Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ještě není vyhráno, klidní nadšení Vettel

Ještě není vyhráno, klidní nadšení Vettel

Němec se však už v Singapuru může podruhé stát šampionem.

Sebastian Vettel tvrdí, že jej a tým Red Bull Racing čeká ještě dlouhá cesta k letošnímu mistrovskému titulu, přestože Němec může definitivně obhájit své postavení světového šampiona už v nadcházející Velké ceně Singapuru.

Vettel v italské Monze vybojoval své osmé vítězství v sezóně a navýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí na 112 bodů na druhého Fernanda Alonsa. Němci přitom stačí, aby své vedení v nočním závodě navýšil o 13 bodů a o letošní titul bude dobojováno.

Navzdory tomu však pilot Red Bullu podle svých slov nemyslí na bodové rozestupy a zaměřuje se na další dobrý výkon.

"Když se podíváme na šampionát, samozřejmě ještě kus cesty zbývá," řekl Vettel. "Jsme ve velice silné pozici, kterou jsme si podle mého zasloužili, protože pracujeme velice tvrdě a udělali jsme velice málo chyb. Uvidíme.

Popravdě moc nemyslím na body a rozestupy a možnosti v dalším závodě. Pokud z následujícího závodu odjedeme s vyšším náskokem, pak jsme odvedli dobrou práci."

Šéf týmu Christian Horner je přesvědčen o tom, že navzdory současné formě Red Bullu bude Singapur náročnou výzvou.

"Možná bychom měli jet bez přítlaku, když to fungovalo v Monze," zavtipkoval Horner. "Je to zcela jiná výzva, je to nejhrbolatější, nejnáročnější trať kalendáře, která nás ještě čeká, fyzicky náročná, je tam horko, má víc zatáček než jakýkoliv jiný okruh, takže to bude veliká výzva.

Jede se tam s vysokým přítlakem. Loni jsme tam dojeli na druhé pozici velice těsně za Fernandem Alonsem. Je to závod, který jsme ještě nevyhráli a který bychom vyhráli opravdu velice rádi.

Počasí tam může být nevlídné, ještě jsme tam nejeli za mokra, což je pozoruhodné. V ideálním případě bychom tam dosáhli stejného výsledku jako v Monze, ale pojedeme tam a budeme útočit.

RB7 byl podle mě v monze tolik efektivní kvůli množství úsilí, které jsme vložili do konfigurace nízkého přítlaku. Když jsme plánovali letošní rok, rozhodli jsme se, fajn, vložme ohromné úsilí do Monzy, přijďme s něčím na míru vyrobeným pro tento podnik. Aerodynamická skupina odvedla fenomenální práci. Samozřejmě, pro závod samotný jsme zvolili vysoce agresivní nastavení a délky rychlostí."