arabských Emirátech nebude chybět ani Tomáš Enge, který i v letošním roce bude hájit barvy německé stáje Young Driver AMR ve voze Aston Martin DBR9.
Již tento týden startuje v Abu Dhabi druhý ročník Světového šampionátu vozů GT1. Na start se postaví celkem osmnáct posádek, mezi kterými nebude ani v letošním roce chybět Tomáš Enge. Český jezdec hájící barvy týmu Young Driver AMR myslí společně s týmem na celkové vítězství v šampionátu.
Technická komise šampionátu FIA GT1 World Championship si pro úvodní podnik letošní sezóny připravila technické změny. „Techničtí komisaři pro letošní rok opět upravili všechny vozy tak, aby bylo co nejvíce vyrovnané startovní pole. Náš Aston Martin DBR9 dostal navíc deset kilogramů. Změn doznala také aerodynamika. Zadní křídlo bylo vráceno do původní polohy z roku 2009, tedy o 100 mm výše a o 50 mm dozadu, čímž se nám zvýší přítlak. Změn doznal také přední nárazník,“ uvedl k technickým změnám na svém voze liberecký závodník.
Šampionát FIA GT1 World odstartoval svoji premiérovou sezónu 2010 na okruhu v Abu Dhabi. Po roce se tak seriál populárních závodů vrací na místo své premiéry. I přesto nebude letošní závod zcela stejný. „V Abu Dhabi pojedeme na kratší verzi okruhu Yas Marina. Je zkrácená nejdelší rovinka, přičemž přibyly tři zatáčky, které jsou přes horizont. Zde by to v závodě mohlo být hodně atraktivní. Jinak je okruh stejný, jako v loňském roce,“ poznamenal Tomáš Enge k okruhu.
„Ve středu se zde odehrály předsezónní testy, ve kterých jsme si nevedli vůbec špatně,“ řekl Tomáš Enge, který skončil ve středečních testech na sedmém místě. „Zkoušeli jsme s týmem různá nastavení podvozku a jaký vliv mají změny aerodynamiky. Teploty se pohybují přes den okolo třiceti stupňů Celsia, asfalt dokonce okolo pětačtyřiceti. Takto vysoké teploty našemu vozu nesvědčí. Naštěstí se kvalifikace a hlavní závod pojede večer, kdy jsou teploty výrazně nižší.“
„Změn doznaly také jednotné pneumatiky Michelin. Francouzští vývojáři se snažili připravit pneumatiku, která bude více konzistentní, tedy vydrží podstatně déle než ty loňské. Myslím si, že jsme na letošní úvodní podnik podstatně lépe připraveni než v loňském roce,“ uzavřel rozhovor Tomáš Enge.
Závody šampionátu FIA GT1 World Championship můžete sledovat v přímém přenosu na obrazovkách televizní stanice SPORT 5. V pátek 25. března 2011 od 16:35 hod kvalifikaci, v sobotu 26. března 2011 od 10:10 hod kvalifikační závod a od 16:00 hod hlavní závod.
Foto: DPPI
KALENDÁŘ FIA GT1 WORLD CHAMPIONSHIP 2011:
25-26/03 | Yas Marina | Abu Dhabi |
09-10/04 | Zolder | Belgie |
07-08/05 | Algarve | Portugalsko |
14-15/05 | Sachsenring | Německo |
04-05/06 | Silverstone | Velká Británie |
02-03/07 | Navarra | Španělsko |
16-17/07 | Paul Ricard | Francie |
03-04/09 | Ordos | Čína |
22-23/10 | Interlagos | Brazílie |
05-06/11 | San Luis | Argentina |
Oficiální stránky týmu Young Driver AMR | |
Agentura BPA sport marketing | www.bpa.cz |
Oficiální stránky Tomáše Engeho | www.tomas-enge.cz |
Oficiální stránky Alexe Müllera | www.alex-mueller.net |
Oficiální stránky Darrena Turnera | www.darrenturner.net |
Oficiální stránky Stefana Mückeho | www.stefan-muecke.de |
Oficiální stránky týmu Fischer Racing | |
Oficiální stránky šampionátu FIA GT1 |