Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Enge s Müllerem úspěšně zakotvili ve Zlatém přístavu!

Enge s Müllerem úspěšně zakotvili ve Zlatém přístavu!

V kvalifikačním závodě na mokru dojeli druzí jejich týmoví kolegové.

Celý závodní víkend předposledního podniku letošního ročníku MS GT1 se konal v netradičních časech. Kvalifikace s příznivým výsledkem pro české barvy se odehrála již v pátek odpoledne, v naší domovině díky časovému posunu v ranních hodinách. Její výsledky naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde.

Tomáš Enge letos podruhé vítězí v kvalifikačním závodě! V Pekingu se jelo za deštivého počasí. Na dráhu dvakrát vyjížděl zpomalovací vůz, podruhé až do konce závodu. Hluboký promáčený kačírek nemilosrdně uvěznil vozy chybujících závodníků. Stupně vítězů v režii vozů z britského Gaydonu.

Omezený počet pohonných jednotek potrápil ke konci sezóny hned tři vozy. Lamborghini dvojice Brück/Kennard do závodu dokonce neodstartovalo. Posádky dalších dvou vozů byly kvůli výměnám motorů potrestány poklesem na startovním roštu o pět míst (Ho-Pin Tung/den Boer a Schwager/Pastorelli).

Déšť snášející se z oblohy nad Pekingem zřejmě zchladil divoké jezdce při startech kvalifikačních závodů. Přestože se jelo na mokru, vozy se dokázaly bez větších kontaktů proplést úvodními zatáčkami. Ve třetí zatáčce se pokusil o předjetí Müllera Winkelhock, ale jeho útok vnější stranou nebyl úspěšný. Nejlépe si v úvodním kole vedl Leuenberger s lamborghini, který se z dvanáctého místa propracoval na chvost první desítky.

V druhém kole chyboval v sedmé zatáčce Pastorelli, měl však štěstí, že nezapadl do kačírku. Přestože došlo ke střetu jeho lamborghini s corvettou den Boera, oba vozy mohly pokračovat dále.

Náhradník za Makowieckeho, Bertrand Baguette, jenž svoji roli zvládl výborně ve Španělsku, tentokráte na čele chyboval. Ve třetím kole v sedmé zatáčce pohřbil v kačírku svůj ford a zároveň naděje na zopakování úspěchu. Vedení převzal Turner, jemuž kryl záda týmový kolega Müller.

O šest zatáček dále poslal do hodin své lamborghini Leuenberger a na okruh poprvé vyjel zpomalovací vůz. V tu dobu se trápil s řazením svého fordu Clairay, jenž musel zamířit k mechanikům stáje Belgian Racing. Protože se závadu nepodařilo odstranit, již druhý z amerických vozů nepokračoval v závodě.

Traťoví komisaři sice vyprostili Baguetteho vůz, ale ten zamířil do boxů, kde již zůstal. Dráha byla připravená k závodění až ke konci devátého kola, kdy mohl zpomalovací vůz zajet zpět do boxů.

I když se již mohlo závodit, v náročných podmínkách na dráze pekingského okruhu se jezdci povětšinou drželi zpět. Mezi skrovné pokusy o zlepšení pozice patřil Verdonckův útok jeho rudé corvetty na třetího Winkelhocka anebo duel dvou nissanů. V něm Krumm dokázal ve 14. kole zdolat Brabhama a v osmé zatáčce se posunul na sedmé místo.

Smolný den fordů ještě neskončil, když se v 15. kole zbývající vůz stáje Marc VDS ploužil po okruhu nezvykle nízkou rychlostí. Z boxů se již na okruh nevrátil. Mezitím se v boxové uličce schylovalo k povinným výměnám jezdců a pneumatik. Klíčový moment přišel v 19. kole.

Svoji zručnost prokázali opět u francouzské stáje: Hohenadel střídající Picciniho se mohl radovat z posunu o dvě místa vpřed. Černý Petr tentokráte zůstal v rukou Campbell-Waltera (střídal Brabhama) a Westbrooka (Dumbreck).

Jedním z rozhodujících okamžiků byl váhavý odjezd od mechaniků v podání Mückeho (místo vedoucího Turnera). Berlínský pilot snadno přepustil vedení v závodě svému loňskému kolegovi, Tomáši Engemu (místo Müllera), ale zároveň musel svést boj s Bassengem (střídal Winkelhocka) o druhé místo. V sedmé zatáčce 24. kola kapituloval.

Basseng se z druhého místa neradoval dlouho. Nejprve musel odolávat tlaku Mückeho, Luhra (místo Krumma) a Hohenadela. Následně komisaři shledali pochybení při zastávce v boxech a německý pilot si musel odpykat trest průjezdu boxovou uličkou. Stejně dopadl pilot lamborghini stáje DKR, Manuel Lauck (místo Leuenbergera).

Hohenadel uspěl ve své snaze při předjetí Luhra a začal dotírat na Mückeho. Jeho snahu však narušil Ho-Pin Tung, který nezvládl svoji corvettu a skončil v kačírku u osmé zatáčky. Následný výjezd zpomalovacího vozu zmrazil stávající pořadí.

Po ujetí 46 kol se mohl radovat za volantem svého aston martinu liberecký rodák. Úspěch stáje z Paderbornu podtrhl druhým místem Mücke a dominanci britské značky potvrdil třetím místem Hohenadel ze stáje Hexis.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
1:01:41.408 
2. 
 S.Mücke/D.Turner  Young Driver AMR
+ 1.089 
3. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 1.673 
4. 
 L.Luhr/M.Krumm  JR Motorsports
+ 2.177 
5. 
 S.Dusseldorp/C.Piccione  Hexis AMR
+ 2.859 
6. 
 J.Hirschi/C.Nygaard  Belgian Racing
+ 3.166 
7. 
 R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 4.455 
8. 
 M.Rossi/N.Verdonck  Exim Bank Team China
+ 4.974 
9. 
 D.Schwager/N.Pastorelli  All-Inkl.com Münnich MS
+ 5.931 
10. 
 N.Catsburg/E.Bernoldi  Sumo Power GT
+ 6.401 
11. 
 J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 7.188 
12. 
 M.Basseng/M.Winkelhock  All-Inkl.com Münnich MS
+ 7.531 
13. 
 M.Lauck/B.Leuenberger  DKR www-discount.de
+ 8.833 
14. 
 Ho-Pin Tung/J. den Boer  Exim Bank Team China
+ 7 kol 
15. 
 M.Hennerici/B.Leinders  Marc VDS Racing Team
+ 31 kol 
16. 
 M.Martin/B.Baguette  Marc VDS Racing Team
+ 43 kol 

Druhý závod se odehraje ještě dnes s přímým přenosem Zde od 9,30 středoevropského času. Tomáš Enge povede celé startovní pole do předposledního hlavního závodu!