Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Beckmann si poradil s mokrem i se soupeři

Beckmann si poradil s mokrem i se soupeři

Monza – 1. závod

Závod na osychající trati suverénně ovládl prcek Beckmann, který tak vyhrál sobotní závod podruhé za sebou. Dokázal porazit členy juniorského programu Renaultu i Ferrari, tedy Huberta a Ilotta. V neděli vyrazí z pole position osmý Verschoor.

Beckmann od závodu na Hungaroringu přestoupil z týmu Jenzer do špičkového Tridentu a od té doby je jako pokropený živou vodou. Zatímco předtím získal z osmi jízd pouhých 12 bodů, další čtyři mu vynesly 43 bodů! Poskočil do první desítky průběžného pořadí a ve skvělých výkonech pokračuje i v Monze.

Po vítězství v kvalifikaci o 11 tisícin vteřiny se znovu postavil na pole position. Vedle něho se už popáté protlačil do první řady vedoucí jezdec šampionátu Hubert. Svoji nejlepší kvalifikaci absolvoval Correa na čtvrtém místě. Velmi dobrým výsledkem bylo také osmé místo Calderónové. Opačné starosti měl Fittje od Jenzera, který byl ze 13. místa po technické kontrole vyloučen a musel startovat z poslední řady.

Trať byla před závodem mokrá, od kol prášily silné gejzíry vodní tříště a jezdci startovali samozřejmě na pneumatikách do mokra. To slibovalo velmi zajímavou podívanou. První šikanu projela sotva polovina startovního pole, ostatní hledali různé únikové cesty, které ovšem nebyly o nic pomalejší… Například Pulcini na kličkované únikovou zónou hodně vydělal. Brzy předjel Huberta, ale ten mu to zakrátko vrátil. Brzy došlo k prvním kontaktům, které naštěstí neměly vážné následky.

Každou chvíli se někdo toulal bezpečnostními zónami, například Mazepin, Calderónová či Correa. Výlety mimo trať však často nebyly žádnou velkou ztrátou, ale spíš zkratkou. Proto měli sportovní komisaři plné ruce práce s posuzováním těchto prohřešků. Penalizaci pět sekund za zkrácení tratě dostal kupodivu jediný Kari… Ředitelství podle očekávání oznámilo, že v tomto závodě nebude aktivován systém DRS.

Po pěti kolech bylo pořadí Beckmann, Hubert, Pulcini, Mazepin, Ilott, Calderónová, Laaksonen, Alesi, Kari, Piquet… Situace se uklidnila, rozestupy mírně natáhly, ale odvaha některým jezdcům nechyběla. Předvedl to například Ilott při útoku na Mazepina, při němž Rusa donutil skákat přes obrubníky. Bezchybně kroužící Beckmann zatím navýšil náskok na čtyři vteřiny a dál soupeřům ujížděl. Nejrychlejším kolem se však blýskl dvanáctý Verschoor. Mazepin a Laaksonen už měli proti startovnímu roštu k dobru sedm míst. V 11. kole udělal Mazepin jezdeckou chybu a okamžitě toho využil Ilott. V polovině závodu bylo pořadí Beckmann, Hubert, Pulcini, Ilott, Mazepin, Laaksonen, Calderónová, Alesi, Kari, Piquet.

Ve 13. kole Kari po chybě o pár míst klesl, Verschoor si ulomil část špice o Calderónovou a boj ve středu pole se přiostřoval. O kolo později Calderónovou předjeli Verschoor, Kari a zakrátko i Hughes a Kolumbijka byla rázem bez bodu. V 16. kole De Francesco zezadu postrčil Menchacu, roztočil ho až k lehkému nárazu do svodidel přímo před Calderónovou. De Francesco bleskově dostal penalizaci pět sekund. Další vyfasoval Tveter za zkrácení tratě.

Ve 20. kole postihly vážné technické problémy Pulciniho a ze třetího místa se propadal do hloubi pole. Mazepin odvrátil útok Laaksonena jen za cenu vyjetí a zkrácení tratě, ale tentokrát Finovi pozici za zatáčkou odevzdal. Mazepina jízda mimo vymezenou trať hodně bavila, protože ji opustil snad víckrát než všichni ostatní dohromady.

Na stupni vítězů zleva Hubert, Beckmann a Ilott

Beckmann stejně jako před týdnem vyhrál sobotní závod a tlačí se pořadím vzhůru. Na stupeň vítězů ho doprovodili favorité Hubert a Ilott. Nejlepšího výsledku v sezoně dosáhl Laaksonen. Ze 14. pozice na startu postoupil na čtvrté místo v cíli! Přitom dosud jen dvakrát bodově paběrkoval. Nejrychlejší kolo zajel na nových hladkých pneumatikách Correa, ale protože skončil na posledním 17. místě, neměl na prémiové body nárok.

Pořadí po 13 z 18 závodů: 1. Hubert 176, 2. Ilott 147, 3. Mazepin 135, 4. Pulcini 99, 5. Piquet 91, 6. Beckmann 86, 7. Alesi 80, 8. Tveter 61, 9. Boccolacci 58, 10. Hughes 53, 11. Lorandi 42, 12. Correa 26, 13. Mawson 22, 14. Laaksonen 15, 15. Verschoor 6, 16. Kari 6, 17. Menchaca 3, 18. Calderónová 2, 19. Aubry 1.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. David Beckmann Trident Mecachrome 41:55,494 22 31
2. Anthoine Hubert ART Grand Prix Mecachrome 42:01,512 22 18
3. Callum Ilott ART Grand Prix Mecachrome 42:09,283 22 15
4. Simo Laaksonen Campos Racing Mecachrome 42:11,380 22 12
5. Nikita Mazepin ART Grand Prix Mecachrome 42:12,053 22 10
6. Giuliano Alesi Trident Mecachrome 42:12,528 22 8
7. Pedro Piquet Trident Mecachrome 42:18,536 22 6
8. Richard Verschoor MP Motorsport Mecachrome 42:21,543 22 4
9. Jake Hughes ART Grand Prix Mecachrome 42:25,806 22 2
10. Niko Kari MP Motorsport Mecachrome 42:30,282 22 1
11. Ryan Tveter Trident Mecachrome 42:35,730 22 0
12. Joey Mawson Arden International Mecachrome 42:35,890 22 0
13. Devlin DeFrancesco MP Motorsport Mecachrome 42:38,181 22 0
14. Leonardo Pulcini Campos Racing Mecachrome 42:38,885 22 0
15. Tatiana Calderónová Jenzer Motorsport Mecachrome 42:39,929 22 0
16. Jannes Fittje Jenzer Motorsport Mecachrome 42:51,679 22 0
17. Juan Manuel Correa Jenzer Motorsport Mecachrome 43:11,688 22 0
  Diego Menchaca Campos Racing Mecachrome 30:59,708 16 0
  Julien Falchero Arden International Mecachrome 29:45,496 15 0
  Gabriel Aubry Arden International Mecachrome 2:07,769 1 0