Enge s Müllerem úspěšně zakotvili ve Zlatém přístavu!
V kvalifikačním závodě na mokru dojeli druzí jejich týmoví kolegové.
Celý závodní víkend předposledního podniku letošního ročníku MS GT1 se konal v netradičních časech. Kvalifikace s příznivým výsledkem pro české barvy se odehrála již v pátek odpoledne, v naší domovině díky časovému posunu v ranních hodinách. Její výsledky naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde.
Tomáš Enge letos podruhé vítězí v kvalifikačním závodě! V Pekingu se jelo za deštivého počasí. Na dráhu dvakrát vyjížděl zpomalovací vůz, podruhé až do konce závodu. Hluboký promáčený kačírek nemilosrdně uvěznil vozy chybujících závodníků. Stupně vítězů v režii vozů z britského Gaydonu.
Omezený počet pohonných jednotek potrápil ke konci sezóny hned tři vozy. Lamborghini dvojice Brück/Kennard do závodu dokonce neodstartovalo. Posádky dalších dvou vozů byly kvůli výměnám motorů potrestány poklesem na startovním roštu o pět míst (Ho-Pin Tung/den Boer a Schwager/Pastorelli).
Déšť snášející se z oblohy nad Pekingem zřejmě zchladil divoké jezdce při startech kvalifikačních závodů. Přestože se jelo na mokru, vozy se dokázaly bez větších kontaktů proplést úvodními zatáčkami. Ve třetí zatáčce se pokusil o předjetí Müllera Winkelhock, ale jeho útok vnější stranou nebyl úspěšný. Nejlépe si v úvodním kole vedl Leuenberger s lamborghini, který se z dvanáctého místa propracoval na chvost první desítky.
V druhém kole chyboval v sedmé zatáčce Pastorelli, měl však štěstí, že nezapadl do kačírku. Přestože došlo ke střetu jeho lamborghini s corvettou den Boera, oba vozy mohly pokračovat dále.
Náhradník za Makowieckeho, Bertrand Baguette, jenž svoji roli zvládl výborně ve Španělsku, tentokráte na čele chyboval. Ve třetím kole v sedmé zatáčce pohřbil v kačírku svůj ford a zároveň naděje na zopakování úspěchu. Vedení převzal Turner, jemuž kryl záda týmový kolega Müller.
O šest zatáček dále poslal do hodin své lamborghini Leuenberger a na okruh poprvé vyjel zpomalovací vůz. V tu dobu se trápil s řazením svého fordu Clairay, jenž musel zamířit k mechanikům stáje Belgian Racing. Protože se závadu nepodařilo odstranit, již druhý z amerických vozů nepokračoval v závodě.
Traťoví komisaři sice vyprostili Baguetteho vůz, ale ten zamířil do boxů, kde již zůstal. Dráha byla připravená k závodění až ke konci devátého kola, kdy mohl zpomalovací vůz zajet zpět do boxů.
I když se již mohlo závodit, v náročných podmínkách na dráze pekingského okruhu se jezdci povětšinou drželi zpět. Mezi skrovné pokusy o zlepšení pozice patřil Verdonckův útok jeho rudé corvetty na třetího Winkelhocka anebo duel dvou nissanů. V něm Krumm dokázal ve 14. kole zdolat Brabhama a v osmé zatáčce se posunul na sedmé místo.
Smolný den fordů ještě neskončil, když se v 15. kole zbývající vůz stáje Marc VDS ploužil po okruhu nezvykle nízkou rychlostí. Z boxů se již na okruh nevrátil. Mezitím se v boxové uličce schylovalo k povinným výměnám jezdců a pneumatik. Klíčový moment přišel v 19. kole.
Svoji zručnost prokázali opět u francouzské stáje: Hohenadel střídající Picciniho se mohl radovat z posunu o dvě místa vpřed. Černý Petr tentokráte zůstal v rukou Campbell-Waltera (střídal Brabhama) a Westbrooka (Dumbreck).
Jedním z rozhodujících okamžiků byl váhavý odjezd od mechaniků v podání Mückeho (místo vedoucího Turnera). Berlínský pilot snadno přepustil vedení v závodě svému loňskému kolegovi, Tomáši Engemu (místo Müllera), ale zároveň musel svést boj s Bassengem (střídal Winkelhocka) o druhé místo. V sedmé zatáčce 24. kola kapituloval.
Basseng se z druhého místa neradoval dlouho. Nejprve musel odolávat tlaku Mückeho, Luhra (místo Krumma) a Hohenadela. Následně komisaři shledali pochybení při zastávce v boxech a německý pilot si musel odpykat trest průjezdu boxovou uličkou. Stejně dopadl pilot lamborghini stáje DKR, Manuel Lauck (místo Leuenbergera).
Hohenadel uspěl ve své snaze při předjetí Luhra a začal dotírat na Mückeho. Jeho snahu však narušil Ho-Pin Tung, který nezvládl svoji corvettu a skončil v kačírku u osmé zatáčky. Následný výjezd zpomalovacího vozu zmrazil stávající pořadí.
Po ujetí 46 kol se mohl radovat za volantem svého aston martinu liberecký rodák. Úspěch stáje z Paderbornu podtrhl druhým místem Mücke a dominanci britské značky potvrdil třetím místem Hohenadel ze stáje Hexis.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
T.Enge/A.Müller | Young Driver AMR |
1:01:41.408
|
2.
|
S.Mücke/D.Turner | Young Driver AMR |
+ 1.089
|
3.
|
C.Hohenadel/A.Piccini | Hexis AMR |
+ 1.673
|
4.
|
L.Luhr/M.Krumm | JR Motorsports |
+ 2.177
|
5.
|
S.Dusseldorp/C.Piccione | Hexis AMR |
+ 2.859
|
6.
|
J.Hirschi/C.Nygaard | Belgian Racing |
+ 3.166
|
7.
|
R.Westbrook/P.Dumbreck | JR Motorsports |
+ 4.455
|
8.
|
M.Rossi/N.Verdonck | Exim Bank Team China |
+ 4.974
|
9.
|
D.Schwager/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 5.931
|
10.
|
N.Catsburg/E.Bernoldi | Sumo Power GT |
+ 6.401
|
11.
|
J.Campbell-Walter/D.Brabham | Sumo Power GT |
+ 7.188
|
12.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 7.531
|
13.
|
M.Lauck/B.Leuenberger | DKR www-discount.de |
+ 8.833
|
14.
|
Ho-Pin Tung/J. den Boer | Exim Bank Team China |
+ 7 kol
|
15.
|
M.Hennerici/B.Leinders | Marc VDS Racing Team |
+ 31 kol
|
16.
|
M.Martin/B.Baguette | Marc VDS Racing Team |
+ 43 kol
|
Druhý závod se odehraje ještě dnes s přímým přenosem Zde od 9,30 středoevropského času. Tomáš Enge povede celé startovní pole do předposledního hlavního závodu!