Power má šestou pole position sezóny
Indy Grand Prix of Sonoma – kvalifikace
Postavení na startu je v Sonomě extrémne důležité vzhledem k tomu, že na tomto okruhu se poměrně špatně předjíždí. Nebylo proto překvapivé, že v podstatě všichni jezdci obou kvalifikačních skupin nastoupili tentokráte už v úvodních fázích kvalifikace na alternativních měkčích a samozřejmě tedy rychlejších pneumatikách.
V rámci první kvalifikační skupiny nastoupili Will Power, Scott Dixon, Sebastien Bourdais, EJ Viso, James Jakes, Ryan Hunter-Reay, Graham Rahal, Ryan Briscoe, Mike Conway, Martin Plowman, Tony Kanaan, Sebastian Saavedra, Danica Patrick a Ed Carpenter. Všichni vyjeli na trať na měkčích pneumatikách a boj o nejlepší čas se strhnul od samotného začátku. Jako první stlačil čas pod 1 min 19 sekund Scott Dixon, kterého však velmi brzy překonali Will Power a Ryan Briscoe. A zatímco první tři místa byla v podstatě zadána, na ostatních se pořadí střídalo velmi rychle. Plowman ani Jakes své dobré výkony z tréninků zopakovat nedokázali, a tak nakonec do druhého kola postoupili kromě Powera, Briscoea a Dixona ještě Bourdais, Conway a Viso.
Druhá kvalifikační skupina měla složení Dario Franchitti, Helio Castroneves, Giorgio Pantano, Ana Beatriz, Oriol Servia, James Hinchcliffe, Charlie Kimball, Marco Andretti, Ho-Pin Tung, JR Hildebrand, Alex Tagliani, Takuma Sato, Simon Pagenaud a Vitor Meira. Tentokráte vyrazili na trať zpočátku jen Ana Beatriz, Vitor Meira a Ho-Pin Tung. Beatriz překvapila velmi kvalitním časem 1:18.9714, který ji na čas posadil na čelo výsledkové listiny a nakonec jí i zajistil postup do druhého kvalifikačního segmentu. Zbytek skupiny vyrazil na trať až po třech minutách. Skvělé kolo dokázal zajet velmi brzy Franchitti a vystřídal na čele Beatriz. Kvalitního času dosáhnul i Castroneves, zbylá místa v první šestce však už zdaleka jistá nebyla. Objevil se tam na čas i Andretti, Servia a Sato. Těsně před koncem segmentu vyrobil smyk Sato, naštěstí ale nemusela být vyhlášena žlutá fáze. Z druhé skupiny nakonec postoupili Franchitti, Castroneves, Beatriz, Hinchcliffe, Tagliani a Pantano.
Druhý kvalifikační segment ovládli piloti stáje Rogera Penskeho v pořadí Power, Briscoe a Castroneves. Franchitti a Dixon tentokráte nestačili a obsadili až čtvrté a páté, nicméně stále postupové místo. Castroneves i Franchitti se ještě dokázali v poslední minutě segmentu dostat mimo trať, naštěstí však udrželi motory v chodu, a tak nebyla vyhlášena žlutá fáze, která by je stála jejich nejrychlejší časy. Posledním, kdo si zajistil místo v závěrečném rozstřelu se stal Hinchcliffe, který v posledních závodech podává velmi dobré výkony.
V závěrečném rozstřelu držel první příčku zpočátku Helio Castroneves, minutu před koncem se však před něj přehnal Power s časem téměř o půl sekundy rychlejším. Briscoe zajel třetí nejrychlejší čas, následován Franchittim a Dixonem. Hinchcliffe sice dokázal dostat vůz stáje Newman-Haas do Firestone Fast Six, na své soupeře však už rychlostí nestačil.
I letos tedy dokázala stáj Rogera Penskeho zcela ovládnout kvalifikaci na okruhu v kalifornské Sonomě. V samotném závodě však nic jistého její jezdci nemají, protože jako obyčejně zde budou o výsledku rozhodovat zřejmě i žluté fáze, palivové strategie a samozřejmě i trocha štěstí.
Postavení jezdců a startu:
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
0dstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
1:18.6017
|
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:19.0916
|
+ 0.490
|
3.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:19.1112
|
+ 0.509
|
4.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:19.1464
|
+ 0.544
|
5.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:19.3892
|
+ 0.787
|
6.
|
J.Hinchcliffe | Newman/Haas Racing |
1:19.4546
|
+ 0.853
|
7.
|
M.Conway | Andretti Autosport |
1:18.9388
|
+ 0.337
|
8.
|
S.Bourdais | Dale Coyne Racing |
1:18.9717
|
+ 0.370
|
9.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
1:19.0724
|
+ 0.470
|
10.
|
A.Beatriz | Dreyer & Reinbold Racing |
1:19.1100
|
+ 0.508
|
11.
|
G.Pantano | Dreyer & Reinbold Racing |
1:19.2408
|
+ 0.639
|
12.
|
A.Tagliani | Sam Schmidt Motorsports |
1:19.8032
|
+ 1.201
|
13.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
1:19.3311
|
+ 0.729
|
14.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1:19.3717
|
+ 0.770
|
15.
|
M.Plowman | Sam Schmidt Motorsports |
1:19.3792
|
+ 0.777
|
16.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1:19.3836
|
+ 0.782
|
17.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
1:19.4744
|
+ 0.872
|
18.
|
O.Servia | Newman/Haas Racing |
1:19.3955
|
+ 0.794
|
19.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1:19.6402
|
+ 1.038
|
20.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
1:19.4654
|
+ 0.863
|
21.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
1:19.7270
|
+ 1.125
|
22.
|
S.Pagenaud | HVM Racing |
1:19.5635
|
+ 0.962
|
23.
|
S.Saavedra | Conquest Racing |
1:19.7517
|
+ 1.150
|
24.
|
H. Tung | Dragon Racing |
1:19.5894
|
+ 0.987
|
25.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1:19.7854
|
+ 1.183
|
26.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
1:19.8349
|
+ 1.233
|
27.
|
E.Carpenter | Sarah Fisher Racing |
1:20.6269
|
+ 2.025
|
28.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
1:20.1209
|
+ 1.519
|
Všechny časy neoficiální