Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vozy týmu Young Driver opět opanovaly závod

Vozy týmu Young Driver opět opanovaly závod

V divokém závodě dojela posádka Enge/Müller druhá.

Větší část úseku Tomáše Engeho jezdil před libereckým rodákem zpomalovací vůz. O vedení přišla dvojice Enge/Müller po výměnách. Na okruhu opět panovaly obtížné podmínky, které působily těžkosti i ostříleným závodníkům. Jejich chyby napravovali nedostatečně vybavení komisaři. Závod se opět dojel za zpomalovacím vozem.

Také v hlavním závodě došlo ke změnám na startovním roštu. Jednalo se znovu o penalizace za výměny motorů u trojice stejných vozů. Nejlépe dopadla dvojice den Boer/Ho-Pin Tung, jenž se místo pěti míst za použití třetího motoru v sezóně propadla pouze o dvě příčky (z 14. na 16.). Z deváté příčky na sedmnáctou se posunul Schwager s Pastorellim – trest propadu o deset míst náležel za čtvrtý motor v tomto ročníku. Tentokráte se posádka Brück/Kennard alespoň účastnila závodu, i když uzavírala osmnáctičlenné pole vozů.

Deštěm smáčená dráha pekingského okruhu vedla k rozhodnutí odjet úvodní část závodu za zpomalovacím vozem. Start proběhl po ujetí tří kol za pořadatelským Nissanem X-Trail. Tomáš se bez problémů odpoutal od zbytku pole, za zádí jeho aston martinu bylo rušněji. Z jedenácté příčky startující Basseng se po levé straně pokusil protáhnout vnější částí první zatáčky. Manévr nezvládl a uvízl v kačírku. Vnitřkem to zkoušel z pátého místa startující Dusseldorp, ale na zmáčené dráze se dostal do hodin. Se štěstím jej míjely další vozy, ale naděje holandského jezdce skončily v kačírku po nešikovném pokusu vrátit se do správného směru. V záběrech kamer se objevil rovněž Hirschiho těžce poškozený ford. Na pravé straně zela pouze díra ve dveřích, ale z levé přední i zadní části odlétaly kusy karosérie. Švýcarský pilot dokázal torzo svého vozu dovléci k mechanikům, kde již zůstal.

Odvážně se dopředu propracovával Hennerici, jenž se z třináctého místa dostal až na sedmou příčku, než jeho postup ukončil znovu povolaný zpomalovací vůz. Dvojice zapadlých vozů v hlubokém kačírku v okolí první zatáčky nadělala nezkušeným komisařům s nedostatečně výkonnou technikou řádné starosti. Než se podařilo vozy vyprostit a odvléci do bezpečí, uběhla bezmála čtvrthodina a automobily urazily po okruhu celých deset kol. Mezitím byl vyřazen z boje jeden z horkých kandidátů na týmový titul. Závada převodovky donutila Schwagera odstavit vůz na dráze. Německý pilot musel pobízet váhající personál k odstranění nepojízdného lamborghini za bariéru. O něco lépe dopadl Westbrook, jenž zamířil k mechanikům. Ti mu vyměnili levé přední kolo, od nějž se trochu kouřilo a vyrazil zpět na okruh.

Když ve 14. kole opustil zpomalovací vůz okruh, začalo se ve zbývající chvilce do zastávek v boxech opět závodit. Enge si opět pohlídal vedení, Mücke odrazil pokus o útok Hohenadela. Hvězdou na dráze byl opět ford stáje Marc VDS, v tomto případě pilotovaný Martinem. Belgický jezdec překonal kolegu Hennericiho, Laucka v lamborghini a s vervou se pustil do Catsburga řídícího bíločerný nissan. V několik zatáček trvajícím souboji se dostal před holandského jezdce na šestou pozici.

Čas pro výměnu využil překvapivě brzy vedoucí Enge následovaný Luhrem (střídal jej Krumm) a třemi dalšími vozy. Müller se dokázal vrátit před Krummem. O kolo později se po krátkém vedení vydal Mücke, který předal vůz Turnerovi. Britský jezdec se dokázal na dráhu vrátit před týmovým kolegou Müllerem. Rošáda pokračovala v 18. kole, když Hohenadela vystřídal Piccini a z třetí příčky startující vůz francouzské stáje se ocitl ve vedení před dvojicí aston martinů týmu Young Driver. Taktiku co nejpozdějšího zajetí do boxů použil také Martin, ale střídající Baguette byl snadnou kořistí pro vedoucího Picciniho. Italskému jezdci se naopak hodilo, že francouzský pilot na chvíli zdržel Turnera s Müllerem, než oběma podlehl v sedmé zatáčce.

V sedačce lamborghini se ještě nestihl pořádně uvelebit Kennard (střídal Brücka), když svůj vůz roztočil ve čtvrté zatáčce. Krátce se možná zaradoval, že zůstal na asfaltu. Při snaze pokračovat v závodě však zjistil, že nejen kačírek je zrádný, ale také travnatý povrch lemující dráhu. Pro otočení si vybral zdánlivě bezpečný úsek, ale po najetí na nasáklou trávu se jeho vůz zabořil do bahna. Na podobné situace by se hodil pořadatelský X-Trail s vysokou světlou výškou a pohonem všech kol, ale pro italský supersport se jednalo o dokonalou past. Přestože vůz zůstal hned vedle dráhy, zpomalovací vůz nebyl vyslán na okruh. Později se podařilo komisařům vůz odstranit.

Na protější straně stejné zatáčky zaparkoval Clairay ford pro změnu do kačírku. Protože byl dále od dráhy, nebylo vidět snahu jej vyprostit a uklidit do bezpečí.

Zajímavé věci se děly nejen mimo dráhu, ale také na asfaltu čínského okruhu. Automobily stejných výrobců s jinými jezdci se ocitly v souboji v první zatáčce. Leinders se pokusil protáhnou vnější stranou přes Brabhama. Ještě před kontaktem a následnými hodinami vykazoval ford belgického pilota poškození zadní části karoserie, posléze však zpomalil. Po zajetí do boxů se Belgičan vyjádřil, že došlo zřejmě k poruše hnacího hřídele. Baguetteho ford předjel Krumm s nissanem.

Pěkný souboj se odehrál mezi Verdonckem pilotujícím corvettu týmu Exim Bank a Bernoldim s nissanem stáje Sumo Power GT. Brazilský jezdec si zavzpomínal na svá mladá léta, kdy přiváděl k šílenství rychlejšího Coultharda v úzkém Monaku. I když okruh Goldenport nepatří mezi prostorné okruhy, vydržel odolávat pouze čtyři kola. První nadějný pokus belgický jezdec nezvládl díky širokému výjezdu a tak si musel počkat do úvodní zatáčky 34. kola. V něm se konečně propracoval na šesté místo po průjezdu vnitřkem pravého oblouku a ihned se začal vzdalovat.

Pomalu se schylovalo k boji o bronzový stupínek. K Müllerovi se přibližoval Krumm s černým nissanem. Mezitím chyboval den Boer a stejně jako jeho čínský kolega v kvalifikačním závodě, zabořil svůj vůz do únikové zóny v první zatáčce tvořené štěrkem.

Krátce nato došlo k dalšímu rozhodujícímu momentu. Zkušený Piccini s náskokem jedoucí na čele nepochopitelně chyboval a po hodinách na vjezdu do sedmé zatáčky skončil také v kačírku! V tu chvíli se na čele usadil znovu zpomalovací vůz, který bezpečně dovedl zbytek závodníků před cílovou čáru.

Pilot pořadatelského vozu byl již asi znuděn neustálým kroužením a tak v poslední zatáčce před zajetím do boxů se rozhodl pro zpestření. S poměrně vysokým X-Trailem odvážně naznačil lehký drift, oblíbenou zábavu spíše Japonců. Vůz naštěstí zvládl a volná dráha, která se otevřela před vozy vybídla jezdce ke kratičkému spurtu. Po ujetí 42 kol si stáj z Paderbornu a posádka Turner/Mücke připsala první výhru v hlavním závodě. Úspěch německého týmu v tomto klání, ale i během celého víkendu podtrhl druhým místem Müller, kolega Tomáše Engeho.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 S.Mücke/D.Turner  Young Driver AMR
1:00:23.990 
2. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 0.972 
3. 
 L.Luhr/M.Krumm  JR Motorsports
+ 1.593 
4. 
 M.Martin/B.Baguette  Marc VDS Racing Team
+ 2.726 
5. 
 M.Rossi/N.Verdonck  Exim Bank Team China
+ 2.955 
6. 
 N.Catsburg/E.Bernoldi  Sumo Power GT
+ 3.387 
7. 
 R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 3.723 
8. 
 J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 4.838 
9. 
 M.Lauck/B.Leuenberger  DKR www-discount.de
+ 6.160 
10. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 5 kol 
11. 
 Ho-Pin Tung/J. den Boer  Exim Bank Team China
+ 5 kol 
12. 
 M.Hennerici/B.Leinders  Marc VDS Racing Team
+ 17 kol 
13. 
 Y.Clairay/A.Leclerc  Belgian Racing
+ 21 kol 
14. 
 J.Kennard/C.Brück  DKR www-discount.de
+ 24 kol 
15. 
 D.Schwager/N.Pastorelli  All-Inkl.com Münnich MS
+ 35 kol 
16. 
 J.Hirschi/C.Nygaard  Belgian Racing
+ 38 kol 
17. 
 S.Dusseldorp/C.Piccione  Hexis AMR
+ 39 kol 
18. 
 M.Basseng/M.Winkelhock  All-Inkl.com Münnich MS
+ 39 kol 

Celkové pořadí jezdců po devátém závodě Zde

Celkové pořadí týmů po devátém závodě Zde

Poslední závodní víkend druhého ročníku MS GT1 se uskuteční za necelé dva měsíce. O víkendu 5.- 6. listopadu 2011 na okruhu v argentinském San Luis budou při posledních dvou závodech rozděleny zbývající body.

Fanouškům vytrvalostních závodů může dlouhou přestávku pomoci zkrátit závěrečný závod úvodního ročníku Blancpain Endurance Series v britském Silverstone. Rozhodující tříhodinový závod proběhne 9. října.

Na své si přijdou také příznivci hodinových závodů. O týden později se v holandském Zandvoortu odehraje dvojice závodů 6. ročníku evropského mistrovství vozů třídy GT3. Jedná se také o poslední letošní závodní víkend.