Ve Valencii znovu dvě aktivační DRS zóny, jedna detekční
FIA je s konfigurací použitou v Kanadě spokojená.
Konfigurace úseků pro využití systémů DRS zůstane v nadcházející Velké ceně Evropy stejná jako při minulém závodě v Kanadě. Rozhodla o tom FIA, která je s aktuálním rozestavěním spokojená.
Znamená to, že jezdci budou v závodě moci systém pohyblivého prvku zadního křídla využít hned na dvou rovinkách, pouze před tu první však bude umístěna zóna detekční, měřící rozestupy mezi závodníky.
Detekční zóna se bude nacházet 130 metrů před osmou zatáčkou, první aktivační zóna bude začínat 285 metrů za zatáčkou číslo 10 a podruhé budou závodníci smět začít systému DRS využívat 35 za čtrnáctou zatáčkou.
Využití jedné detekční zóny se sice setkalo se skeptickými názory, které tvrdí, že i před druhou zónou by se měl rozestup měřit a předjetý jezdec by měl dostat šanci svou pozici získat zpět.
Za dané konfigurace totiž jezdec může pomocí systému DRS svého soupeře předjet a v následující zóně si vyjet náskok, který mu může nově získanou pozici definitivně zaručit. S takovým nastavením je však FIA na základě poznatků z Kanady spokojená.