V lijákem zakončeném závodě poprvé vítězí Haryanto
GP3, Nürburgring - 1. závod
Rio Haryanto vybojoval své premiérové vítězství v GP3, když vyhrál hustým deštěm ovlivněný první závod pátého víkendu sezóny na německém Nürburgringu.
Indonésan převzal vedení od Lewise Williamsona, když déšť, který zkrápěl trať, zhoustl. Vzhledem k malému počtu kol do cíle se všichni pokoušeli dojet na hladkých pneumatikách.
Během půl kola si pak Haryanto s Williamsonem třikrát prohodili pozice, načež se do souboje přimíchal také Valtteri Bottas, který předjel Williamsona a snažil se zdolat také Haryanta.
To se mu ale nepovedlo, Fin navíc naopak chyboval a propadl se zpátky na třetí místo. A zatímco se Haryanto radoval z premiérového vítězství před druhým Williamsonem, Bottas měl ještě v závěru plné ruce práce, aby uhájil třetí pozici před dotírajícím týmovým kolegou Jamesem Caladem.
Déšť přitom v závěru zesílil natolik, že vedoucí trojice v dojezdovém kole vyjela mimo trať. Nakonec se ale všichni bezpečně dostal zpátky do boxů.
Na body se na Nürburgringu dostali také pátý Adrian Quaife-Hobbs, poprvé šestý Conor Daly, sedmý Aaro Vainio a osmý Tamas Pal Kiss.
Zklamání přitom zažili vedoucí dva jezdci průběžného pořadí. Lídr šampionátu Alexander Sims se pár kol před cílem nacházel na šestém místě, zariskoval ale a přezul na mokré pneumatiky. Taktika mu ale nakonec nevyšla, pilot týmu Status totiž dojel na dvanácté pozici.
Ještě hůře dopadl vítěz kvalifikace Mitch Evans, který vedl úvodní kola na suché trati, pak jej ale srazila penalizace průjezdu boxy za to, že Novozélanďan neměl se signálem tří minut do startu zahřívacího kola nasazena všechna čtyři kola.
Alexander Sims nadále vede průběžné pořadí, na dostřel jediného bodu už má ale kromě Evanse také Lewise Williamsona.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
R.Haryanto | Marussia Manor Racing |
29:48.703
|
2.
|
L.Williamson | MW Arden |
+ 2.404
|
3.
|
V.Bottas | Lotus ART |
+ 3.183
|
4.
|
J.Calado | Lotus ART |
+ 3.611
|
5.
|
A.Quaife-Hobbs | Marussia Manor Racing |
+ 4.948
|
6.
|
C.Daly | Carlin |
+ 18.223
|
7.
|
A.Vainio | Tech 1 Racing |
+ 19.692
|
8.
|
T.Pal Kiss | Tech 1 Racing |
+ 21.387
|
9.
|
S.Trummer | MW Arden |
+ 23.635
|
10.
|
N.Melker | RSC Mücke Motorsport |
+ 32.818
|
11.
|
I.Lukaševič | Status Grand Prix |
+ 37.554
|
12.
|
A.Sims | Status Grand Prix |
+ 39.025
|
13.
|
V.Ghirelli | Jenzer Motorsport |
+ 44.359
|
14.
|
M.Laine | Marussia Manor Racing |
+ 47.159
|
15.
|
N.Müller | Jenzer Motorsport |
+ 51.928
|
16.
|
N.Yelloly | Atech CRS GP |
+ 59.456
|
17.
|
L.Cordeiro | Carlin |
+ 1:01.306
|
18.
|
T.Hylkema | Tech 1 Racing |
+ 1:05.865
|
19.
|
P.Nunes | Lotus ART |
+ 1:09.296
|
20.
|
M.Evans | MW Arden |
+ 1:09.673
|
21.
|
M.Zimin | Jenzer Motorsport |
+ 1:20.469
|
22.
|
Z.Amberg | Atech CRS GP |
+ 1:22.044
|
23.
|
T.Dillmann | Addax Team |
+ 1:22.921
|
24.
|
D.Smith | Addax Team |
+ 1:39.214
|
25.
|
L.Bacheta | RSC Mücke Motorsport |
+ 3:22.519
|
26.
|
M.Christensen | RSC Mücke Motorsport |
+ 1 kolo
|
27.
|
G.Chaves | Addax Team |
+ 1 kolo
|
28.
|
A.Felix da Costa | Status Grand Prix |
+ 1 kolo
|
29.
|
C.MacLeod | Carlin |
+ 1 kolo
|
|
M.Stockinger | Atech CRS GP |
+ 4 kola
|
Nejrychlejší kolo závodu: Lewis Williamson (MW Arden) - 1:50.985
Průběžné pořadí po devíti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
A.Sims | Status Grand Prix |
29
|
2.
|
L.Williamson | MW Arden |
28
|
3.
|
M.Evans | MW Arden |
28
|
4.
|
J.Calado | Lotus ART |
26
|
5.
|
N.Melker | RSC Mücke Motorsport |
22
|
6.
|
A.Quaife-Hobbs | Marussia Manor Racing |
22
|
7.
|
A.Caldarelli | Tech 1 Racing |
20
|
8.
|
D.Smith | Addax Team |
18
|
9.
|
V.Bottas | Lotus ART |
18
|
10.
|
N.Müller | Jenzer Motorsport |
14
|
11.
|
R.Haryanto | Marussia Manor Racing |
13
|
12.
|
T.Pal Kiss | Tech 1 Racing |
8
|
13.
|
A.Vainio | Tech 1 Racing |
8
|
14.
|
T.Dillmann | Addax Team |
8
|
15.
|
G.Chaves | Addax Team |
8
|
16.
|
M.Christensen | RSC Mücke Motorsport |
7
|
17.
|
N.Yelloly | Atech CRS GP |
7
|
18.
|
A.Felix da Costa | Status Grand Prix |
7
|
19.
|
L.Bacheta | RSC Mücke Motorsport |
4
|
20.
|
C.Daly | Carlin |
3
|
Bodovací systém GP3:
Pole position pro první závod: 2 body
První závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Druhý závod: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)