Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Svou roli v mé havárii sehrály i žmolky gum, tvrdí Petrov

Svou roli v mé havárii sehrály i žmolky gum, tvrdí Petrov

Rus po výjezdu mimo trať dokonce vylomil tyč řízení.

Vitalij Petrov si myslí, že v jeho neobvyklé havárii na konci Velké ceny Malajsie mohly sehrát roli i žmolky gum na trati.

Rus vyjel osmou zatáčku hodně zeširoka, když se ale snažil dostat zpět na trať, najel na hrbol a se svým renaultem předvedl divákům leteckou vložku. Při tvrdém dopadu vylomil tyč řízení a dvě kola před cílem musel odstoupit.

Petrov řekl, že si nebyl úplně jistý tím, co havárii zapříčinilo. Myslí si ale, že vinu by mohl nést i velký kus žmolku gumy.

"Upřímně, stále nerozumím tomu, co jsem udělal," řekl Petrov Autosportu. "Ta zatáčka je obtížná, ale abych pravdu řekl, z této zatáčky se nesnažíte vytěžit maximum.

Byla dvě kola do cíle. Věděl jsem, že Lewis (Hamilton) byl za mnou a taky to, že pneumatiky jsou docela dobré, jelikož jsem jezdil nejrychlejší časy.

Myslím, že jsem nabral jenom trochu gumy a jakmile jí kousek naberete, máte lehce nedotáčivý vůz. Myslím, že právě kvůli tomu bylo auto trochu nedotáčivé a já jsem jel stále širší stopou. Měli byste být schopni vrátit se na trať, takže jsem prostě pokračoval. Pak jsem ale trefil velký hrb."


Ačkoliv Petrovův let vypadal velmi nebezpečně, pilot Renaultu tvrdí, že neměl strach.

"Není to děsivé. Víte, že to bude velká rána, horší ale je, když vidíte při nárazu zeď."

Petrov se nicméně domnívá, že nerovnost, která jej katapultovala, by měla být prozkoumána. V budoucnu by totiž mohla způsobit další havárie.

"Vím, že je to obtížné, mělo by to ale být rovnější. Dokážete si asi představit, co by se stalo, kdyby bylo něco jinak. Mohli byste havarovat docela tvrdě."