Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power má šestou pole position sezóny

Power má šestou pole position sezóny

Indy Grand Prix of Sonoma – kvalifikace

Postavení na startu je v Sonomě extrémne důležité vzhledem k tomu, že na tomto okruhu se poměrně špatně předjíždí. Nebylo proto překvapivé, že v podstatě všichni jezdci obou kvalifikačních skupin nastoupili tentokráte už v úvodních fázích kvalifikace na alternativních měkčích a samozřejmě tedy rychlejších pneumatikách.

V rámci první kvalifikační skupiny nastoupili Will Power, Scott Dixon, Sebastien Bourdais, EJ Viso, James Jakes, Ryan Hunter-Reay, Graham Rahal, Ryan Briscoe, Mike Conway, Martin Plowman, Tony Kanaan, Sebastian Saavedra, Danica Patrick a Ed Carpenter. Všichni vyjeli na trať na měkčích pneumatikách a boj o nejlepší čas se strhnul od samotného začátku. Jako první stlačil čas pod 1 min 19 sekund Scott Dixon, kterého však velmi brzy překonali Will Power a Ryan Briscoe. A zatímco první tři místa byla v podstatě zadána, na ostatních se pořadí střídalo velmi rychle.  Plowman ani Jakes své dobré výkony z tréninků zopakovat nedokázali, a tak nakonec do druhého kola postoupili kromě Powera, Briscoea a Dixona ještě Bourdais, Conway a Viso.

Druhá kvalifikační skupina měla složení Dario Franchitti, Helio Castroneves, Giorgio Pantano, Ana Beatriz, Oriol Servia, James Hinchcliffe, Charlie Kimball, Marco Andretti, Ho-Pin Tung, JR Hildebrand, Alex Tagliani, Takuma Sato, Simon Pagenaud a Vitor Meira. Tentokráte vyrazili na trať zpočátku jen Ana Beatriz, Vitor Meira a Ho-Pin Tung. Beatriz překvapila velmi kvalitním časem 1:18.9714, který ji na čas posadil na čelo výsledkové listiny a nakonec jí i zajistil postup do druhého kvalifikačního segmentu. Zbytek skupiny vyrazil na trať až po třech minutách. Skvělé kolo dokázal zajet velmi brzy Franchitti a vystřídal na čele Beatriz. Kvalitního času dosáhnul i Castroneves, zbylá místa v první šestce však už zdaleka jistá nebyla. Objevil se tam na čas i Andretti, Servia a Sato. Těsně před koncem segmentu vyrobil smyk Sato, naštěstí ale nemusela být vyhlášena žlutá fáze. Z druhé skupiny nakonec postoupili Franchitti, Castroneves, Beatriz, Hinchcliffe, Tagliani a Pantano.

Druhý kvalifikační segment ovládli piloti stáje Rogera Penskeho v pořadí Power, Briscoe a Castroneves. Franchitti a Dixon tentokráte nestačili a obsadili až čtvrté a páté, nicméně stále postupové místo. Castroneves i Franchitti se ještě dokázali v poslední minutě segmentu dostat mimo trať, naštěstí však udrželi motory v chodu, a tak nebyla vyhlášena žlutá fáze, která by je stála jejich nejrychlejší časy. Posledním, kdo si zajistil místo v závěrečném rozstřelu se stal Hinchcliffe, který v posledních závodech podává velmi dobré výkony. 

V závěrečném rozstřelu držel první příčku zpočátku Helio Castroneves, minutu před koncem se však před něj přehnal Power s časem téměř o půl sekundy rychlejším. Briscoe zajel třetí nejrychlejší čas, následován Franchittim a Dixonem. Hinchcliffe sice dokázal dostat vůz stáje Newman-Haas do Firestone Fast Six, na své soupeře však už rychlostí nestačil.

I letos tedy dokázala stáj Rogera Penskeho zcela ovládnout kvalifikaci na okruhu v kalifornské Sonomě. V samotném závodě však nic jistého její jezdci nemají, protože jako obyčejně zde budou o výsledku rozhodovat zřejmě i žluté fáze, palivové strategie a samozřejmě i trocha štěstí.

Postavení jezdců a startu: 

 

p.
 Jezdec  Tým
Čas
0dstup
1.
 W.Power  Team Penske
1:18.6017
 
2.
 H.Castroneves  Team Penske
1:19.0916
+ 0.490
3.
 R.Briscoe  Team Penske
1:19.1112
+ 0.509
4.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:19.1464
+ 0.544
5.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:19.3892
+ 0.787
6.
 J.Hinchcliffe  Newman/Haas Racing
1:19.4546
+ 0.853
7.
 M.Conway  Andretti Autosport
1:18.9388
+ 0.337
8.
 S.Bourdais  Dale Coyne Racing
1:18.9717
+ 0.370
9.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:19.0724
+ 0.470
10.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
1:19.1100
+ 0.508
11.
 G.Pantano  Dreyer & Reinbold Racing
1:19.2408
+ 0.639
12.
 A.Tagliani  Sam Schmidt Motorsports
1:19.8032
+ 1.201
13.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
1:19.3311
+ 0.729
14.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:19.3717
+ 0.770
15.
 M.Plowman  Sam Schmidt Motorsports
1:19.3792
+ 0.777
16.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:19.3836
+ 0.782
17.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
1:19.4744
+ 0.872
18.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
1:19.3955
+ 0.794
19.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:19.6402
+ 1.038
20.
 JR Hildebrand  Panther Racing
1:19.4654
+ 0.863
21.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
1:19.7270
+ 1.125
22.
 S.Pagenaud  HVM Racing
1:19.5635
+ 0.962
23.
 S.Saavedra  Conquest Racing
1:19.7517
+ 1.150
24.
 H. Tung  Dragon Racing
1:19.5894
+ 0.987
25.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:19.7854
+ 1.183
26.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
1:19.8349
+ 1.233
27.
 E.Carpenter  Sarah Fisher Racing
1:20.6269
+ 2.025
28.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:20.1209
+ 1.519

Všechny časy neoficiální