Nová pravidla připraví o dvojité DRS Mercedes, ne však Lotus
Systém týmu z Enstone neodporuje upravenému znění.
Mercedes od příští sezóny nebude moci smět využívat svůj systém dvojitého DRS, FIA totiž do technických pravidel pro rok 2013 přidala odstavec, který jej činí ilegálním.
Systém Mercedesu využívá pohybu dílu zadního křídla, který při otevření odkryje otvory na vnitřních stranách bočnic křídla a umožní tak vstup vzduchu do kanálů, které vedou na přední spoiler. Přídavný proud vzduchu tak pomáhá odtrhávat okolní vzduch od předního křídla, snižovat aerodynamický odpor a zvyšovat maximální rychlost.
Článek 3.18 Technických regulí pro rok 2013 však říká, že systém DRS "nesmí být použit ke změně geometrie jakéhokoliv kanálu, ať už přímo, či nepřímo, jinak než změnou vzdálenosti mezi sousedními díly popsanými v Článku 3.10.2". Změna pravidel tak vyloučí používání systémů podobných řešení Mercedesu.
O své dvojité DRS však nepřijde Lotus, jelikož jeho systém k aktivaci nepotřebuje pohyblivý díl zadního křídla, ani pohyb jezdce jako systém F-duct, který byl zakázán po sezóně 2010.
Systém Lotusu, který by měl mít svou premiéru v nadcházející Velké ceně Japonska, je totiž zcela pasivní a snižuje účinnost zadního křídla obecně ve vysoké rychlosti, ne pouze tehdy, když je aktivován systém DRS. Poskytuje tak výhodu po větší část kola.